Hovedmeny

Sikt og A-stolper

Startet av rogersen, tirsdag 26. september 2017, klokken 14:37

« forrige - neste »

rogersen

Hei! Spørsmål om nye Leaf. Er A-stolpene smalere på den nye enn på den utgående modellen? Jeg synes den forrige modellen har ALT for breie A-stolper. Ved bykjøring og krappe venstre-svinger må jeg konstant sitte og bevege hodet fra høyre til venstre for å få oversikt over hva som skjer på utsiden. Spesielt skummelt er det ved fotgjengeroverganger..

Det er jo et lite "vindu" i A-stolpen, men dette er plassert så lavt at det ikke forbedrer min sikt i det hele tatt.. (Ser bare asfalten ved siden av bilen, siden jeg er ganske høy.)

borge

Tesla Model S eller X vil da garantert ikke være noe for deg. En av viktigste grunn til at jeg solgte den bilen.
Leaf som jeg kjører nå oppleves som helt normal på A stolpe i forhold til Tesla.

borge

Her må jeg faktisk være ærlig å innrømme at jeg var vel optimistisk, da jeg brukte litt tid på å vurdere dette nå i Leaf'en. A-stolpene i Leafen er bedre enn i Tesla modellene, men ikke veldig mye. Hadde senest i går et tilfelle i duskregn og skumring, der bil inn i rundkjøring havnet bak stolpen med begge sine lys, og da var det umulig å se denne, og dette førte til bråbremsing da bilen spratt ut foran meg som var på vei inn i rundkjøring.
Kan bare huske på 25 år at jeg har hatt problemer med dette i Tesla og Leaf.

tibber73

Jeg har motsatt erfaring. Leaf sin A-stolpe har spilt meg et puss mange ganger. Oppdager ofte fotgjengere og biler som ikke var der.. Tesla Model S er mye bedre.
Det har sikkert med hvor høy du er og hvordan sitteposisjonen er i de forskjellige bilene.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

Trekkoppbil

Det er uforsvarlig å kjøre bil med skylapper på denne måten.

Vi burde sende bekymringsmelding til vegdirektoratet mot at framtidige biler av denne typen får europeisk typegodkjenning: Firmapost-VD ætt vegvesen.no

Bondeknøl

Men nå har jo nye Leaf fotgjengervarsler og Tesla har autopilot......

turfsurf

Løsningen på dette er jo som Land Rover har vist, med kamera og a-stolpe som skjerm.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

El Prado

Jepp, da vet dere hvordan det er å kjøre lastebil! Både Volvo og Scania har så store speil at de skjuler lett en større suv som kommer inn i en rundkjøring, spesielt hvis hastigheten er den samme på begge kjøretøy!!
Så hvis du plutselig befinner deg foran en lastebil som ikke stopper for deg når du kommer fra venstre så vet du nå hvorfor
Nissan leaf 2012, Hvit, 11500km-102000km

Think Classic 2000mod. Solgt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA