Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Parkering på kommunale parkeringsplasser

Startet av Lars C. Krogenæs, fredag 13. mai 2011, klokken 12:46

« forrige - neste »

Hans Håvard Kvisle

Nå var Lars skikkelig dust. Forvente at jeg bruker like lang tid som Think på å levere noe? Nei, her går det litt kjappere i svingene. Sjekk elbil.no.

Men jeg advarer: Det er foreløpig umulig å gi svar på alle spørsmål. Situasjonen ved en konkurs vil være uoversiktlig. Men ansvarsforholdet skal være krystallklart, mener nå Elbilforeningen. Men det er vel så spennende å se om det går an å få orden på ettermarkedet med reservedeler slik at glade eiere kan ha glede av elbilen sin.

Så dette er en historie som kommer til rulle sakte videre en stund til.
Bare ta opp problemer dere møter hos forhandlerne.
St.Hanshaugen

RoadRunner

Normal prosedyre verkstedet har brukt tidligere på garantijobber virker ikke lenger.  Det er ingen tilstede lenger hos Think, alle som jobbet m garanti tidligere har tatt "sommerferie".

Forhandler jobber med å avklare hvilken prosedyre jeg skal følge for å få reparert heateren.

Så vi får satse på at vi få enda et par dager med sol og varme i trøndelag!
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

commiesoft

Jeg tror jeg kommer til å kjøpe en advokatforsikring via fagforeningen min allerede nå på mandag.

Det jeg lurer på nå er naturlig nok om de 277000,- kronene vi betalte for bilen
i januar er tapt om batteriet tar kvelden, eller om motorkontrolleren slutter å virke?

Dette er ting jeg håper elbilforeningen jeg er medlem av tar tak i. Få info ut til medlemmene.

Kan jeg heve kjøpet om bilen slutter å virke, og de ikke kan reparere?


Lars C. Krogenæs

#78
Hei Commiesoft

Nå tror jeg det er greit å roe seg litt ned. Dette går seg til skal du se  ;).

Info er allerde lagt ut på elbil.no. Takk til Hans som jobber super effektivt! Noe mer er det vanskelig å si, før konkursboet har fått oversikt over eiendeler etc. Jeg tipper det ikke kommer noe info fra konkursboet før til høsten. I mellom tiden får du kose deg med Thinken din.

Du har som privatperson kjøpt bilen av en forhandler. Forhandleren din plikter å gi deg den samme oppfølgingen og du har de samme rettigheter som du hadde da du kjøpte bilen. Dette reguleres av Forbrukerkjøpsloven.

Hvis noe skulle gå i stykker, er det forhandleren som nå må bestille og betale for deler de trenger for å holde din bil på vegen. Dersom forhandleren mot formodning ikke greier å fikse evt. feil, kan du kreve prisavslag eller i verste fall kreve å heve kjøpet av bilen. Du skal med andre ord ikke lide fordi Think Global nå har tatt kvelden.

Det er altså forhandlerene som nå sover dårlig om natten. Du som Think eier bruker kanskje litt lenger tid på å sovne, men ikke la dette ødelegge nattesøvnen!

Dersom ny produksjon ikke kommer i gang (Jeg tror ikke det blir noen ny Think produksjon), tipper jeg delelageret blir solgt. Autmotives AS i Oslo er kanskje aktuelle kjøpere av lageret av deler?

Hilsen dusten Lars
(Kjært barn har mange navn)
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Lars C. Krogenæs

Denne tråden handler nå om det praktiske/juridiske rundt Think-konkursen. Tekniske emner taes i andre tråder. Spørsmål fra Froland og svar Fra RoadRunner om varmer i Think er derfor flyttet ut til en egen tråd:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,3773.msg32586.html#msg32586

Lars
Forum admin
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: RoadRunner på fredag 24. juni 2011, klokken 21:24
Normal prosedyre verkstedet har brukt tidligere på garantijobber virker ikke lenger.  Det er ingen tilstede lenger hos Think, alle som jobbet m garanti tidligere har tatt "sommerferie".

Forhandler jobber med å avklare hvilken prosedyre jeg skal følge for å få reparert heateren.

Så vi får satse på at vi få enda et par dager med sol og varme i trøndelag!

Du skal følge akurat den samme prosedyren, som du har fulgt hitil. Henvend deg til forhandleren, og forhandleren må ta hånd om dette.  Det forhandleren må gjøre, er å avklare hvordan hun skal få tak i deler, for å gi deg den bilen du har krav på.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

commiesoft

'Dette går seg til skal du se  . '

Takk.. :) Håper det. Bilen er fantastisk, håper vi kan cruise rundt med den i mange år til.

emagic

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på lørdag 25. juni 2011, klokken 00:01
Du har som privatperson kjøpt bilen av en forhandler. Forhandleren din plikter å gi deg den samme oppfølgingen og du har de samme rettigheter som du hadde da du kjøpte bilen. Dette reguleres av Forbrukerkjøpsloven.

Hvis noe skulle gå i stykker, er det forhandleren som nå må bestille og betale for deler de trenger for å holde din bil på vegen. Dersom forhandleren mot formodning ikke greier å fikse evt. feil, kan du kreve prisavslag eller i verste fall kreve å heve kjøpet av bilen. Du skal med andre ord ikke lide fordi Think Global nå har tatt kvelden.

Det er altså forhandlerene som nå sover dårlig om natten. Du som Think eier bruker kanskje litt lenger tid på å sovne, men ikke la dette ødelegge nattesøvnen!

Jeg googlet litt og fant de samme betraktninger rundt en konkurs hos en båtfabrikant.   Det jeg dog er usikker på er hvordan dette fungerer i praksis, for her påtar jo forhandler på seg en forpliktelse som kan få enorme økonomiske konsekvenser. 

Jeg kjenner ikke til forhandlermargin på å selge en bil, men den er vel ikke enormt stor så en liten forhandler vil jo kunne brekke ryggen om han får mange kjipe reklamasjonssaker?    Men det er kanskje bare de store som R&S som solgte bilen i denne runden?

emagic

Hans Håvard Kvisle

Sånn juridisk sett er det forhandlerne som nå må sove dårlig. Men også Thinkeierne kan være litt bekymra. Om du har aldri så rett juridisk, har tvister om reklamasjon en tendens til å trekke ut i tid. Forhandlerne har normalt en imponerende stayerevne for å slite ut den som klager. Noe jeg har erfart selv med gamle-Thinker. Det du risikerer er å måtte bruke masse tid og krefter på å få igjen en del av penga dine. Noe som ikke var hensikten da du kjøpte Thinken. Det gjorde du for å få den store gleden av å kjøre elektrisk.

Jeg håper inderlig at tilgang på reservedeler blir sikra slik at de nye Thinkene kan bli reparert, framfor at vi får en haug av langdryge reklamasjonssaker.

Jeg vil gjette at RøhneSelmer i denne omgangen (særlig Sandvika, men også noe fra Røa Autoco og Mathisen i Bergen) står for rundt 70% av forhandlersalget. Så RS har grunn til å agere nå. De sitter på et stort ansvar særlig fordi de fortsatte salget etter at de økonomiske problemene ble kjent. Og igår leverte de sannelig ut nok en Think. Erfaring har de også fra tidligere Think-konkurser. Så vi får krysse fingrene for at de veit hva de driver på med.



St.Hanshaugen

Carl Anton Stenling

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på lørdag 25. juni 2011, klokken 14:03
Jeg vil gjette at RøhneSelmer i denne omgangen (særlig Sandvika, men også noe fra Røa Autoco og Mathisen i Bergen) står for rundt 70% av forhandlersalget. Så RS har grunn til å agere nå. De sitter på et stort ansvar særlig fordi de fortsatte salget etter at de økonomiske problemene ble kjent.

Vi får håpe at Think-porteføljen også gir noe inntekter til forhandlerne ved service og reparasjoner som ikke er garantisaker.

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Elmo

Sitat fra denne artikkelen, publisert i 24. juni:

"Men biler som allerede er i markedet, enten de er kjøpt eller leaset, er ikke berørt av konkursen, sier Thinks markedsdirektør Jan Brentebråten"

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

erik e

Trist sak.   Når det gjelder "Markedsdirektører",ingen snakker mer "piss" enn de. (sorry for språkbruken) Om det gjelder bil/mobil eller eiendom++++ så er "Rampe" Ronny på plata mer troverdig.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Hans Håvard Kvisle

Jeg siterer meg selv fra min egen artikkel på elbil.no:

"Først og fremst er det salg- og markedsavdelingen som har vært en katastrofe. Der har det vært et dypt savn av realisme og forståelse av markedet, mens ledelsens arroganse har gått i overskudd."

Mon tro hvem jeg kan ha hatt i tankene?
St.Hanshaugen

MortenT

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på søndag 26. juni 2011, klokken 17:18
Jeg siterer meg selv fra min egen artikkel på elbil.no:

"Først og fremst er det salg- og markedsavdelingen som har vært en katastrofe. Der har det vært et dypt savn av realisme og forståelse av markedet, mens ledelsens arroganse har gått i overskudd."

Mon tro hvem jeg kan ha hatt i tankene?
Nei mon tro det? Jeg er hjertens enig, men problemet er vel at de som burde foreta en skikkelig selvransakelse ikke forstår det - så vidt jeg vet så ble det vel ikke foretatt de store utskiftningene etter forrige konkurs... forstå det den som kan - jeg gjør det ikke!

Studleif

Har nettopp vært og hentet bilen min hos R&S Sandvika som skiftet lyspærene mine foran (som jeg skiftet der for ca 9mnd siden) og fjernet kondens på ryggelyset mitt (1495 kr). Har skiftet pærer hos dem før og da synes jeg også det var litt tidlig med nå skjedde det altså igjen. Jeg er ikke i nærheten av å nærme meg lysenes forventede levetid (ca 1500timer?)

R&S Sandvika sier at jeg ikke har noen garantilenger siden Think er konkurs og jeg kjøpte bilen hos R&S Skøyen som har et annet organisasjonsnummer. R&S Skøyen er lagt ned og går nå under R&S Ensjø som ikke gjennomfører Think reparasjoner. Betyr dette at jeg ikke lenger har noen garanti, eller ar R&S Sandvika prøver å gi meg en regning de skulle betalt?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA