Levering desember - januar 2017/2018

Startet av Trond Strømberg, søndag 24. september 2017, klokken 11:04

« forrige - neste »

larssr

Min X75 ble også bekreftet 2. oktober. Snakket med delivery tidlig i forrige uke, og da skulle den bli ferdig produsert i løpet av uken. Målet var levering i desember, men de kunne selvsagt ikke love noe. Seks dager siden jeg fikk status ferdig produsert og på vei til havna.

Ser det er en del snakk om biler som står på kaia i San Francisco, men de kan jo ikke bli stående der særlig lenge om det skal være noe reelt håp? Er vel ikke noe annet å gjøre enn å smøre seg med tålmodighet (er vel i grunn ikke et reelt alternativ), eller å prøve å få kontakt med delivery igjen til uka.

Noen med tidligere erfaring med levering via skip fra San Francisco?

ChrML

Sitat fra: larssr på søndag 12. november 2017, klokken 12:18

Noen med tidligere erfaring med levering via skip fra San Francisco?
Lurer på det samme. Skal disse bilene også via Belgia? Direkte til Drammen? Delivery har også sagt andre del av desember til meg, men den står fortsatt på kai ifølge MyTesla.

sveih

Ett google søk med noen justerte forutsetninger tyder på at 37 dager fra San Fransisco til Oslo kan være ett estimat... Om båten har gått nå er medio desember ikke umulig for å nå Drammen. Kun spekulasjoner.

GROUND CA  California
Transit: 5 days
10 days to process export documentation
$4,700
OCEAN California  Oslo
Transit: 37 days
Cargo Type:
3 cars in a dedicated container
$5,100
Total Shipping Cost
Transit: 52 days
Receive quote by email to confirm rate for 30 days.

sjokomelk

Yes yes yes! Grand Sapphire som skulle gått fra Baltimore 2. november, men som ikke gikk før 4., er nå nærme Europa nok til at hun vises på AIS.
ETA Zeebrugge er tirsdag 14. november klokka 13.

Når jeg søker på ruter hos UECC fra Zeebrugge til Drammen får jeg opp vedlagt bilde av forskjellige ruter.
Men stemmer alle fire? Det står "direct: no" på to av de.
Og sannsynligheten for at de blir med allerede den 16. er vel lik null? Kanskje den 18? Eller er må vi vente helt til 23?
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

geear

Kan hende de skal innom Bremerhaven eller Hirtshals?

CaZpaH

Sitat fra: gr på mandag 13. november 2017, klokken 10:10
Kan hende de skal innom Bremerhaven eller Hirtshals?

Selv om det står "direct:yes" så kan det hende de er innom Bremerhaven. Baltic Breeze hadde også "direct:yes" og den var nesten en hel dag i Bremerhaven. Turen tok uansett ca. 4 dager fra zeebrugge til drammen (ankom i dag tidlig).

Ifølge web schedule skal Arabian Breeze og Baltic Breeze innom Bremerhaven før Drammen.
Nåværende: 2024 Tesla Model Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

sfinxern

Sitat fra: sjokomelk på søndag 12. november 2017, klokken 23:52
Yes yes yes! Grand Sapphire som skulle gått fra Baltimore 2. november, men som ikke gikk før 4., er nå nærme Europa nok til at hun vises på AIS.
ETA Zeebrugge er tirsdag 14. november klokka 13.

Når jeg søker på ruter hos UECC fra Zeebrugge til Drammen får jeg opp vedlagt bilde av forskjellige ruter.
Men stemmer alle fire? Det står "direct: no" på to av de.
Og sannsynligheten for at de blir med allerede den 16. er vel lik null? Kanskje den 18? Eller er må vi vente helt til 23?

Bra:)!!

Den 16. er helt urealistisk, men hvis vi er heldige så er de med båten som går førstkommende lørdag, 18. november :D. Det betyr bilene er i Drammen ca tirsdag 22. Og så kan man regne 1-2 uker på levering. Er vel ikke det helt massive trøkket rundt kvartalsslutt enda, så burde gå bra :+1:!

Vi får bare krysse fingrene :)!
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

sfinxern

Grand Sapphire er nå ytterligere 13 timer forsinket. Ny ETA for 2min siden: onsdag 15.11 kl 02:00.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

sjokomelk

Hun tok en snodig usving tilbake noen mil før hun snudde på nytt og satte kursen rett vei igjen. Mistenker at det kanskje ikke ville være ledig kaiplass til den første ETAen, og at hun har tatt en omvei for å komme inn senere.

Økonomituben med tålmodighet begynner å bli tom her nå ;D
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

krokus

Flere som har fått tilbake to ukers estimat (som fikk på skip 10. nov)?
Har fått estimert 3-17. Desember utlevering i Drammen.
Håper bare de klarer å få levert den før jul!!
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP 2.5, FSD (Lev. nov/des)

Farmflier

Fått ett vindu fra DS på 5-19. desember.
Håper/Regner derfor med at min nå er ombord på Grand S.?
De sa forrige mandag at den gikk fra Baltimore mellom fredag/søndag, så da stemmer jo den 4. derfra sånn tålelig bra.

KristianSE

Sitat fra: KristianSE på tirsdag 07. november 2017, klokken 13:29
Delivery ringte meg i dag for å snakke om innbyttebil. Jeg benyttet anledningen til å spørre om når bilen kom til å bli fraktet over dammen. Det visste de ikke. Spurte om den er i Baltimore nå og fikk positivt svar på det.
MyTesla sier fortsatt at den er i transit fra fabrikk i Fremont. Dersom det stemmer at bilen er i Baltimore tok det inntil seks dager fra ferdig produsert.

Tidslinjen for øvrig er slik:
X100D 5-seter.
Bestilt: 12.okt
Bekreftet: 19.okt
VIN: 19.okt
I produksjon: 27.okt
Ferdig produsert: 1.nov (3.nov MyTesla)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Siden jeg ikke har fått noen oppdatert status på MyTesla, og likevel var innom, spurte jeg på Tesla i Trondheim i dag om hvilken status de hadde på bilen. Svaret var at den står på kaia i San Francisco. Husker ikke helt fra samtalen med delivery, men mener ganske sikkert jeg spurte om Baltimore spesifikt. Uansett, så er den i San Francisco. Jeg spurte om dette var vanlig rute. Fikk et vagt svar med vekting mot nei, og en slags bekreftelse på at dette var en metode for å få biler til Norge før nytt år. Jeg ble ikke overbevist. Ny info om en ukes tid.

Så da kan jeg ikke lenger stå inne for at det tok inntil seks dager fra ferdig i fabrikk til Baltimore slik jeg skrev over.

Jærbuen

Sitat fra: KristianSE på mandag 13. november 2017, klokken 18:11
Sitat fra: KristianSE på tirsdag 07. november 2017, klokken 13:29
Delivery ringte meg i dag for å snakke om innbyttebil. Jeg benyttet anledningen til å spørre om når bilen kom til å bli fraktet over dammen. Det visste de ikke. Spurte om den er i Baltimore nå og fikk positivt svar på det.
MyTesla sier fortsatt at den er i transit fra fabrikk i Fremont. Dersom det stemmer at bilen er i Baltimore tok det inntil seks dager fra ferdig produsert.

Tidslinjen for øvrig er slik:
X100D 5-seter.
Bestilt: 12.okt
Bekreftet: 19.okt
VIN: 19.okt
I produksjon: 27.okt
Ferdig produsert: 1.nov (3.nov MyTesla)

Siden jeg ikke har fått noen oppdatert status på MyTesla, og likevel var innom, spurte jeg på Tesla i Trondheim i dag om hvilken status de hadde på bilen. Svaret var at den står på kaia i San Francisco. Husker ikke helt fra samtalen med delivery, men mener ganske sikkert jeg spurte om Baltimore spesifikt. Uansett, så er den i San Francisco. Jeg spurte om dette var vanlig rute. Fikk et vagt svar med vekting mot nei, og en slags bekreftelse på at dette var en metode for å få biler til Norge før nytt år. Jeg ble ikke overbevist. Ny info om en ukes tid.

Så da kan jeg ikke lenger stå inne for at det tok inntil seks dager fra ferdig i fabrikk til Baltimore slik jeg skrev over.

Sa de noe om avgang fra San Francisco? Har en som står på kaia der, jeg også, og der gjør den jo ingen nytte, må få heim  :)
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

Doro

MORNING CINDY kom fra Portland Oregon i dag og ligger i San Francisco nå. Denne skal direkte videre til Drammen med ankomst 11. desember!!

KristianSE

Det var veldig oppløftende å høre. Avreise når? :-)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA