Adaptive kurvelys - kun med Premiumpakke på nye biler

Startet av Tesley, mandag 02. oktober 2017, klokken 21:10

« forrige - neste »

Trulskl

Ble det konkludert med noe her? Nærmer seg levering av en non-premium bil og jeg har store planer om å være ekstremt vanskelig om jeg ikke har de nye lyktene på bilen. Hadde vært greit med litt kjøtt på beinet til diskusjonen.
2017 TMS 75D

leafolainen

Jeg er i samme situasjon. Det nærmeste konklusjon jeg kommer er at et par stykker med non-premium i USA har fått bekreftet at det skal være standard på alle biler og har fått det ettermontert. Den referansen er foreløpig mitt viktigste argument.

Forresten noen som vet om disse nye lyktene har en egen options code? Jeg har f.eks. FG02 «Exterior Lighting Package», er det noen variasjoner ute og går her?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeronan

Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

leafolainen

«Should have» is probably more accurate wording..

Jeronan

Sitat fra: leafolainen på torsdag 12. oktober 2017, klokken 14:54
«Should have» is probably more accurate wording..

It doesn't really matter. If you now receive a new car without, they will have to retro-fit it at the Service center.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

lobel85

Ser at en kode i URL på bilen min er endret fra x007 til x008. Tror det betyr nye lykter. Kan noen  bekrefte?

leafolainen

Tviler på det. Når jeg søker på forumet etter x008 ser det ut som at folk har hatt den siden 2016 i hvert fall.

Sent from my iPad using Tapatalk

tibber73

X007 er LED Daytime Running Lights i følge http://options.teslastuff.net
X008 finner jeg ikke, men går ut i fra at det er det samme for Model X

Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

auduna

Jeg har meldt inn adaptive lykter som mangel ved min bil som ble hentet ut for noen få uker siden. Svaret fra servicesenteret handlet mest om hvor raskt de kunne fikse det, og ikke om hvorvidt det skulle fikses. Det høres jo positivt ut så langt hvertfall. Avtalen er 7. november, så vi får se hva som skjer.

Eksakt sitat fra mailen for de som er interessert:
"När det kommer till LED-ljusen så får vi ta en närmare titt på det om det är något vi kan ordna med en gång eller om vi måste ta det vid ett senare tillfälle."

sfinxern

Sitat fra: auduna på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 11:38
"När det kommer till LED-ljusen så får vi ta en närmare titt på det om det är något vi kan ordna med en gång eller om vi måste ta det vid ett senare tillfälle."

Vet ikke om det bare er meg, men jeg tolket ikke dette svaret nødvendigvis som om noen bekreftelse fra Tesla på at adaptive LED-hovedlykter er standard og at alle som ikke har det på nybestilte biler skal få det.

For meg så virket dette som et svadasvar som at "jeg registrerer at du har et problem og vi skal se hva vi kan gjøre med det". Tydeligvis vet de kanskje om dette og venter på et offisielt svar fra Tesla USA.

Men er veldig spent på hva de gjør hos deg da!

Hva slags bil har du og er det med eller uten premium?

Fint om flere rapporterer inn ettersom bilene blir utlevert!
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

auduna

Sitat fra: sfinxern på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 12:05
Sitat fra: auduna på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 11:38

Vet ikke om det bare er meg, men jeg tolket ikke dette svaret nødvendigvis som om noen bekreftelse fra Tesla på at adaptive LED-hovedlykter er standard og at alle som ikke har det på nybestilte biler skal få det.

For meg så virket dette som et svadasvar som at "jeg registrerer at du har et problem og vi skal se hva vi kan gjøre med det". Tydeligvis vet de kanskje om dette og venter på et offisielt svar fra Tesla USA.

Men er veldig spent på hva de gjør hos deg da!

Hva slags bil har du og er det med eller uten premium?

Fint om flere rapporterer inn ettersom bilene blir utlevert!

Enig, det kan gå i flere retninger. Bilen er en S75 uten premium, men med nye bakseter, luftfjæring og alle de endringene som kom samtidig med at lyspakken ble standard.

sfinxern

Kult, håper de gir deg lyktene med dynamiske LED lys ;D! Tror mange her nå følger med i spenning!

Vi krysser fingrene!
2017 Tesla Model S 75D

Prins_Phillip

Jag har hent ut ny bil som saknar det med.  >:(

Bestilt 24/7 hentet 11/10

Bestilt uten PUP.
Unnskyld min Norska Jeg er svensk

sfinxern

Hei!

Ver du når bilen ble produsert? I og med at det er en inventory kan den ha vært produsert før lyktene ble standard?

Har du de nye setene bak?
2017 Tesla Model S 75D

Jeronan

Sitat fra: Prins_Phillip på søndag 22. oktober 2017, klokken 00:21
Jag har hent ut ny bil som saknar det med.  >:(

Bestilt 24/7 hentet 11/10

Bestilt uten PUP.

They have to retro fit then.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA