Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Parkering på kommunale parkeringsplasser

Startet av Lars C. Krogenæs, fredag 13. mai 2011, klokken 12:46

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Dette er nok et forsøk på en ansvarsfraskrivelse de ikke har rett til.

Du bør levere bilen til RS Ensjø. De vil sikkert løse dette ved å sende deg til Sandvika. Men det er RS Ensjø som da skal betale for dette.

Dette er en sak jeg er sikker på at Elbilforeningen vil ta tak i, så snart ferien er over.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

mohpet

Ja, kontakt opprinnelig forhandler. En garantisak på min ville ikke R&S Sandvika ta, fordi bilen var kjøpt hos annen forhandler i Tønsberg (opprinnelig bestilling kansellert av R&S). En tlf ned dit og en oppfølgingsmail fra de med bekreftelse på at Tønsberg betaler, så utbedrer R&S feilen for meg.

Slike saker bør være uproblematiske.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Lars C. Krogenæs

Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

obertjunior

Ser nå ut til at jeg meg ut med mellom 50000 og 60000 NOK for å sende til Sveits og reparere batteriet jeg kjøpte for 50000 for litt over to år siden. Dette fordi batterifabrikanten har sin helt egen måte å regne garanti på. Ikke bare regner de tre års garanti fra produksjonsdato men også regnes antall oppladninger, antall ganger under 20% antall ganger under 10% osv. Derfor er garantien ute på flere områder da det viser seg at batteriet har stått ett eller annet sted i Norge i minimum 10 måneder før jeg fikk batteriet.

Snakket med forbrukerrådet og en av advokatene sa at jeg ikke skulle betale noe pga av forbrukerkjøpsloven, så stilte jeg det magiske spørsmålet, hvem skal da betale, fikk ikke noe godt svar og dette er essensen i saken. Motparten er jo borte. Såvidt meg bekjent har allerede de nye eierne signalisert at de ikke vil ta garantiansvar for hva de nå anser for tidlige prototyper.

Det verste av alt er at batteriprodusenten har kommunisert til RøhneSelmer at det høyst sannsynlig er en fabrikasjonsfeil men dette hjelper heller ikke fordi garantien er ute. Hva med reklamasjon? Noen som har noen gode tips eller er det bare å smile og betale? Noen som vet om batterier til salgs?


Think C!ty 2008, 35000 KM

elektrolux

#94
Ser nå ut som om dere er to som må til Sveits med batteripakken deres. ( Viser til annen tråd her på forumet :http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,3950.30.html )

Hva med å slå dere sammen, og dele på transport og venteutgiftene, mens batteriene blir fikset på fabrikken?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Fornybar

Hei!
Først vil jeg takke for en fin side jeg har fulgt en stund etter at jeg kjøpte min Think juli 2010.  Her er mye hjelp og saklighet, og det setter jeg stor pris på.

Det jeg lurer på er følgende:  Ved kjøp i juli 2010 hos RS avdeling Lillestrøm fikk jeg ingen informasjon om at Think hadde økonomiske utfordringer.  Var dette kjent for RS da?  Og i hvilken grad gjør dette RS Lillestrøm ansvarlig for de eventuelle tap jeg måtte få pga konkursen hos Think?  Hva skal til for at jeg kan heve kjøpet (hadde jeg visst det jeg vet nå, ville jeg ventet på f.eks. Nissan leaf...)

Forøvrig er vi fornøyde med vår Think selv om vi bor langt ute på landet...  Det er blitt vår nummer 1 bil! 


Go-carter

Sitat fra: Fornybar på mandag 12. september 2011, klokken 13:07
Forøvrig er vi fornøyde med vår Think selv om vi bor langt ute på landet...  Det er blitt vår nummer 1 bil! 

Hei og velkommen! Litt usikker på hva du mener med "landet" men jeg bo(dde) på Skedsmokorset, og der var vi iallefall 6 ny-thinker... Så du er ikke alene ;)

Heve kjøpet tviler jeg på at du får gjort, men det kommer vel klokere svar her etterhvert.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

HHF

Tviler på om du har noen anledning (eller rett) til å heve kjøpet - spesielt om du har fått bilen og ingenting er galt med den. Tror heller du får anse deg som heldig og nyte bilen for alt den er verd.  :)

Det finnes mange skjebner som er langt tristere enn din for tiden er jeg redd og for de som nå står med en bil som ikke går, er nok saken sterkere vil jeg tro.
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Lunde

Nå må man kanskje sette seg ned å tenke litt på hva som skjer. Parten som er ansvarlig i utgangspunktet er borte. Det er ingen å plage med frustrasjon og søksmål. Dvs de som er igjen i det som eventuelt oppstår jobber intenst med en løsning. De er garantert plaget over situasjoene som den er. Neste barriere er R&S som strengt tatt ikke har gjort annet galt enn å takk ja til å selge en bil andre takket nei til grunnet usikkerhet. De bør ansees som partnere i en uavklart situasjon og behandles deretter. Vet det kan være frustrerende å komme i knipa med egen bil nå, men lets face it... Det finnes ingen alternativer enn så lenge.
Saken er rett å slett uavklart.
jeg kjøpte min egen bil rett fra fabrikk rett for forrige "nesten konkurs" vel vitende om risikoen.


Kort sagt ha is i magen....... Det er tilstrekkelig mange biler til at noen plutselig ser seg tjent med å holde de på veiene i mange år enda. 

Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

mohpet

Så lenge man er fornøyd med bilen som jeg tolker her er tilfellet bør man vel slappe av og kose seg med bilen fremfor å lage en sak ut av dette. Det gjør ihvertfall jeg.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Lunde

Ja den kan gå i mange år uten utfordringer å snakke om. Det har min stort sett gjort  :)

Koser meg glugg ihjel og jeg kjenner ingen som ikke trives med sine utgaver. Vel å merke kan det være unntak i disse dager der bilen står :-/
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

HHF

Nå er jeg inne i min 3. uke uten Thinken som står og venter på ny "hjerne" og jeg kan ihvertfall skrive under på at man blir veldig fort klar over savnet når man ikke har den .... Krysser fingrene for at jeg får den etter disse 3-4 ukene som antydet.   :-\
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Lars C. Krogenæs

Det har kommet noe mer info på Elbilforeningens hjemmeside her:
http://elbil.no/elbiler/461-reparasjon-av-thinker

Jeg fjerner denne tråden som "viktig", og lar emnet falle nedover etterhvert som mer aktuelle tråder kommer til.

Lars
Forum Admin
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

HHF

Vil bare si at jeg har fått min Think tilbake igjen etter de optimistiske 3 ukene det kunne ta - heldigvis ble det ikke lenger venting. Ny CPU og bilen lader som den skal igjen.   ;D
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

mohpet

Sitat fra: HHF på torsdag 22. september 2011, klokken 19:50
Vil bare si at jeg har fått min Think tilbake igjen etter de optimistiske 3 ukene det kunne ta - heldigvis ble det ikke lenger venting. Ny CPU og bilen lader som den skal igjen.   ;D
Betyr dette at fet nå er tilgang på deler?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA