Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny Peugeot iOn bestilt!

Startet av cmartin, tirsdag 17. mai 2011, klokken 03:12

« forrige - neste »

foxy

Sitat fra: kopbjo på tirsdag 26. juni 2012, klokken 12:28
Da har jeg snakket med NAF, og de sa at de tre bilene var kliss like - og at det kokte ned til hvilken bil man liker best, leverandøren og garantiordninger. Og med det som har fremkommet i denne tråden er jeg veldig skeptisk til å kjøpte Pegeout for øyeblikket. Ikke fordi at de nødvendigvis har en dårligere garatiordning, men fordi det er tvil om de har en like god ordning som Mitsubishi og Citroën.

NAF sa også at kundetilfredsheten er vesentlig høyere hos Mitsubishi enn de to øvrige merkene - uavhengig om vi snakker om elibiler eller andre.

Jeg skal uansett prøvekjøre alle tre trillingene før jeg bestemmer meg.

De er ikke 100% like - imiev har "gir"-velger som de andre ikke har og så er det vel forskjell på radio/navi også samt interiørfargen + enkelte eksteriørdetaljer.
I-miev 2011
Asker

erik e

Skal du klippe håret,går du til frisøren. Lykke til med bilvalget. ;)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt

Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

kopbjo

I denne brosjyren fra Citroën - lastet ned fra deres hjemmesider i dag - står det at C-Zero har garanti på 5 år / 50 000 km....:

http://www.citroen.no/Resources/Content/NO/Div_PDF/Brosjyrer/Czero-brosjyre.pdf

.. jeg som trodde at det var 5 år / 120 000 km (hentet fra elbil-foreningen sin oversikt).

(Jada, jeg skal komme meg til noen forhandlere snart, nå.. )
/Bjørn K.
Vurderer å  bli elbil-eier
09 BMW 520 DAT
Trondheim

bårdk

Jeg hentet min i-Miev forrige mandag og er storfornøyd etter å ha hatt Peugeot 106 i 6 år og Buddy Plus i 8 måneder. Valgte i-Miev grunnet mulighet for forvarming på vinteren. Kjøpte TomTom GPS for 600 kroner.

Tony

Sitat fra: kopbjo på tirsdag 26. juni 2012, klokken 18:23
I denne brosjyren fra Citroën - lastet ned fra deres hjemmesider i dag - står det at C-Zero har garanti på 5 år / 50 000 km....:

http://www.citroen.no/Resources/Content/NO/Div_PDF/Brosjyrer/Czero-brosjyre.pdf

.. jeg som trodde at det var 5 år / 120 000 km (hentet fra elbil-foreningen sin oversikt).

(Jada, jeg skal komme meg til noen forhandlere snart, nå.. )

Det stod også feil km i standard kontrakten men selgeren forandret til 120.
Saxon gikk 86000 på 1 batteripakke før den ble byttet ut med en C-zero.
Nå er C-zeron 8 år, 138.000km og still going strong.
Fornøyd med ny MG

Phuc

Sitat fra: bårdk på tirsdag 10. juli 2012, klokken 17:47
Jeg hentet min i-Miev forrige mandag og er storfornøyd etter å ha hatt Peugeot 106 i 6 år og Buddy Plus i 8 måneder. Valgte i-Miev grunnet mulighet for forvarming på vinteren. Kjøpte TomTom GPS for 600 kroner.
Gratulerer med ny bil! :o)
Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black (03.04.2012-) [11200 km @ 03.04.2013]
Honda Accord 2.0i 1996 - R.I.P. (18.06.1999-31.10.2012)

breitling

Sitat fra: bårdk på tirsdag 10. juli 2012, klokken 17:47

Velkommen til en ny elbilverden ;D
Oslo
2017 MB B250e Edition "Eldina2"
1975 MB 280S

bårdk

Takk for gratulasjonene. Ja, det er en ny elbilverden. Spesielt Buddy'n var ikke noe bil. Vi kjøpte den grunnet batterigarantien da vi visste at vi skulle selge den ifb. med et utenlandsopphold på et år. Trillingene kom til Norge først 5-6 måneder etter at vi kjøpte den.

Olle

Jeg har nå solgt min Clio etter 5 år med LI batterier.
Ser nå på C-zero. De har desidert best pris nå. Men jeg savner bremse giret som i.Miev har. Men da tenker jeg kan det være så enkelt som at de har satt på et annet deksel på C-Zro og iOn. For det virker rart vist de laver ulike gir skiftere.
Så ser jeg at i-Miev har Blaupunkt GPS. Er ikke den vanskliger og få POI for ladestasjoner.
Fant også en i-Miev med diesel varmer. Er dette noe tilleg som jeg ikke har fått med meg?
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=36192929
Kristiansand Kenneth Timenes Renault Clio -97 2687 mil nå registrert i Norge

Kito76

Anbefaler Autoelite som ga oss en god pris. Kr 195000 inkl vinterdekk.

Olle

Tony

Saxon gikk 86000 på 1 batteripakke før den ble byttet ut med en C-zero.
Nå er C-zeron 8 år, 138.000km og still going strong.
Fornøyd med ny MG

Kito76

Vi kunne få til kr195000,- inkl vinterdekk og ferdigmontert defa kupevarmer.

Olle

De har hatt en kampanje her nå på 199000,- Med vinterdekk og 3 års service.

foxy

Sitat fra: hkaspenberg på mandag 25. juni 2012, klokken 16:04
Sitat fra: Lars C. Krogenæs på mandag 25. juni 2012, klokken 15:07
Elbilforeningen, NAF, etc har hatt møter med importørene nettopp om dette (Jfr. Nissans sitt "infoskriv" høsten 2011). Nissan ville ikke forplikte seg til en slik garanti. Mitsibushi har så sterk tro på sitt produkt, at de ikke hadde betenkligheter, og heller vil ta et evt. problem på sin kappe, enn at kunden sitter igjen med Svarteper. Citroen ønsket å legge seg på samme linje som Mitsibushi, mens Peugeot og Nissan tydeligvis ikke har troen på produktene sine, og ønsker heller å kunne legge eventuelle problemer over på sine kunder.

Hvis jeg får negativt svar tilbake fra min forhandler så vil jeg føle meg direkte lurt.  >:(
Men vi får se.

;-// Hans

og svaret var?
I-miev 2011
Asker

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA