Levering desember - januar 2017/2018

Startet av Trond Strømberg, søndag 24. september 2017, klokken 11:04

« forrige - neste »

CaZpaH

Sitat fra: Jeronan på fredag 13. oktober 2017, klokken 23:15
I also thought the cars for Norway don't go via Tilburg? Only the cars that go into the EU to skip import tax.  ???

They don't. The Tilburg-status is a bug in the  system and does not apply to the cars that are heading to Norway.

My status changed from finished production to Tilburg in just two days. The car is still waiting for transport from USA.
Nåværende: 2024 Tesla Model Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

sfinxern

Noen som vet hvor lenge status i MyTesla viser "Din bil er for øyeblikket i produksjon."?
Min status har vært slik i over 6 uker nå, snart 7.

Hadde opprinnelig sen november/desember levering, men den ble endret til desember/tidlig januar for et par uker siden.

Men nå er vel ikke MyTesla så mye å stole på hva gjelder status. Håper jo på å få levert i år.

Får vel bare smøre seg med mer tålmodighet :+1:!
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

smurf

Sitat fra: sfinxern på lørdag 14. oktober 2017, klokken 19:58
Noen som vet hvor lenge status i MyTesla viser "Din bil er for øyeblikket i produksjon."?
Min status har vært slik i over 6 uker nå, snart 7.

Hadde opprinnelig sen november/desember levering, men den ble endret til desember/tidlig januar for et par uker siden.

Men nå er vel ikke MyTesla så mye å stole på hva gjelder status. Håper jo på å få levert i år.

Får vel bare smøre seg med mer tålmodighet :+1:!

Produksjon tar vel ca 1 uke så da spørs det om det ikke er helt oppdatert i MyTesla...
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

Tesley

S75D - bekreftet 20. august

MXAnders17

Min har også gått fra i produksjon tirsdag forrige uke, til på vei til havn i USA på fredag, på et fartøy i går og fremme i Tilburg i dag!
Haha!
Hva skjer?
Kanskje noen har glemt å oppdatere status og at det kan kun oppdateres en gang om dagen
Bestilt Tesla Model X Performance juli 2019
Eier Tesla Model X 75d
Eier Nissan Leaf Tekna 2017

sfinxern

Kanskje det kan tyde på at Tesla prioriterer levering av MX til Norge nå før MS for å unngå en mulig avgiftsøkning.

Har hørt fra flere at deres MS har fått senere leveringstidspunkt enn antatt, mens MX har fått tidligere levering enn først forespeilet, noe som kan tyde på omprioritering hos Tesla.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

TeslaModelX

Sitat fra: MXAnders17 på søndag 15. oktober 2017, klokken 12:04
Min har også gått fra i produksjon tirsdag forrige uke, til på vei til havn i USA på fredag, på et fartøy i går og fremme i Tilburg i dag!
Haha!
Hva skjer?
Kanskje noen har glemt å oppdatere status og at det kan kun oppdateres en gang om dagen

Tesley

Sitat fra: sfinxern på søndag 15. oktober 2017, klokken 12:48
Kanskje det kan tyde på at Tesla prioriterer levering av MX til Norge nå før MS for å unngå en mulig avgiftsøkning.

Har hørt fra flere at deres MS har fått senere leveringstidspunkt enn antatt, mens MX har fått tidligere levering enn først forespeilet, noe som kan tyde på omprioritering hos Tesla.

Helt sikkert ikke (enda). Denne trenden har vi kunnet se lenge før avgiftsforslaget kom for en dag.

Hvis en leser i de andre trådene om levering her inne så ser en at mange med Model X måtte vente veldig lenge da de bestilte i juli / august, mens de som bestilte Model S fikk raske leveringer.

Mitt inntrykk er at Tesla produserer bilene etter type og område. Nå virker det som de produserer Model X som skal leveres Europa. Så kommer det en periode de produserer Model S, mens de som har bestilt Model X må vente.

Vi har nok vært veldig uheldige med våre bestillinger. Vet om flere som bestilte i tiden rett før (3-4 dager) jeg bestilte som har fått bilene sine, mens min ikke er påbegynt engang.

geear

En her inne som bestilte to dager før meg fikk for snart en måned siden, og delivery forklarte at min bekreftelse kom akkurat for sent til å være med i perioden som var satt av til å produsere norske biler, og da var det 6-7 uker til neste runde. Nå virker det som om det har blitt produsert veldig mange norske biler igjen, og det lukter at de aller fleste i denne batchen får biler før nyttår.

Tesley

Hurra!

Min bil endret akkurat status fra "desember - tidlig januar 2018" til "sent desember - januar 2018".  :-\

Grei endring fra det som tidligere var "Sent oktober - november".

TeslaModelX

Sitat fra: Tesley på mandag 16. oktober 2017, klokken 22:25
Hurra!

Min bil endret akkurat status fra "desember - tidlig januar 2018" til "sent desember - januar 2018".  :-\

Grei endring fra det som tidligere var "Sent oktober - november".

Jeg klikker hvis det samme skjer med meg. DS sa forøvrig når jeg ringte på fredag at jeg har estimert levering i midten av november.

Tesley

Ringte DS, og fikk endelig noe litt mer håndfast.

Produksjonsstart er satt til starten av november. Om det faktisk skjer blir jo spennede å se.
Levering er satt til Q4, altså før januar, men han mente det ble seint desember. De skulle visstnok benytte noen nye metoder for shipping. Hva det betyr kan en jo spekulere i, men blir vel enten fly eller direkterute med båt.

Quiste1

Hvor lang tid tar det fra bestilling til man får produksjonsdata og vinnummer?
Tesla Y LR bestilt jan 2023, levering feb/mars
Fisker Ocean bestilt jan 2022, levering Q1
EQC Levert sept 2020
Tesla X 75D 7 seter, AP3 solgt
Tesla Y Preformance reservert mars 2020
Tesla 3 i kansellert
Leaf 2013
Leaf 2011 solgt

Knuti

Hos meg tok d 2 dager etter at den ble låst. Men så ble d stille.....Skulle først leveres tidlig desember, nå står det sen desember tidlig januar.  :(
Blå S75D bestilt 28/9

Quiste1

Tålmodighet er kanskje en viktig egenskap hos teslakjøpere...  :)
Tesla Y LR bestilt jan 2023, levering feb/mars
Fisker Ocean bestilt jan 2022, levering Q1
EQC Levert sept 2020
Tesla X 75D 7 seter, AP3 solgt
Tesla Y Preformance reservert mars 2020
Tesla 3 i kansellert
Leaf 2013
Leaf 2011 solgt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA