Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny Peugeot iOn bestilt!

Startet av cmartin, tirsdag 17. mai 2011, klokken 03:12

« forrige - neste »

Olle

Kristiansand Kenneth Timenes Renault Clio -97 2687 mil nå registrert i Norge

hkaspenberg

Sitat fra: Olle på søndag 29. juli 2012, klokken 06:49
Beklager svare er JA.
Vel, jeg har ikke hørt noe fra selgeren. Skal følge dette opp til uka når ferien er over.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

gmagnus

Hei.

Helt ny her. Har bestilt en I-Miev. Lett valg for for oss, da vi fikk med 10 års garanti på batteriene ned til 70%. Fikk det i tilbudet fra selger og passet på å få det med i kontrakten.
Tror det er verdt de 15 000 ekstra som vi måtte ut med.

Er lovet bilen denne uka, så venter spent...
Ski,
Mitsubishi i-MiVE 2012,  85 000 km.
Citroen Saxo 2002, 63 000 km.

tkornstad

Sitat fra: gmagnus på tirsdag 07. august 2012, klokken 11:08
Hei.

Helt ny her. Har bestilt en I-Miev. Lett valg for for oss, da vi fikk med 10 års garanti på batteriene ned til 70%. Fikk det i tilbudet fra selger og passet på å få det med i kontrakten.
Tror det er verdt de 15 000 ekstra som vi måtte ut med.

Er lovet bilen denne uka, så venter spent...

Er det 15 000 ekstra mot i-on og c-zero du mener, eller er det mulig å betale for en bedre batterigaranti ??
i-miev

Averøy i Møre og Romsdal

gmagnus

Det er 15 000 mot en C-Zero jeg fikk tilbud på. IOn lå omtrent midt mellom.
Ski,
Mitsubishi i-MiVE 2012,  85 000 km.
Citroen Saxo 2002, 63 000 km.

Kito76

Forskjellen for oss ble over kr 30.000,-. En C-Zero rød med vinterdekk og defavarmer kontra Imiev rød/hvit med vinterdekk. Begge forhandlere i Oslo.

Bjornt

Peugeot Ion 2012. Og en 407 HDI Oljebrenner

tomrh

Jeg tenker også å ha mieven min i minst 7 år ihvertfall. Er litt usikker på hvordan bruktmarkedet for elbiler ser ut om 7 år. Kanskje er rekkevidden mangedoblet, plass og motorytelse forbedret osv. slik at ingen vil kjøpe 2012-teknologi lengre? Så jeg har regnet med å måtte avskrive bilen ned til 0,- og håper å ha den så lenge som mulig.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Bjornt

Høres fornuftig ut. Mer spennende er det hvordan det vil gå med avgifter og fordeler.
Peugeot Ion 2012. Og en 407 HDI Oljebrenner

Kris

Sitat fra: skatvalsbygg på torsdag 09. august 2012, klokken 13:07
Jeg tenker også å ha mieven min i minst 7 år ihvertfall. Er litt usikker på hvordan bruktmarkedet for elbiler ser ut om 7 år. Kanskje er rekkevidden mangedoblet, plass og motorytelse forbedret osv. slik at ingen vil kjøpe 2012-teknologi lengre? Så jeg har regnet med å måtte avskrive bilen ned til 0,- og håper å ha den så lenge som mulig.
Jeg tenker også at rekkevidden blir mangedoblet. Og at Ion'en derfor vil holde seg godt i pris med nye batterier og mangedoblet rekkevidde. Tviler nemlig på at det er motoren som får den største utviklingen. Dermed vil ny batteriteknologi komme oss tilgode også. Om 10 år vil det være et betydelig antall trillinger på veien. Derfor vil det være gode incentiver for å lage batterier som passer til disse bilene. Gleder meg til å tilbakelgge 100 mil i Peugeoten uten å tenke meg videre om ;)
Oslo
Peugeot Ion 2012
Ingen bil nr. 2

Lars C. Krogenæs

Jeg tror det er liten sjanse for at dagens biler vil ha mulighet til å få nye mer energietette batterier, og dermed lengre kjørelengde. All erfaring tilsier at prisen på batterier til sluttkunder holder seg stabilt eller øker, etterhvert som bilene blir eldre.

Så nyt den elbilen du har, med de fordeler og begrensninger bilen i dag har. Så tror jeg det er nye modeller som vil nyte godt av fremtidig prisredusksjon på batterier.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Kris

Jeg tror ikke tidligere erfaring på akkurat dette området er så verdifull. Det er helt i det siste at elbiler har fått volumproduksjon av store bilfabrikanter.
Den lille erfaringen vi har forteller vel at elbiler med mindre energitette batterier kan oppgraderes til nyere batteriteknologi, og dermed øke orginal rekkevidde. Grunnen til at det i dag ikke er spesielt godt tilrettelagt for en slik oppgradering, er nok lavt volum av tidlige elbiler.

Med volumet til trillingene vil nok markedet for batterierstatninger være interessant.
Oslo
Peugeot Ion 2012
Ingen bil nr. 2

tomrh

Det vil alltids være noen mekkere og spesialverksteder som kan sette sammen nye batteripakker og tilpasse ulike elbiler etterhvert som ny batteriteknologi blir tilgjengelig. Men først når nybilgarantien opphører vil det være et marked. For trillingene vil ikke dette skje før 2016 og utover.

Istedet for å håpe på dette, håper jeg mer realistisk på at infrastrukturen for ChaDeMo blir kraftig forbedret. For om jeg har dobbel eller trippel rekkevidde må jeg jo uansett lade tilsvarende lenger når jeg stopper. Gitt et utbygd hurtigladenettverk er ikke rekkevidde på over 120 km særlig signifikant lenger. I Trøndelag ser det jo riktig så bra ut ved at E6 og E14 får flere hurtigladere allerede fra i høst og utover i 2013.  :) Et omfattende ChaDeMo-nettverk vil også tvinge bilprodusentene til å støtte denne teknologien for å få solgt, og mer salg av ChaDeMo-biler trigger igjen videre utbygging av hurtigladere etc. En vinn-vinn situasjon som gagner både produsenter, bilkjøpere og ladestasjon-utbyggere.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

gmagnus

Sitat fra: Bjornt på torsdag 09. august 2012, klokken 12:46
10 års garanti. Planlegger du å ha bilen så lenge da ?

Vet ikke hvor lenge jeg kommer til å ha den, kommer an på hva bruktprisen er om 5-6 år på disse bilen. Om jeg da ønsker å selge om 5 år, kan jeg skilte med fortsatt 5 års garanti igjen på batteriene i motsetning til en med C-zero/iOn som da ikke lenger har noen garanti på batteriene. Tror det gjør litt på utslag på bruktprisen.
Ski,
Mitsubishi i-MiVE 2012,  85 000 km.
Citroen Saxo 2002, 63 000 km.

Kris

Joda, fem års garanti på batteriene våre også. Men garantien er ikke begrenset slik som imiev ;)
Oslo
Peugeot Ion 2012
Ingen bil nr. 2

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA