Hvilken ladestasjon bør jeg kjøpe?

Startet av Stikkkontakt, fredag 06. oktober 2017, klokken 06:50

« forrige - neste »

jhenrikb

Sitat fra: J.Lafton på mandag 09. oktober 2017, klokken 21:37
Jeg har valgt ZapCharger som skal monteres hjemme.
Den er noe dyrere enn andre, men her har man en enkel løsning på styring og lastbegrensninger via app. Noe som kan være kjekt å ha fremover når effektavgift på nettleie kommer ettervert. Også kan man sette laderen til å lade maks på det tidspunktet på natten hvor det er billigst strøm.

Effektavgift? Whaat? Hvis det plutselig blir dyrere å ha elbil enn diesel så klikker jeg I vinkler.

Amatøren

Jada, "effektavgift".

Vel det er de nye AMS strøm målerene som skal monteres hos folk som muliggjør at vi får differensiert pris på strømmen ut fra tiden på døgnet.

Kan bli dyrere strøm om morgenen når husene skal varmes opp igjen til dagtemperatur og vannet i varmtvannsberederen skal varmes etter morgendusjen. I tillegg så kan det igjen være dyrere når "alle" skal lage middag.

I tillegg så legger AMS målerene opp til at vi kan få nettleie basert på peak effekt man bruker slik  J.Lafton skriver.

Jeg vil da også styre ladekapasiteten på min Schneider hjemmelader i tillegg til å planlegge når elbilen(e) skal lades. I tillegg styre blant annet varmtvannsberederen med mer via smarthusstyringen.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

geear

Er vel ikke usannsynlig at det vil bli dyrere hele perioden fra kl. 16 til 22 f.eks., middagslaging, varme, TVer, vaskemaskiner, elbillading etter jobb etc. Blir det slik vil jeg se hvor mye det er snakk om, og om det er verdt det, la smarthuset begrense strømforbruket i disse periodene ved å utsette oppvarming av VVB, justere ned eller utsette lading av elbilene etc.

Mobileum

Det må da være andre elbiler utenom e-Golf hvor man kan styre tidspunkt for lading med app?
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

jhenrikb

Ser ut som fullt solcelle anlegg og Tesla batteri da.. i protest.
Heller mer at man kan lade batteriet om natta og leve som normalt på dagen uten og EffektivesertIhjel :P

elbilbølle

Sitat fra: elbilbølle på torsdag 19. oktober 2017, klokken 09:28
Hva med denne?
https://torgersenbil.no/produkt/nyhet/portable-hurtiglader-til-el-bil-og-plugg-in-hybrid
Jeg kom hjem fra en lengre kjøretur i min egolf 300 i dag, og ifølge det grønne lynet skulle shuko-laderen bruke 12:20h på å lade fullt.

Jeg flyttet bilen ned til låven der jeg har 32a cee 3-fase 230v, og koplet til min wallbox ok fra Torgersen, skrudde opp til 32A, og batteribilen mente den skulle være full på drøye 3,5 timer.

Det er bare to timer siden nå, så jeg vurderer å sitte oppe i halvannen time til for å springe ned å se om den faktisk er full-ladet.. Det vil å så fall være meget hyggelig.

/elbilbølle.

Mobileum

Stemmer vel bra på e-Golf FL. Fra "tom" til "full" skal ta 5.5 timer flg. boka. Jeg får min 32A 3-fas imorgen. Ser fram til det.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA