Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Parkering på kommunale parkeringsplasser

Startet av Lars C. Krogenæs, fredag 13. mai 2011, klokken 12:46

« forrige - neste »

Go-carter

Spennende å se om vi får bilene våre nå, da... Selgere på R&S hadde ikke fått denne informasjonen  ???
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil


Lunde

Håper det :-) Om det ordner seg MÅ de svinge seg å legge om taktikken for salg/service omgående  ;D
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

Lars C. Krogenæs

Intet nytt om ny Think eier(e)

http://e24.no/bil/think-har-ikke-betalt-siden-februar/20068359

Derimot forteller e24 om underleverandører som ikke har fått oppgjør og om fortsatt produksjonsstans.

Bilene som selges nå hos R&S, ser dermed ut til å være på opphørssalg, dersom ny investor ikke melder seg med ny kapital.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Lunde

#49
Så bra at du følger opp saken Lars :-) Det setter vi pris på  ;D Skulle nesten tro at vi ikke følger med selv...
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

mentol87

Lunde; det er faktisk ikke alle som vet alt om think til alle tider, spar deg for sarkasmen.
Syns det er viktig med en nyansert diskusjon, og Lars er med på få dette til.

commiesoft

Det her er veldig trist. 

Da vi endelig handlet elbil i Feb.2011 var Think i utgangspunktet ikke en option pga av at de har holdt på i årevis uten å få noe ut døra, men så fikk de refinansiert, og var igang med en bra bil, så da handlet vi inn til 277 000,-

Bilen er bra så det holder, men nå angrer jeg på at jeg allikevel kjøpte en Think.

Disse folka er ubrukelige, neste gang kjøper jeg noe annet.

Go-carter

Tjoa. Det vi alle kan konkludere med er at de har en elendig ledelse, med en enda værre økonomistyring. Produktutvilking, teknologi og design er vel på sitt ypperste.(bortimot, iallefall) Det er såvidt meg bekjent den lengstgående elbilen på markedet i sin prisklasse, kun slått av Tesla roadster? Ikke nok med det, men den har et varig karosseri, eneste problemet er litt ubehandlede understellsdeler som må antirustbehandles så tror jeg man har en bil god for iallefall ett tiår, uten noe merkbar slitasje. Think-taxiene går jo som bare det, og Lunde ruller vel titusen etter titusen av km :)

Det er riktignok et høyt risikospill(iallefall for meg som har en god del lån på bilen), men tror at selv om Th!nk forsvinner vil bilene holde koken en stund. Batteriprodusenten finnes jo fremdeles, og resten kan en lage selv... :) (lagde faktisk fire nye baklys i forigårs på skolen, som jeg tenkte jeg skulle sote for å lage et litt mer personlig preg på bilen)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

emagic

Sitat fra: commiesoft på lørdag 18. juni 2011, klokken 21:26
Det her er veldig trist. 

Disse folka er ubrukelige, neste gang kjøper jeg noe annet.

Jeg er enig i at dette er veldig trist, dessverre er det ofte slik med grunderbedrifter, det å produsere en vare og ikke en tjeneste stiller enorme krav til de som står bak.

Når det nå sies at de har brukt over 4 milliarder kroner på dette prosjektet så er det kanskje på tide å terminere nå?  Om man fordeler disse 4 milliardene på det antallet biler som er produsert så er det over en million pr bil...

I siste nummer av motor så var det en fin artikkel om innovasjoner i bilverden.  Der var det blant annet nevnt fra historien til Toyota, at de allerede fra 50-tallet brukte halvparten så mye ressurser på å designe en ny bil som GM.  Dette gjorde at en ny bil var lønnsom fra 125.000 biler istedenfor 250.000..

Vel, Think har igjen 120.000 biler før de når den terskelen?

Norske industrieventyr har det vært mange av, noen grå bra, andre ikke.  Think er kanskje "vår tids Tandberg" - i utgangspunktet utmerkede produkter, men konkurranse og produksjonskostnader gjør det ikke liv laga.

Utrolig synd, men nå kommer "alle" med elbiler, og når man nå forhåpentligvis i løpet av neste år får se både Focus og Golf med helelektrisk drift så er det nok over og ut for Think.

Jeg holdt på å kjøpe en Think Classic i 2002, men når jeg endelig var "kjøpsklar" så var bilen sluttprodusert.  Da var beskjeden at om 7-8 mnd ville den nye modellen være på veien.  Jeg har tenkt mye på om situasjonen ville være annerledes om man hadde fortsatt å produsere "Classic" over den sommeren...  Men det blir selvfølgelig bare spekulasjoner, Ford trakk seg vel ut den sommeren, og da forsvant nok den siste muligheten Think hadde til å bli en suksess.

Så "neste gang" kjøper du nok ikke Think.   Jeg er redd lagersalget til R&S som pågår nå er siste gang vi får se av Think salg gjennom vanlige kanaler.

emagic

III

Interesserte kjøpere vil nok vente så lenge som mulig for å få prisen så lav som mulig. Kan tenke meg at en del er interessert i å kjøpe Think , dersom prisen(eller gjelden) er lav nok. Fordi produktet er bra.
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

III

Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

Lars C. Krogenæs

Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Xirius

Uffda.....

Lurer på hva som skjer med bilen min som er på verksted?
Nissan Leaf - 2012
Tesla Model S 85 - 2014
Think City Zebra - 2008 (solgt)

hkaspenberg

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på onsdag 22. juni 2011, klokken 18:41
Trist....
Ja, veldig trist, men desverre ikke overraskende. Da gjenstår å se hva som nå skjer.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Lars C. Krogenæs

#59
Som skrevet innledningsvis i april:

Det er forhandleren du kjøpte av, som har ansvaret for å gi deg de garantier og service som du fikk da du kjøpte bilen. Thinks konkurs endrer ikke på dette ovenfor deg som kunde. Hvis en vital del går i stykker må forhandleren kjøpe og betale denne, i stedet for å få den av Think. Problemet vil være å få tak i deler.

Her har forhandlerene et STORT problem foran seg.

Jeg tipper det kommer info om dette fra Elbilforeningen på elbil.no i løpet av noen dager.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA