Hovedmeny

Dynamiske baklys e-Golf

Startet av petterlien, onsdag 20. september 2017, klokken 12:52

« forrige - neste »

petterlien

Hei,

Jeg fikk min e-Golf i april og den var opprinnelig bestilt med de dynamiske baklyktene (kjøpte en bil som forhandler hadde utstyrt og som var i produksjon). Da jeg skulle hente den fikk jeg beskjed om at det var for lang leveringstid på de dynamiske baklyktene, så jeg skulle få tilbakebetalt 3200kr. Senere fikk jeg valg om å vente til de nye var klare og få ettermontert dette. Noen som har fått dette montert?

Sent from my iPhone using Tapatalk

J@x

Ikke enda for min del...:

Kjære kunde av ny e-Golf!

Først og fremst ønsker vi å gratulere deg med ny Volkswagen e-Golf. Bilen har allerede vunnet flere tester mot de nyeste elbilene på markedet, og er kåret til den beste elbilen i sin klasse. Dette er vi svært glade og stolte over og vi er derfor ganske trygg på at du har gjort det riktige valget av elbil.

Tidligere i år fikk vi informasjon om at grunnet store leveringsproblemer med baklykter med dynamiske blinklys vil ikke disse være standard på nye e-Golf, men kun leveres som ekstrautstyr fra fabrikk men med vesentlig lenger leveringstid. Vi etablerte derfor en ettermonteringsløsning slik at dere som ønsket disse baklyktene skulle få ettermontert disse straks de ble tilgjengelig fra sentraldelelageret i Tyskland.

Nå viser det seg imidlertid at det er så stor mangel på disse baklyktene over hele Europa som medfører at også lyktene til ettermontering dessverre blir kraftig forsinket. Dette innebærer at lyktene sannsynligvis ikke kan leveres før i 1. halvår 2018 og det er pr. i dag dessverre ingen tegn som tyder på en vesentlig forbedring på leveringstiden. Dette er selvfølgelig en svært beklagelig situasjon for oss, men vi håper derfor du som kunde på bakgrunn av dette vil gjøre en ny vurdering om å motta en kompensasjon fra oss på kr 3.200,- i stedet for å vente i så mange måneder på disse baklyktene.

Dersom du velger denne løsningen tar du bare kontakt med oss slik at vi kan gi deg den rettmessige kompensasjonen. Bilen din vil jo likevel være utstyrt med moderne LED-baklykter selv om ikke blinklysene er dynamiske.

Vi beklager igjen den oppståtte leveringssituasjonen, men benytter allikevel muligheten til å ønske deg lykke til med din nye Volkswagen e-Golf.
2024 Skoda Enyaq IV 85x Sportline i bestilling
2021 VW ID3 1st Plus
2021 Skoda Enyaq IV 80 Sportline (solgt 2024)
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

petterlien

Oppdatering: får ettermontert dynamiske baklykter til tirsdag, så nå er det tilgjengelige :)

Ole Christian

Hei.

Vi kjøpte vår Egolf 300km rekkevidde i Juni 2017. Vi har LED lykter. Tror ikke de er dynamiske. Lurer på hva dynamiske bak lykter egentlig er ?

MVH
Ole C. Fuglestad

petterlien

Sitat fra: Ole Christian på fredag 06. oktober 2017, klokken 15:37
Hei.

Vi kjøpte vår Egolf 300km rekkevidde i Juni 2017. Vi har LED lykter. Tror ikke de er dynamiske. Lurer på hva dynamiske bak lykter egentlig er ?

MVH
Ole C. Fuglestad

Dynamiske baklys blinker fra midten og utover. Det var standard før, men ble tatt ut og satt opp som ekstrautstyr med lang levering pga tilgangen på deler.

Dampmaskin

Javisst ser det stilig ut, men når alt kommer til alt er det vel den største gimmicken siden blinkende joggesko?

Sitat fra: Ole Christian på fredag 06. oktober 2017, klokken 15:37Lurer på hva dynamiske bak lykter egentlig er ?

Klikk for å se animasjon. (Beklager at jeg ikke fant en Golf, men dette gir i hvert fall en ide.)

geear

Dampmaskin

Sant, jeg skulle ha nevnt at animasjonen ikke yter dem rettferdighet.

Fortsatt en gimmick da. ;)

(Det skinner vel ikke igjennom at jeg ikke har sånne på min?)

petterlien

Møller Asker og Bærum misforstod og bestilte LED-baklamper til bilen, noe jeg allerede har. De dynamiske valkampen er det fortsatt usikker levering på....

Trond.m

Sitat fra: petterlien på tirsdag 10. oktober 2017, klokken 09:31
Møller Asker og Bærum misforstod og bestilte LED-baklamper til bilen, noe jeg allerede har. De dynamiske valkampen er det fortsatt usikker levering på....
Fantastisk...godt gjort av Møller Asker og Bærum  8)

emmern

Er dynamiske baklykter noe alle får eller er det "ekstrautstyr" på linje med skvettlapper?
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

petterlien

Sitat fra: emmern på onsdag 11. oktober 2017, klokken 14:00
Er dynamiske baklykter noe alle får eller er det "ekstrautstyr" på linje med skvettlapper?

Før var det standard, men pga. leveringstiden er det tatt ut og satt opp som ekstrautstyr (3200kr) og det er spesifisert i prislisten at lenger leveringstid må påberegnes. Grunnprisen ble satt ned tilsvarende når dette ble gjort.

emmern

Sitat fra: petterlien på onsdag 11. oktober 2017, klokken 14:02
Før var det standard, men pga. leveringstiden er det tatt ut og satt opp som ekstrautstyr (3200kr) og det er spesifisert i prislisten at lenger leveringstid må påberegnes. Grunnprisen ble satt ned tilsvarende når dette ble gjort.

OK! Hvordan vet jeg om jeg hadde krav på det eller ikke? Jeg har nettopp fått min nå, men bestilte i mai.
e-Golf 2018 300 FL

petterlien

Sitat fra: emmern på onsdag 11. oktober 2017, klokken 14:08
Sitat fra: petterlien på onsdag 11. oktober 2017, klokken 14:02

OK! Hvordan vet jeg om jeg hadde krav på det eller ikke? Jeg har nettopp fått min nå, men bestilte i mai.

Jeg hentet min i april, så din er nok standard uten. Ta kontakt med selgeren hvis du er usikker.

emmern

e-Golf 2018 300 FL

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA