Hovedmeny

Svartebørs på Finn?

Startet av Alf Ivar, mandag 25. september 2017, klokken 15:48

« forrige - neste »

DagfinnN

Det tror jeg også. Regner med at Lars følger med her...
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

T.K

Sitat fra: HCO på mandag 25. september 2017, klokken 17:32
Sitat fra: Alf Ivar på mandag 25. september 2017, klokken 16:58Uansett er det rimelig uaktuelt for meg å ta opp billån for en bil som er priset høyere enn nybilpris.

Det kan hende det ligger et fornuftig regnestykke til grunn for å betale 420.000 for en Ampera-E. Om man f.eks kjører 40.000 km i året, og i dag må bruke bensinbil fordi de fleste elbiler har kort rekkevidde, vil man ha spart inn de ekstra 100.000 på to år - bare i drivstoff.

Ta frem kalkulatoren om du ikke tror meg.

Jeg tok opp det samme spørsmålet for en stund siden, bare med en litt annen vinkel. Men for å svare på dette innlegget, det lønner seg betydelig mer å kjøpe en Renault Zoe. Bare ta frem kalkulatoren om du ikke tror meg.

Nei, det er ikke umoralsk å selge dyrere enn opprinnelig pris, det kan skje med andre ting, eiendom feks. Det er kapitalisme, det er det som fungerer. Med bil skjer det imidlertid nesten aldri. Det som er helt bombesikkert er at de som kjøper en slik opel til 400 000 får et av de største verdifallene på bil i norgeshistorien, kanskje det største, om bilen beholdes to år eller mer. Bombesikkert. Det kommer andre biler med like stort batteri snart, billigere biler, større biler, mer utstyr, feks adaptiv cruise. Opelen blir en økonomisk katastrofe fordi: De som kjøper opel eampera tar seg ikke råd til å kjøpe Tesla. Det kan hende de klarer det økonomisk, å kjøpe Tesla, men de synes det blir for dyrt, de taper for mye penger etc. Men om de i stedet hadde kjøpt en Tesla og hatt den i et par år, tror jeg ikke verdifallet på den hadde vært større enn det som kommer på denne opelen, som altså er priset opp 30-40 prosent av husmødre og andre bilkjøpere, heller tvert imot, opelen kan får større verdifall. Så i stedet for å kjøre på første klasse velger noen 3. klasse til 1. klassepris.

Jada gutter med opel, jeg vet det kommer et skrell av innlegg her nå, med dype analyser av opelen og dens helt ufattelige gode egenskaper, og at jeg er bitter for at jeg ikke fikk tak i en opel til den fantastisk lave prisen og at jeg hater opeleiere, og for et dårlig regnestykke jeg har satt opp, som tror at opelen taper seg så mye i pris, den kan jo kanskje øke enda mer i verdi, kanskje til 500 000, ikke sant?

DagfinnN

Sitat fra: T.K på fredag 29. september 2017, klokken 00:02
Jada gutter med opel, jeg vet det kommer et skrell av innlegg her nå, med dype analyser av opelen og dens helt ufattelige gode egenskaper, og for et dårlig regnestykke jeg har satt opp, som tror at opelen taper seg så mye i pris, den kan jo kanskje øke enda mer i verdi, kanskje til 500 000, ikke sant?
Ikke mat trollet. Tie ihjel er beste medisin.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

mzziaz

Nå må du slutte å være så bitter for at du ikke fikk kjøpt en Opel brukt til under nybilpris. Zoe er en fin bil, det også.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA