Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering desember - januar 2017/2018

Startet av Trond Strømberg, søndag 24. september 2017, klokken 11:04

« forrige - neste »

Ganon

Da er Morning Cindy på tur igjen, ser ut som den skal til Rotterdam. Trodde neste stopp var Drammen? Uansett tror jeg min bil lastes om og skal via Hirtshals og videre til Kristiansand, men er ikke sikker. Får ikke noe treff på UECC tracking.
Deep Blue Tesla Model S 75D, bekreftet 29.09.

KristianSE

Ser slik ut, ja... Hadde et lite håp om at de hadde vært supereffektive med pre-delivery-inspection da jeg så Pilotbåtene begynte å nærme seg Morning Cindy... men så ble det ikke Drammen likevel. Så da blir det nok et UECC-fartøy.

KristianSE

T.K

Ble oppringt i dag. Kunne få bil den 18. desember, men drar på juleferie samme dag.

Bekreftet bestilling 19. oktober. Under to måneder fra bestilling til levering er veldig raskt, jeg skjønner ikke de får det til.

skrenten86

Det er vel en mulighet at Morning Cindy fortsetter mot Drammen etter Rotterdam.
Bestilt hvit  X100, bestilt 13.okt.

gni1

Tesley

Det stemmer. Skal egentlig forlate Rotterdam i kveld kl 20.00.
Nå ser den ut til å være noe forsinket i fht. ankomst som skulle vært i natt. Ny ankomsttid er satt til 23.00 i kveld.

Ankomst Drammen er satt til 19.30 på mandag kveld.

Oversikt finner en her:
https://www.eukor.com/ek/jsps/eclips/euko/mobile/user/port/PC_PortSchedule.do
S75D - bekreftet 20. august

KristianSE

Så bra :-D

T.K: Var din bil med Morning Cindy fra San Francisco?

T.K

Sitat fra: KristianSE på fredag 08. desember 2017, klokken 13:41
Så bra :-D

T.K: Var din bil med Morning Cindy fra San Francisco?

Jeg vet ikke, jeg spurte ikke. Men det ble endret fra tilburg-status til "kommet i havn" for rundt fire dager siden. Nå håper jeg de ikke registrerer bilen før jeg drar, så jeg får 2018-registrering. Jeg ventet faktisk med å bestille bilen til ca 15 oktober, "da kommer den ikke før i 2018", i flg selger. Så kom tesla-skatten på banen, og jeg håpet selvsagt 2017-levering, og det er tydeligvis jobbet raskt hos Tesla, for under to måneder fra bekreftet bestilling til levering tror jeg er rekord.

Gurjs

Så lenge forsikringen ikke er på plass får dem ikke registrert bilen din. Kanskje det kan være en løsning?
Tesla Model S - Bestilt 31.08.2017

T.K

Sitat fra: Gurjs på lørdag 09. desember 2017, klokken 04:13
Så lenge forsikringen ikke er på plass får dem ikke registrert bilen din. Kanskje det kan være en løsning?

Jeg har tenkt på det. Men de vet hvilket forsikringsselskap jeg har. Jeg har varslet selskapet om oppsigelse av alle forsikringer, da jeg fant et nytt etter at mitt nåværende var temmelig høyt priset på Tesla X100, og har også varslet at de ikke skal nytegne forsikring om Tesla ringer, men så lenge avtalen ikke går ut før i starten av januar stoler jeg ikke på at de ikke nytegner Teslaforsikring om Tesla ringer, som en glipp.

Tesley

Da er Morning Cindy på vei til Tyskland. Estimert ankomst mandag ettermiddag.
Betyr vel at ankomst Drammen blir tidligst tirsdag.
S75D - bekreftet 20. august

larssr

Er jo virkelig på rundtur virker det som, og kan jo ikke komme inn før tidligst onsdag. Jeg har fortsatt hverken fått final invoice eller blitt oppringt angående levering/manglende opplysninger til forsikring. Satser på at de lar den stå til 2. januar  ;D

Reinertsen

Har utlevering Trondheim og bil med Morning Cindy. Fikk beskjed om at den blir lastet om i Nederland og sendt direkte til Trondheim. Noen som vet detaljer rundt dette? Skulle vistnok være her på eller rett før 18.desember.
Tesla Model X 75D - levering des/jan-18
Trondheim

Ganon

Sitat fra: Reinertsen på mandag 11. desember 2017, klokken 10:43
Har utlevering Trondheim og bil med Morning Cindy. Fikk beskjed om at den blir lastet om i Nederland og sendt direkte til Trondheim. Noen som vet detaljer rundt dette? Skulle vistnok være her på eller rett før 18.desember.

Har du prøvd å søke på VIN hos UECC?

www.uecc.com/customer-centre/cargo-tracking/high-and-heavy/
Deep Blue Tesla Model S 75D, bekreftet 29.09.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA