Hovedmeny

Nytt om Hyundai KONA

Startet av BOStrand, mandag 09. oktober 2017, klokken 09:59

« forrige - neste »

trykkertor

Heh....Kanskje noen kan animere mange små prikker som står i kø for Model 3, for Niro, for Leaf, for Kona osv......
Noen prikker hopper litt mellom hver kø, noen har en fot både i kø 1 og kø 2.
Så annonserer en av logoene "HENGERFESTE!" og du ser alle prikkene steame mot kun den køen.

ThorIII

Tretoppen

Hei.. Ny her..

Vet vi noe om ca pris på Kona ev? Det eneste "håndfaste" jeg finner er at Ioniq og Kona får ca lik pris i Sør-Korea. Vet egentlig ikke om kilden er til å stole på...

SitatThe Kona EV and the Ioniq Electric can travel more than 390 km on a 64 kilowatt-per-hour battery and 191 km per charge on a 28 kilowatt-per-hour battery, respectively. The two EV models will be available for around 20 million won, factoring in government subsidies, according to the company.

Link: http://english.yonhapnews.co.kr/business/2018/01/15/0501000000AEN20180115007451320.html   

HPSE

Det er snakk om ca 350-360 for Kona med ALT... men ingen som vet sikkert.. Kan bli mindre og kan bli mer. Det er disse prisene som står på intensjonsavtalene som er signert..

Håper du har et tidlig "kønummer". Ellers kan det bli lenge å vente.
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Knut Røe

Importør har sagt offentlig: "Bilen skal prises aggressivt"
Hva nå enn det skal bety.

tuono

Ingen vits å holde pusten. Ifølge hva jeg hører kommer ikke prisene før i mars. Og forhandlerne rundt om får ikke opplysningene mer enn noen timer før mailene går ut til oss på lista.

Jakal

Hyundai er nå godt på overtid med å få ferdig spesifikasjoner og prislister for kontraktsunderskriving, hva nå det skyldes. Det skal bli litt av et kjør for forhandlerne når dette er klart.
Ad priser Sør-Korea: Jeg stusser over at Kona og Ioniq har samme prisnivå på tross av ulike batteripakker, samt at Bolt er vesentlig dyrere enn Kona med samme batteri. Men pris sammenligninger blir håpløse hvis det ikke tas  utgangspunkt i tilnærmet like utstyrspakker.

Ad priser i Norge: Min nærforhandler tror topp-spekket Kona med 2 hjulsett vil komme på ca 370.000,- (uten soltak), med en prisforskjell mellom de to batteripakkene på 50.000,-. Forhandler antar videre  at 90 % av bestilte Kona´er blir 64 kw-versjonen. Jeg tror (!!) pris-forskjellen mellom de to batteripakkene blir noe mindre, og at prisen for topp-versjonen blir litt lavere (350-360.000,-).
Uansett forventes det høyere priser for Kona enn Ioniq. Utfordringen for Hyundai er blant annet hvilket bilmerke de anser som hoved-konkurrent mht aggressiv pris-setting. Som mini-SUV faller vel Ampera nærmest, som i dag koster over 400.000,- i topp-versjon. Men ift markedstilgang er Ampera knappest en konkurrent.
På den andre skalaen ligger Leaf og etter hvert Niro (andre ?), som ser ut til å bli attraktivt priset også med rekkevidde-batterier. Mitt håp er at Hyundai skjeler til disse bilene, samt sin egen Ioniq, når de pris-setter Kona. Jeg er likevel usikker på om SUV-konseptet av Hyundai anses så attraktivt at prisene blir deretter.
Jeg håper vi får en avklaring snart (køplass 314).

AmocoCadiz

Sitat fra: Jakal på mandag 29. januar 2018, klokken 22:01
Hyundai er nå godt på overtid med å få ferdig spesifikasjoner og prislister for kontraktsunderskriving, hva nå det skyldes.
Kan det være at noe av forsinkelsen skyldes at det er generasjonsskifte på gang med batterikjemien fra LG, og at Kona ferdigstilles akkurat i denne overgangen.
Hyundai jobber kanskje med å reforhandle med batterileverandøren LG til å bruke den nye batteritypen som er litt rimeligere og mer effektiv, og at dette vil påvirke endelig sluttpris?

Limodriver

Jeg har tidligere blitt fortalt at elektrisk Kona skal lanseres under vinterlekene i Sør-Korea. Mulig vi får se en lansering i forbindelse med OL. Kanskje en blir nødt til å følge med på OL selv om Northug ikke skal gå.....

Dersom det er riktig at OL skal brukes som lansering av elektrisk Kona (muligens andre biler også) er det ikke umulig at det slippes mye informasjon når lanseringen er et faktum.

Kjetil1986

Ny oppdatering fra Hyundai i dag  :+1: :)
Model 3 long range 2021

HPSE

Er dette EV modellen? Han sier jo at det er den elektriske? Sjekk dørhåndtakene... Det er ikke sånn på bensin...
Men ser ingen ladeluke? Heller ikke noe sted å fylle bensin...

https://www.youtube.com/watch?v=dyfq7PUeBHo
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

tuono

Nei. EV kom ikke til den indiske messa. Det der er vel den "showbilen" eller konseptet vi har sett tidligere. Visstnok linka til en film jeg ikke husker hva heter. En eller annen som flyr rundt i en drakt han har laga. Akkompagnert av AC/DC.

Sorlandsinv

Det der er Kona Iron Man Edition :)
Egentlig vanlig bensinKone, med styling/foljert

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Det Hyundai presenterer med 470km rekkevidde etter WLTP standarden for Kona electric er imponerende!
I denne "disiplinen" har Ampera-e 380 km og nye Leaf med 16"/17" hjul hhv 285/270km.

Nye oppdateringer mhp rekkevidde etter WLTP/EPA kommer her etterhvert:
https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=34844.0

Rekkevidde WLTP+EPA+"reell"
Lanseringskalender og tekniske data elbil

Eier: Enyaq 85X
Eid: TMY, e-Soul, TM3, e-Niro, Kona, Soul EV, TMS, Leaf + 17 ICE

Zuexi

Sitat fra: Finnøy på onsdag 07. februar 2018, klokken 21:23
Det Hyundai presenterer med 470km rekkevidde etter WLTP standarden for Kona electric er imponerende!
I denne "disiplinen" har Ampera-e 380 km og nye Leaf med 16"/17" hjul hhv 285/270km.

Hvordan er det mulig med samme batteripakke som Ampera-e/Bolt?
Kona er da ikke så strømlinjeformet i designet akkurat. 90 km i differanse er MYE.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA