Har noen fått utlevert bil med APH3?

Startet av geear, tirsdag 03. oktober 2017, klokken 13:58

« forrige - neste »

jokke

Har vin 71xxx. APH3. Står fortsatt at den er planlagt for produksjon. Bekreftet og låst 26/9. Fikk vin med en gang. Når blir den produsert tro?

Somni

E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

kakemiks

Det står AP2 på "vis spesifikasjoner" på MyTesla, men deliveryNO har sagt at eg får AP2.5. Kven skal eg stole på?
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP, FSD

geear

Godt spørsmål. På sett og vis betryggende hvis Delivery sier noe, men hvorfor skulle det da stå noe annet på MyTesla? Det er jo sporingen de har på hva bilen er satt sammen av? Hvordan sender de ut riktige softwarepakker hvis ikke specen på bilen er riktig i datasystemene?

Foreløpig opplevelse fra min side er at den norske Tesla-gjengen har forferdelig lite informasjon og forferdelig liten påvirkning på det som skjer på andre siden av dammen, og at det er mye alternative fakta ute og går. F.eks. produksjonsdato på min bil var bare rot fra både Delivery og selger, det viste seg (dessverre) å være MyTesla som var riktig. Samme historien har det vært med seteløsning, ny driveunit, autopilot-hardware, 85kW batteri i 75-modeller og sikkert mer. Tesla i Norge har ikke hatt noen som helst informasjon om det, og man vet mer selv dersom man følger med på forum på nettet og view spec.

kakemiks

Er det nokon god måte å finne ut av om ein har AP2 eller AP2,5 då? (Når ein har bilen) Min vart produsert i løpet av første halvdel i september.
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP, FSD

Jeronan

Mine was delivered with APH3. You can't see any difference from outside.

Since rumors suggest it contains only some extra redundant cabling and secondary GPU.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

arthur_ols

Ser jeg har APH2 og får bilen min ved slutten av nov. Den ble bestilt i det HW 2.5 ble offentliggjort og produsert etter Tesla sa at alle biler i produksjon skulle ha 2.5. Skulle det vise seg at jeg akkurat gikk glipp av 2.5 og at 2.0 ikke er kraftig nok til autonom selvkjøring, er det vel bare å bytte litt innmat gratis: https://electrek.co/2017/11/02/elon-musk-tesla-autopilot-hardware-announcement/
Tesla Model S 75D
Bestilt 09.08
Zeebrugge 15.11
Utlevering 01.12 (perfekt kalendergave)

geear

Sitat fra: arthur_ols på fredag 03. november 2017, klokken 14:47
Ser jeg har APH2 og får bilen min ved slutten av nov. Den ble bestilt i det HW 2.5 ble offentliggjort og produsert etter Tesla sa at alle biler i produksjon skulle ha 2.5. Skulle det vise seg at jeg akkurat gikk glipp av 2.5 og at 2.0 ikke er kraftig nok til autonom selvkjøring, er det vel bare å bytte litt innmat gratis: https://electrek.co/2017/11/02/elon-musk-tesla-autopilot-hardware-announcement/
Det er ikke så enkelt. Tesla har aldri sagt at 2.0 skal være like bra som 2.5, de har bare sagt at 2.0 skal klare å levere det de har lovet.

mthoring

On topic: Jeg har fått utlevert bil med APH3 (AP 2,5). :P
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Daniel80

Jeg har også APH3 i utstyrskoden på bilen jeg har fått utlevert, men vet ikke om det er noen mulighet for å se forskjell..
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

geear

Håper noen snart kan komme med fasiten på hvorfor det har blitt levert mange biler med APH3 på bestillinger fra både juni, juli, mens mange august-biler virker å stå med APH2 fortsatt - og så ser det ut som at APH3 har dukket opp igjen på senere bestillinger?

Gurjs

Jeg har APH3, bestilte 31 august bekreftet 7 september. Min første Tesla. Jeg forstår egentlig ikke hva dette egentlig betyr? Noen som kan forklare?
Tesla Model S - Bestilt 31.08.2017

geear

Foreløpig er det vel bare gjetninger om hva det betyr i praksis.

leafolainen

Nå har jeg faktisk fått APH3 også, etter to og en halv måned med APH2. Det skjedde mens bilen var i Zeebrugge.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Somni

Sitat fra: leafolainen på fredag 10. november 2017, klokken 07:22
Nå har jeg faktisk fått APH3 også, etter to og en halv måned med APH2. Det skjedde mens bilen var i Zeebrugge.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja det har faktisk skjedd her også. APH3 kom i natt i det jeg fikk status delivered på UECC.
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA