Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: System fault ved revers i varmt vær

Startet av janhelge, tirsdag 24. mai 2011, klokken 16:32

« forrige - neste »

janhelge

Hvem kjenner konkret til om elbiler kan tas med gratis på bilferger nå?
Kan man ta dem med på Stenaline gratis?
Moss-Horten (Bastøferga)?

Jeg forstår at tilbudet om lading om bord har blitt begrenset etter brannen på Stenaline, men det er vel mulig å lade når man kommer i havn...
Først Th!nk, men nå iMiev.

III

Bastøferga og andre riksveiferger : Ja , Stenaline og andre utenlandsferger : Nei
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

Pegasus

Kjørte Bastøferga med min i-MiEV for noen dager siden. Damen i Moss forlangte først 93 kr, men da jeg protesterte og sa at jeg kjørte EL registrert bil, smilte hun og sa: "Åååå er det el-bil, den ser jo helt normal ut"!
Da ble prisen kr 33,- så FØREREN må betale selv om BILEN går gratis.
Kjører i-MiEV siden april 2011, kjørt ca 2000 km.
Bor i Tønsberg og pendler til Horten hver dag.

jkirkebo

Sitat fra: Pegasus på tirsdag 14. juni 2011, klokken 23:24
Kjørte Bastøferga med min i-MiEV for noen dager siden. Damen i Moss forlangte først 93 kr, men da jeg protesterte og sa at jeg kjørte EL registrert bil, smilte hun og sa: "Åååå er det el-bil, den ser jo helt normal ut"!

Ja, det ville vært litt bakvendt om det skulle vært billigere for deg å ha med deg bilen på ferga fremfor å reise over uten bil...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

cra

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 15. juni 2011, klokken 16:17
Sitat fra: Pegasus på tirsdag 14. juni 2011, klokken 23:24
Ja, det ville vært litt bakvendt om det skulle vært billigere for deg å ha med deg bilen på ferga fremfor å reise over uten bil...

Det de ikke tenker på i så henseende, er at om dette er det som skal til for at noen kjøper en elbil (legger ut 100.000 eller mer for å spare noe kroner på ferga) er at når man først har elbilen så brukes den i stedet for fossilbilen til de aller fleste turene! Man sparer jo masse bensin/diesel på småturene, så det er ingen grunn til å bruke det gamle droget. ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA