Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Parkering på kommunale parkeringsplasser

Startet av Lars C. Krogenæs, fredag 13. mai 2011, klokken 12:46

« forrige - neste »

El rayo

Sitat fra: commiesoft på lørdag 16. april 2011, klokken 02:23
Min vurdering er at Think lander på potene atter engang, og det kommer de til å fortsette med.
Det tror jeg også. Det har de gjort flere ganger før og det sies jo at historien gjentar seg...
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

elektrolux

Og i værste fall blir det noen lekre biler tilgjengelige for entusiastene som vet å sette pris på et godt og billig produkt. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Lars C. Krogenæs

Da jeg la ut min info om Think, visste jeg at det jeg gjorde var å "banne i kirken". Jeg visste at jeg ville få mye kritik for å "ødelegge for Think".

Jeg har imidlertid oppnådd mye av poenget mitt, nemmlig å få de potensielle kundene som er innom forumet til å "tenke seg om" før de evt. velger å kjøpe en Think. Nå er man imidlertid klar over risikoen.

Jeg synes ikke Think har greid å formidle denne risikoen på en tilfredsstillende måte. De har derimot kommet opp med den ene unnskyldning etter den andre, de siste 5 månedene (bare å se i tråder her på forumet), i håp om å fikse finansiering uten at noen skulle skjønne hvor ille det var.

Så lenge de ikke har levert biler, har det ikke vært like nødvendig å fortelle om situasjonen. Da har det bare gått utover kunder som Go-carter og andre, som har bestilt og levd i håpet. Når de nå visstnok skal levere noen biler igjen, stiller saken seg litt anderledes. Da står man i fare for å kjøpe en bil det muligens ikke vil finnes deler til, når noe går i stykker.

Sitat fra: commiesoft på lørdag 16. april 2011, klokken 02:23
'Her er det ingen løsning' er synsing på sitt aller verste. Det folk vil ha, er fakta,
så får vi vurdere resten selv.

Hva gjør vi når Think ikke kommer med fakta til kunder, forhandlere og presse?

Leser du pressemeldingen skriver de at de ikke har noen løsning på de finansielle problemene, utover at de jobber med det. Dette er jo det nærmeste Think har kommet med å fortelle fakta på mange måneder!

@hma: Jeg har ingen annen agenda enn å få frem risikoen det er å kjøpe en Think i dag. Jeg vet ikke hva du mener med min EV-CV, men jeg har ingen oppdragsgivere som betaler meg for å plassere en "skittpakke". Jeg er faktisk så upartisk at jeg i dag dessverre ikke har noen elbil i det heletatt. Det er kanskje det som gjør at jeg har "baller nok til å si ifra" uten at jeg behøver å ta hensyn til noen andre.

Think har gang på gang fallt, slått seg stygt, og reist seg igjen. Jeg håper de også denne gangen skal greie å reise seg og å få på plass en bærekraftig finansiell trygghet. Det har de aldri greid, men alltid vært underfinansiert til den store oppgaven de har begitt seg ut på.

Når det gjelder de gamle Thinkene, har kunder i stor grad greid å holde bilene på veien, til tross for deleproblemer. Dette har skjedd fordi det har vært tilgang på biler det har gått ann å kanibalisere ifra. På de nye thinkene er det ikke like mange biler å hente deler fra, så mye avhenger av at Think faktisk kommer opp og stå igjen.

Når vi vet at de ansatte i Finland har fått sparken (fakta bekreftet offisielt av think), Elkhart produksjonen har stoppet opp, men muligens snart i gang igjen (fakta bekreftet offisielt av Think), mange hos Think i Norge har sluttet (bekreftet av tidligere ansatte), selskapet har kommet med diverse unnskyldninger om hvorfor biler ikke har blitt levert (fortalt av kunder på elbilforumet), og de nå endelig begynner å lette litt på sløret rundt sin ikke avklarte finansielle situasjon (fakta pressentert RoadRunner), får det bli opp til hver og en og trekke sine egne sluttninger.

Som jeg innledet med, har jeg fått frem at det er en risiko rundt det å kjøpe en Think i dag. Jeg gir meg nå, og ønsker alle en god påske!

Lars C. Krogenæs
(som nok en gang uttaler seg som privatperson).
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Lunde

#18
LARS Hvem betaler deg for å synse om saken? Du vet ikke hvordan det går med TH!NK. Mulig de ikke vet det selv heller, men som nevnt oppe i tråden får ikke de som bestiller biler om de ikke overlever, ergo taper de intet. Det beste for TH!NK akkurat nå er vel faktisk at de som liker THINK best eller rett  slett ikke kan klare seg med en iMievs korte rekkevidde bestiller en. Med større ordrereserver øker sannsynligheten for at de lykkes videre.

Bra at du er helfrelst på iMiev, den er grei til sitt bruk, men du kan spare deg. Enn så lenge er det uavklart. Som forum admin burde du forholdt deg nøytral og hatt dine personlige høyst subjektive meninger for deg selv. Jeg bruker ikke mye resurser på å fortelle alle om de andre ulempene jeg finner med iMiev foruten det rent objektive faktum at bilen har langt lavere batterikapasitet enn konkurentene.   :'(
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

emagic

Jeg synes vel det er flere i denne debatten som burde "ta seg en pille".

Jeg er ganske så fersk bruker på elbilforum selv, og jeg finner ingen referanser i Lars sine innlegg i denne tråden om at han hater think og elsker Miev?

Jeg er selv teknolog og har stor sans for norsk innovasjon.  Jeg ser at think har mange "fanboys" her, men jeg støtter likevel måten Lars har lagt frem informasjon på her.  Kun noen dager etter at han la ut første beskjed i denne tråden var det en helside med Think i finansavisen, i dag igjen var det et tosiders oppslag.

Uten at jeg kjenner thinks finansielle styrker/utfordringer så har det som har fremkommet i finansavisen ikke vært beroligende.

Dessverre virker det som om Miev blir brukt som "skyteskive" for alle think fanboys - jeg kan ikke skjønne annet enn at dette ikke bidrar positivt til elbilens utbredelse.

Knut

ps
Jeg legger ikke skjul på at jeg kjører Miev, av den enkle grunn at jeg til tross for at jeg bor i bærum ikke har råd til å ha en elektrisk "matpakkebil" der jeg ikke får med barna.  Så selv om jeg har sett mye på Think tidligere så var ikke Think lenger en mulighet for meg.  At vi alle har forskjellige behov må folket bare respektere og akseptere, uansett om de digger Reva, Think eller Tesla...  Og intet i Lars C sine innlegg i denne tråden (som er lett søkbar fra google) indikerer annet enn at folk bør være obs på potensielle problemer.


Go-carter

#21
Er vel ingen som hakker på noen her? Og om Think jobber rævva av seg for å løse problemet, så er dette fremdeles et problem de selv har skapt. Jeg er selv en ivrig Think-fan, og går faktisk på samme skole som en av Think-designerne gikk i sin tid, og kjøper derfor Think bl.a. for å støtte (et delvis)norsk produkt. Men jeg blir fremdeles UTROLIG provosert av at Think for det første er KLIN umulig å kommunisere med, og når de først sier noe så er det LØGN? Slik opptreden bygger IKKE troverdighet, som er noe de sårt kan trenge i denne tiden. Virker som om de behandler oss kunder som noe verdiløst, og tenker tydeligvis ikke spesielt langt når det gjelder å etablere et varig kundeforhold. Jeg, og ikke minst forhandler jeg kjøper bilen av, har gang på gang henvendt oss til Think, uten å få noe i nærheten av et konkret svar på leveranse, forsinkelser, eller noe som helst egentlig. Har min medfølelse for de som er forhandlere for Think, for det kan umulig være en enkel oppgave i det lengre løp...

Jeg er 100% enig i Lars sine innlegg her, og det han ønsker å formidle som enkelte kanskje ikke helt klarer å fatte er at han vil at potensielle(og eksisterende, som meg) kunder skal sette seg ned et lite sekund og TENKE på hvilket eventyr til 280.000 de begir seg ut på. Hvilke risikoer ligger bak Think, hva man kan forvente seg ut av produktet, og om man evt. vil vente på noe som har en sterkere leverandør i ryggen.

Forøvrig så har jeg fremdeles min bestilling på Think inne, av den enkle grunn at det ikke finnes noen alternativer enda. Men det er begrenset hvor lenge jeg kan være uten bil.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

hkaspenberg

Sitat fra: commiesoft på torsdag 21. april 2011, klokken 01:29
Vi og potensielle kunder kan tenke selv. Thank You.
Der har du vel rett. Jeg tillegger alle på dette forumet den egenskapen. Men Lars og Go-carter har et poeng som er svært viktig å få diskutert og formidlet: Think er veldig lite flinke til å komme med troverding informasjon. Den meldingen bør Think-ledelsen ta og gjøre noe med, dvs. i tillegg til å få igang leveringen igjen.

;-D Hans

Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)


POSi411

POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

Walker


erik e

Trist sak dette her,det er vel noe av det samme på  SAAB forum.De får vel flytte produksjonen tilbake til "Nisseland" = Norge. Vi deler jo ut penger til mye "dummere" prosjekt over hele verden.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

POSi411

POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

Trond Arve

Sitat fra: commiesoft på fredag 22. april 2011, klokken 20:42
Og det er vel nettop hva du gjør. Ikke bare ødelegger du for Think, men for oss som nettopp har fått en levert.

De som evt bestiller nå taper jo ingenting, men ei full ordreblokk er sikkert et godt argument ifb med refinansering.

Som en mal for for hvordan saker som dette bør håndteres burde du adoptert teknikken ifra posten om dette på Norstart sin hjemmeside.

Istedet sitter du her som en rykende vulkan på internett og sprer pissprat så det syns over hele skandinavia.

Takk!

Vi har forstått at du er uenig med Lars, men hva synes du om Think sin håndtering av saken?
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

gbzdoc

Sitat fra: commiesoft på fredag 22. april 2011, klokken 22:11
De burde flytte produksjonen til Kina, så fort som fan.

Men "japse biler" skal du ikke ha?

Bygg bilene med barnearbeid, DA blir det billig og bra da!...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA