Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Parkering på kommunale parkeringsplasser

Startet av Lars C. Krogenæs, fredag 13. mai 2011, klokken 12:46

« forrige - neste »

Lipo

Jeg hadde en mistanke om at denne tråden ville ta fyr da jeg begynte å lese den. Men maken til aggressive angrep på Lars fra gjengen med fanboys hadde jeg ikke sett for meg.

Situasjonen til Think er jo i høyeste grad en varslet katastrofe. Jeg var selv en potesiell kunde som ventet tålmodig på 4-seteren for et par år siden. Jeg har sjelden opplevd en sterkere følese av å bli ignorert av et salgs og markedsapparat.

Den virkelige dødssynden deres er allikevel selve produktstrategien, hvor de totalt har ignorert hvilket transportbehov kundene har. En meget stor andel av kundene vil jo benytte en slik doning for familietransport, og da er det utenfor min fatteevne at de ikke kom på banen med en 4-seter før de store bilgigantene nå har spist opp forspranget og vel så det. En ikke-eksisterende holdning til kollisjonssikkerhet er også en faktor som trekker kraftig ned.

Jeg har forståelse for at ferske Think eiere får dårlige vibber av slike nyheter, men legg ikke skylden for Thinks misere på Lars.

Rabies

Benytter anledningen til å støtte Lipo i det han skriver ovenfor. Har selv blitt svært overrasket over hvor hårsåre enkelte her på forumet er ovenfor kritikk mot Think. Det er jo foruten enhver tvil at salgs- og markedsapparatet til Think nok en gang har håndtert den gjeldende situasjonen usedvanlig dårlig. Lars har på en utmerket måte kommunisert dette.

Som potensiell Think kunde ville jeg satt stor pris på den informasjonen som er formidlet i denne tråden og etter all sannsynlighet ville jeg blitt sittende på vent inntil situasjonen er avklart.

Citroen Berlingo 1998 LifePo4 (solgt 2014)
Rocky Mountain Slayer SXC m/Bafang BBS02 750W og 14S9P 20Ah Sony V3 18650
Tesla Model S Grå 85 kwh 2013 (Solgt 2015)
Nissan Leaf Tekna Grå 2014
Tesla Model S Sort 85 kwh 2015
Zero DSR 2016

Thomas Parsli

Det var omtrent det jeg hadde forventet meg...

Det eneste som overrasker meg er at enkelte virker (baser på hva de skriver, ikke hvordan de formulerer seg) som om de er ansatt i Think. Hvis de er det synes jeg de skal skrive det i profilen sin...

Og som vanlig bidrar ikke anonyme "nics" til en sivilisert debatt.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

POSi411

Sitat fra: Lipo på fredag 29. april 2011, klokken 14:03
En ikke-eksisterende holdning til kollisjonssikkerhet er også en faktor som trekker kraftig ned.
Du må fulgt veldig dårlig med for å komme med en slik påstand!  :'(
Th!nk var første el-bil som ble typegodkjent som vanlig bil inkludert krasj-test!
POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

Lunde

Har man en aktiv rolle i Norstart eller for den sakens skyld administrator på forumet bør man holde seg for god for å mene noe som helst om en sak som er så sensitiv som den TH!NK opplever pr i dag. Alle som er sentrale i et fora bør være proffe nok til å la egne meninger om "rykter" være unntatt offentligheten.  Jeg mener kort og godt at "vi" bør forholde oss til fakta når den ligger på bordet så for alle andre forumtroll si hva de vil.

Snakket med flere face to face som er 100% enig med meg og irriterer seg over den rollen Lars har påtatt seg her. De var ikke mindre irriterte på TH!NK, men dette handler om prinsipper.

Markedet blir fattigere uten TH!NK da det ser ut til at de er de eneste i den mest kjøpte klassen som har tatt rekkevidde nogenlunde seriøst. Alle nykommere som varsles på markedet med unntak av Tesla har åpenbart antatt at alle med elbil kan klare seg med 7-10 mils rekkevidde.
Siste ord er ikke sagt enn så lenge vet vi intet annet enn at de har utfordringer med øknomien.
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

Trond Arve

Jeg mener fokus bør settes på Th!nk (framfor enkeltpersoner her på forumet), og tar det som en selvfølge at hver enkelt får komme med sin mening så lenge de tydelig gir beskjed hvem de er og hvilken kontekst de uttaler seg. Kudos til Lars for å bryte tausheten. Det er Th!ink som bør skjemmes.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

gbzdoc

Sitat fra: POSi411 på fredag 29. april 2011, klokken 14:30
Sitat fra: Lipo på fredag 29. april 2011, klokken 14:03
En ikke-eksisterende holdning til kollisjonssikkerhet er også en faktor som trekker kraftig ned.
Du må fulgt veldig dårlig med for å komme med en slik påstand!  :'(
Th!nk var første el-bil som ble typegodkjent som vanlig bil inkludert krasj-test!

Om Think har vært aldri så typegodkjent så er det et faktum at det frem til nå kun har vært biler ribbet for sikkerhetsutstyr på markedet. Think har hatt mange år på seg til å få på plass både dette og fire seter, men nå ser det ut til å være for sent.

Selv om et produkt en gang var banebrytende og innovativt betyr dessverre ikke det at eierne kan melke kua i evigheter. Jeg var en gang en "Die Hard Amiga fan", men selv om den var best lenge ble den likevel kjørt i grøfta av eierne. Får litt samme vemodige følelsen for Think...

Men shit happens...

commiesoft

#37
Jeg sletta postene mine nå, Think må ha litt ro fra oss alle for å få Thinks på plass igjen :)

Sånn at vi kan konsentrere oss om det vi tror på. En annen og bedre verden! :)

POSi411

#38
Sitat fra: gbzdoc på fredag 29. april 2011, klokken 21:24
Think har hatt mange år på seg til å få på plass både dette og fire seter, men nå ser det ut til å være for sent.
Think har jobbet med både facelift på city og fireseteren O(x).
Det som mangler er penger for å fullføre dette.
Vi får håpe norske og utenlandske investorer satser slik at at Think ikke blir "Simonsen II" :'(
POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

Elmo

#39
Hvilken indikasjon har du på at de har jobbet med Ox ?
Prototypen av Ox har stått urørt i lokalene til Think her på Fornebu i (minst) et par år. Jeg har spurt dem i mail flere ganger om status/planer/tanker om den, men det får man heller ikke svar på.

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,2250.0.html
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

POSi411

POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

Elmo

#41
At last  - Informasjon fra Think.  Dog ikke så mye, men takk uansett Hans Håvard

http://elbil.no/elbiler/365-informasjon-fra-think
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Carl Anton Stenling

Ener1/EnerDel som eier en betydelig del i Think har avsatt sin president Richard Stanley ifølge AutoblogGreen. Årsaken til lederskiftet er uklart, men det spekuleres i et leserinnlegg at det kan skyldes manglende markedsaksept for EnerDel-batteriene og at strategien med å benytte Think for å få batteriene ut i markedet har slått feil. Her i Norge har vi jo sett at mange kunder har valgt å kjøpe Zebra-utgaven.

Lederskiftet hos EnerDel kan stemme godt med at Think ser seg om etter nye investorer.

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

el nino

Da kan man jo håpe på at evt. nye investorer satser på Zebra-------er det noen som vet hvem/hvor disse batteriene produseres?

Lars C. Krogenæs

Zebra har hatt diverse eiere gjennom tidene. Nå er det Cebi.

Gå inn på http://www.cebi.com Og søk etter Zebra. De har en rotete side, og vanskellig å navigere i, men søk og du vil finne....

Litt om Zebra og Think fra EVS i Stavanger:
http://www.cebi.de/easyCMS/FileManager/Files/MES-DEA/articles/EVS_24_Norway_13-16_May_2009

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA