Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kewet 1994 modell - hjelp!

Startet av langemand, tirsdag 24. mai 2011, klokken 11:58

« forrige - neste »

langemand

Ifølge hjemmesiden http://www.becker-elektronik.net/produkte/relight2010-english:
"Please note: The distribution of Relights is suspended due to insufficient demand. A few devices are still available."

Prisen er 199 Euro + post.

Jeg bruger min til at igangsætte vandservice-ladning, slukke vandservice lampen, udlæse fejl og slette fejl, og det gør den fint.
soulspy@evranger.com
Udvikler Android app til Hyundai og Kia elbiler: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.evranger.soulevspy
Nær København (DK)
+ 15.000 km i Kia eSoul 2020
+ 60.000 km i Kia Soul EV 2015
+ 5.000 km i Nissan Evalia 2015
+ 24.000 km i Peugeot 106 Electric 1999

elektrolux

Synd. Løp og kjøp!

Alle som har en PSA classic trenger denne eller en annen form for apparat til å starte vannservice.

Alternativet er å måtte levere bilen fra seg, skaffe transport hjem, Hente bilen, og håpe at verkstedet gjorde en god jobb.

Denne er spart inn på 3 serviser, eller litt over 1 år.

Hva er det dere venter på?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Thomas Parsli

Er det flere enn meg som har prøvd å bestille?

Jeg sendte en bestilling til order@becker-elektronik.net for to dager siden og har ikke hørt noe...

Thomas
(som derfor må levere bilen til vannfylling på verksted nok en gang...)
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Trond Arve

Sitat fra: Thomas Parsli på torsdag 28. april 2011, klokken 14:03
(som derfor må levere bilen til vannfylling på verksted nok en gang...)

Si fra om du vil låne min Relight, er på Sollerud i morgen fra ca 8.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Thomas Parsli

Takk for tilbudet, du var noen timer for sen;)
Siden det var på tide med børstekontroll leverte jeg nettopp bilen hos Enviro Bil...

Hvis ikke Becker svarer på mail i løpet av rimelig tid,  får jeg heller bestille EvLite.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

cmartin

Fikk du bestilt? Jeg vurderer om jeg skal kjøpe en.

/Christian

Thomas Parsli

Jeg fikk en mail på fredag om at han hadde hatt data-krasj og at han ville sende meg en faktura når han fikk opp maskinen, forhåpentligvis i starten av denne uken.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

cmartin

Fint! Jeg får Elbilen min i dag (Saxo), så da bestiller jeg vel i morgen tenker jeg.
Er det vanskelig å ta vannservicen selv? (Nå blir jeg fersk Elbileier fra og med i dag)

Thomas Parsli

Vannservice, kullbørster og vannpumpe er relativt enkelt å bytte selv.
Vannservice er i utgangspunktet det enkleste, siden du slipper "mekking".

http://www.elbil.no/wiki/PSA:How-tol

Kjøpte du Saxoen som har gått 69.000km?


Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Trond Arve

Sitat fra: cmartin på mandag 02. mai 2011, klokken 09:28
Er det vanskelig å ta vannservicen selv? (Nå blir jeg fersk Elbileier fra og med i dag)

Becker har laget en engelsk veiledning samt noen videoer på YouTube; med disse hjelpemidlene gikk det greit for min del.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

cmartin

Jepp :) Det ble den bilen. Skulle det være noe galt med den så har jeg litt å gå på.
Om det er smart det vil vel bare tiden vise. Bilen virket i god stand. Hvor lenge varer batteriene hvis man har behandlet dem korrekt?

Takk for fin lenke (how to)

Thomas Parsli

Det er umulig å gi et fornuftig svar på.
Jeg tolker databladene fra Saft (batteriprodusenten) dit hen at man kan forvente mellom 100.000 og 150.000km, men i praksise ser det ut til at mange biler sliter allerede ved det halve.

På din bil står det jo i annonsen på finn.no at "Noen batteripakker er også skiftet i den tiden jeg har hatt bilen".
Hva det betyr i praksis er ikke godt å si.

Min P106 har nå gått over 92.000km på "orginale" batterier (kjøpte bilen ved 12.000km) og de har begynnt å slite en del det siste året. I praksis må jeg vel ha alle batteriene ut av bilen for rekondisjonering -og det er ikke mange som gjør den jobber lenger...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

elektrolux

Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 02. mai 2011, klokken 10:40
I praksis må jeg vel ha alle batteriene ut av bilen for rekondisjonering -og det er ikke mange som gjør den jobber lenger...

Er bilen i daglig bruk trenger du ikke recondisjonering. Har du sjeldent eller aldri kjørt bilen tom ( dog uten å reversere celler ) kan du gjøre dette, og la den stå med tenningen på til DC-DC slutter å lade 12V batteriet. Da vil der gå så lite strøm ut av framdriftsbatteriet at reversering vil være minimalt skadelig. Se: http://www.elbil.no/wiki/PSA:Batteripakke#Reversering_av_Celler_kontra_introdusering_av_minneeffekt

Recondisjonering ble foretatt for å redde blokker som hadde begynt å vise svakhetstegn. Det har siden vist seg at effekten var kortvarig. Sagt med andre ord; begynner en blokk å vise svakhetstegn er det lite en kan gjøre, utenom å bruke den lengst mulig, og så bytte den ut.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no


elektrolux

Relight er kun beregnet på klassiske Elbilene til PSA, og for å initiere vennservice og gi kjøreinformasjon.

Lexia er PSA sitt originale PC basserte diagnoseverktøy til alle PSA bilene.

Relight er enklere i bruk, mens Lexia har mer muligheter.

Bruker selv ELIT og TEP92 som er de gamle PSA diagnoseaperatene. Disse kombinerer fordelene til Lexia og Relight
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA