Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: elbilkalkulatoren på grønn bil.no

Startet av skaumann, onsdag 11. mai 2011, klokken 22:09

« forrige - neste »

skaumann

Hallois godtfolk.
Praktisk talt hver eneste dag ruller jeg rundt i min nye Think og er svært fornøyd. Bilen er akkurat slik jeg håpet. Bortsett fra at hele batteripakka gikk til helv... og bilen lukta svidd plast etter ca en mnd og jeg måtte få leiebil fra Moveabout, og nytt batteri mm. måtte innstalleres, noe som heldigvis gikk på garantien. Bortsett fra det er jeg veldig fornøyd. Men litt utrygg. Sånn at jeg vender blikket mot himmelen innimellom og tenker "vær så snill, la bilen virke imorgen også". Den gjør det foreløpig.
Så leser jeg her på forumet dommedagsprofetier om Thinks fremtid, uavklarte konflikter og spådommer om Thinks endelik. Har jeg kjøpt katta i sekken? Blir Think en kuriositet og et eksempel på finansiell akrobatisme på sitt værste? Vil vi Thinkeiere til syvende og sist bli de store taperne som blir "stuck" med en bil ingen vil vite av og som det blir umulig å få solgt når angeren virkelig slår inn?
Det er superfint å ha blitt El-bilist. Spenning hver morgen, og spennende fremtidsutsikter  :'(
Det er godt helsa er god, det er tross alt det viktigste  ;)
Nordmarka.
Think 4-seter om noen måneder.

Lars C. Krogenæs

Du har kjøpt bil av forhandler, og det er forhandleren som er ansvarlig ovenfor deg i forhold til garantier, reklamasjoner etc, uansett hva som måtte hende med Think.

Think har 9 liv, og en tendens til å komme seg videre, selv om det ser stygt ut i fallene.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

skaumann

Det er nok ganske riktig. Jeg har en ganske avslappet holdning til dette uansett.
Men et konkret fagteknisk spørsmål, jeg er El-teknisk grønn:
Min to mnd gamle Think har altså fått helt ny batteripakke nettopp. Alt virker greit, men effekten er litt annerledes. Bilen går lenger på en lading enn hva den gjorde før. Ganske mye også (10-20%). Og den er litt "dauere". Virker som den sperrer ved 95 km/t selv i utforbakker. Det er også umulig å presse ecometeret over 3 1/2 prikker. Kan bilen være strupet på noen måte? Kanskje det er lagt ytterligere begrensninger på hvor mye effekt som kan hentes ut for å minske slitasjen/presset på batteriet (Zebra)? Leiebilen av eldre dato med litium var svært mye sprekere. Jeg er fornøyd jeg, men feks 90 opp E6 langs Alna/Grorud (nordover) er umulig. Maks 80-85 med klampen i bånn. Hva tror dere?
Nordmarka.
Think 4-seter om noen måneder.

El rayo

Min 2000 modell går like fint enda. Det kommer nok din til å gjøre om 10 år også.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Baltor

Sitat fra: skaumann på tirsdag 12. april 2011, klokken 14:48
Bilen går lenger på en lading enn hva den gjorde før. Ganske mye også (10-20%). Og den er litt "dauere".
Det ser ut til at du har fått skiftet software. Dette bør verkstedet kunne fortelle deg.
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

commiesoft

Skaumann, bilen din oppfører seg akkurat som min. Den virker litt 'plombert'
på aks og toppfart, men det er ikke noe problem.

Sikkert prioriteringer i software for å beskytte batteripakka og forlenge levetiden på den.

mohpet

Ja men sperrer på 95 km /t, den reklameres da med 110 så man bør vel få til det ihvertfall i litt nedoverbakker?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker


arv

Min 2011 sperrer ved 95 kmt. Når den står i E. Sett den i D så kan du kjøre fortere, men jeg sliter med å nå 110. Ligger du i 110 og setter den i E så bremser den nye j...Bør nok ikke gjøres på vinterføre.
Arne
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA