Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Noen feil på i-Miev?

Startet av OneMore, tirsdag 10. mai 2011, klokken 06:36

« forrige - neste »

Stromskap378V

> Ett annet spørsmål -- frakt fra svakere kilde <
Søke etter løsning for lading min TH!NK med energi fra fotovoltaisk kilde.
Min Solar frittstående system kan være opptil 1200W.  Så 5A ved 230V og 10 A ved 120 V.
Ved AC110-120V det er min AC230V-forbikobling strømbrudd på 10EN ikke i veien gratis.
Data fra laderen i TH!NK: Input 100-264Vrms; i alderen 0-14Arms; 3,3kW 50-60Hz.
Noen som vet hva den eksakte funksjonen av kretsen eller Ladecontrollers i ledning? Pilotkontaktsignal, slå til AC110-120V og så på.
JEG kan med en tilsvarende signal på slipp for å få laderen?
TH!NK City / Okt 2011  Standort: Deutschland / Tyskland- Berlin
YYCAD2MC4AU ... (25kW Motor, EnerDel-Batt., 2010 Finland)
Do not speak norwegian. For translate I use maschine translators.
Operativsystemet Linux_openSUSE og Debian)

El rayo

#16
Ich glaube, dass 13A bei 230V AC Leistung erforderlich ist.

Edit: nur die 2008 prototype.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Stromskap378V

Hey, das ist ja in deutsch. Danke !
Ja, das sind in etwa die Strom und Spannungswerte.
Mein Equipment: Ladekabel mit Kontrolleinheit für AC230V, 10/16A.
Netzanschluß Schuko / Autoseite = Lewden-Stecker(engl.)/L1, L2(N) ,PE, Pilot
Haben norwegische TH!NK auch den Stecker von Lewden?

Die meisten Leute wollen schnelle Aufladung.
Ich will auch von eigener Photovoltaik-Anlage laden.
Die Inselanlage kann nur ca. 1000VA. Akzeptiere lange Ladezeit.

Habe Antworten zur Lösung gefunden. Blick nach USA auf SAE J-1772 Standard.
Es gibt Version: AC Level 1_120Volt_single phase_16Ampere
Pilotsignal Möglichkeit 7A /12A bei AC120V.
120V mal 7A ergibt 840VA. Perfekt für mein Vorhaben!!


Hat mein TH!NK J-1772 Standard ?? (Pilotsignal 12V ... switch to 1kHz ?)
Wer weiß was ?
Wechselrichter AC120V ist kein Problem.
Anschluß am Auto, der Lewden-Stecker, wo zu kaufen?
Oder hat jemand ein Ladeanschlußkabel, auch defekt ab zu geben ?

Übersetzungsversuch:
Hei, dette er ja i tysk. Takk du !
Ja, den er i om strøm og spenning verdier.
Mitt Utstyr: lade kabel med kontrollenhet for AC230V, 10/16A.
Schuko strømnettet / Autoseite Lewden-plugg(Engl. ) /L1, L2 (n) ,PE, Pilot
Norsk TH!NK har kontakt til Lewden også?

De fleste mennesker ønsker rask lading.
Jeg vil også laste fotovoltaisk system av sin egen.
Den frittstående system kan bare 1000VA. Godta lang ladetid.

Jeg har funnet svarene for løsningen. Se til USA til SAE J-1772 standard.
Det er versjon: AC Level 1_ 120Volt_ single phase_ 16Ampere
Pilotsignal muligheten 7A/ 12A  på AC120V.
120V tid 7A gir 840VA. Perfekt for mine prosjekter!

Har min TH!NK J-1772 standard ?? (Signal 12V ...  switch to 1kHz ?)
Hvem vet hva?
Inverter AC120V ingen problem.
Port på bilen, den Lewden-Stecker , der å kjøpe?
Eller hvis noen har en car-link, også fra defekt å gi ?
TH!NK City / Okt 2011  Standort: Deutschland / Tyskland- Berlin
YYCAD2MC4AU ... (25kW Motor, EnerDel-Batt., 2010 Finland)
Do not speak norwegian. For translate I use maschine translators.
Operativsystemet Linux_openSUSE og Debian)

El rayo

Die Lewden-Stecker ist für mich nicht bekannt. http://en.wikipedia.org/wiki/Industrial_and_multiphase_power_plugs_and_sockets#UK:_Lewden_plugs
Lewden ist nur für die UK/Gross Britannien?
Können Sie ein photo geben?

Ich glaube dass die 4 pin Stecker im Norwegishe Auto bei Menneke gemacht ist.

Ich glaube dass die eigentliche fragen ist:
1. Ist die Software in das Ladegerät 6A kompatibel?
2. Kann man ein 7A Kontrolleinheit verkaufen?

Antwort:
1: Ich weiß nicht. 2008 - 2011 Th!nk ist mit 3 verschiedene PCU geliefert. Siehe http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,4384.msg48670.html#msg48670
Ist Ihr Th!nk in Norwegen oder Finnland gemacht? Alle norwegishen Th!nk hat "J" in die VIN und sind mit Gen0 oder Gen1 PCU ausgestattet. Alle finnischen Th!nk hat "U" in die VIN und sind mit Gen 1 oder Gen2 PCU ausgestattet.

2. Bei Th!nk nicht, vielleicht von Mitsubishi, Citroën oder Peugeot. Die Kontrolleinheit ist von der gleichen Firma hergestellt.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Go-carter

#19
Sitat fra: El rayo på fredag 06. april 2012, klokken 21:29
Die Lewden-Stecker ist für mich nicht bekannt. http://en.wikipedia.org/wiki/Industrial_and_multiphase_power_plugs_and_sockets#UK:_Lewden_plugs
Lewden ist nur für die UK/Gross Britannien?
Können Sie ein photo geben?

Ich glaube dass die 4 pin Stecker im Norwegishe Auto bei Menneke gemacht ist.

Ich glaube dass die eigentliche fragen ist:
1. Ist die Software in das Ladegerät 6A kompatibel?
2. Kann man ein 7A Kontrolleinheit verkaufen?

Antwort:
1: Ich weiß nicht. 2008 - 2011 Th!nk ist mit 3 verschiedene PCU geliefert. Siehe http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,4384.msg48670.html#msg48670
Ist Ihr Th!nk in Norwegen oder Finnland gemacht? Alle norwegishen Th!nk hat "J" in die VIN und sind mit Gen0 oder Gen1 PCU ausgestattet. Alle finnischen Th!nk hat "U" in die VIN und sind mit Gen 1 oder Gen2 PCU ausgestattet.

2. Bei Th!nk nicht, vielleicht von Mitsubishi, Citroën oder Peugeot. Die Kontrolleinheit ist von der gleichen Firma hergestellt.

Lewden ist der Produzent auf Think's stecker(blau, genau wie CEE). Nich eint Lewden-stecker. Ich glaube dass der blaue stecker von Lewden ist unik für das Think, aber man können es vielleicht direkt von Lewden kaufen? Røhne Selmer(norwegisher Think-Verhandler) haben viele defekte Ladeanschlußkabeln, du kannst viellecht Sie fragen.

Ich glaube auch dass Think nicht der J-1772 standard benutzt. Leider. Aber, Leviton in USA hat der USA-think's Ladeanschlußkabel gemacht, vielleicht Sie auch ein kabel für dich hat?

Leviton: http://www.leviton.com/OA_HTML/SectionDisplay.jsp?section=37668&minisite=10251&LCR123P_pses=ZG0DADCF65FEB8C08C84E1EFE74190731D1FC4F37BA27979149F8FE26803CBEB78A1473B0FB818BE73E7B86667A3ABFA0C760779899F9FFCF3

Lewden: http://www.lewden.com/
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

hma

(Google Translate aus dem Norwegischen übersetzt, um deutsche)

Ich habe einen Transformator, dass 110V versorgt auf der Sekundärseite.

Ich kann es versuchen und sehen, ob meine finnische Think (Gen 2 PCU) mit dieser Vorwurf wird.

Viele Grüße
Håkon
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

hma

Ich habe versucht, 110V Trafo an meinem Auto (Think A306), aber es würde sich nicht aufladen.

Die Ladeeinrichtung ist mit "Power fault und Carlink" geflasht.

/Håkon


- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Stromskap378V

Prima Feedback !  Merknader super !
Bilen min er fra Finland ("U"). Så med Gen2 PCU.
Leviton EVC11-300 und Clippercreek dessverre høy pris og SAE J-1772 Stecker.
EVSE Kontroll boksen kan bygges fra Leviton.
Det beste bildet jeg EVSE electrical configuration fant på fveaa.org/...
Søk nå ved pilot signal detaljer (0 to 12V, square wave details).
Ja Lewden, det vil være spørsmål med bilde.
Blir en lang tid, til solceller til Elbil batteri strømmer.

DE:
Mein Auto ist von Finland ("U"). Also mit Gen2 PCU.
Leviton EVC11-300 und Clippercreek leider hoher Preis und SAE J-1772 Stecker.
EVSE Control Box könnte von Leviton gebaut sein.
Das beste Bild der EVSE electrical configuration fand ich auf fveaa.org/...
Suche nun nach Pilot Signal Details (0 to 12V, square wave details).
Ja Lewden, werde mit Foto dort anfragen.

Wird noch dauern, bis Photovoltaik Strom zum Elbil Akku fliesst.
Vennlig hilsen / Freundliche Grüsse!
TH!NK City / Okt 2011  Standort: Deutschland / Tyskland- Berlin
YYCAD2MC4AU ... (25kW Motor, EnerDel-Batt., 2010 Finland)
Do not speak norwegian. For translate I use maschine translators.
Operativsystemet Linux_openSUSE og Debian)

Stromskap378V

#23
Her bilde av salg EVSE min TH!NK.
http://postimage.org/image/pvssc6hv3/

DE:
Hier das Foto des EVSE meines TH!NK.
TH!NK City / Okt 2011  Standort: Deutschland / Tyskland- Berlin
YYCAD2MC4AU ... (25kW Motor, EnerDel-Batt., 2010 Finland)
Do not speak norwegian. For translate I use maschine translators.
Operativsystemet Linux_openSUSE og Debian)

Go-carter

TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Stromskap378V

Phantastic Open Source    ;D???
Tid igjen på bakken og hvilken stor læring funnet.
Om goingelectric.de mottok jeg et notat på åpne EVSE.
Klikk http://www.goingelectric.de/2012/03/19/technik/
videre, slik at du nå bygge instruksjoner 'fra ladestasjonen hjemme'.
Og som alltid, det er informativ, men svært vanskelig å forstå alt.
Så mer...
http://code.google.com/p/open-evse/
... Vis alle >>  code.google.com/p/open-evse/downloads/list
Hier er forskjellige filer oppført som jeg downright electrifyingly søk.
For eksempel >> OpenEVSE for Newbies.pdf (17.4 MB)
Download tar en stund. Det er verdt.
Forstå nå hvorfor lastingen kontrollere boksen har sin pris. Og siden dette er diskutert 'SmartGrit' i USA ikke ennå. Men det er et annet emne allikevel.

Sehn tid, kanskje jeg er høst/vinter tid i garasjen kanskje for at.

DE:
Phantastic Open Source
Mal wieder vor Ort und was tolles zum Lernen gefunden.
Über goingelectric.de erhielt ich Hinweis auf Open EVSE.
http://www.goingelectric.de/2012/03/19/technik/
Klickt weiter, so kommt Ihr zu Bauanleitungen der ,,Stromtankstelle für zu Hause".
Und wie immer, es ist informativ, aber sehr schwer alles zu begreifen.
Also weiter...
http://code.google.com/p/open-evse/
... Show all >>  code.google.com/p/open-evse/downloads/list
Hier sind verschiedene Dateien aufgelistet die ich geradezu elektrisierend finde.
Zum Beispiel: OpenEVSE for Newbies.pdf (17,4 MB)
Download dauert etwas. Es lohnt sich.
Verstehe nun auch warum die Lade-Kontroll-Box ihren Preis hat. Und da ist das in USA diskutierte ,,SmartGrit" noch nicht bei. Aber das ist sowieso ein anderes Thema.

Mal sehn, vielleicht Herbst/Winter hab ich vielleicht Zeit in der Garage für das.
TH!NK City / Okt 2011  Standort: Deutschland / Tyskland- Berlin
YYCAD2MC4AU ... (25kW Motor, EnerDel-Batt., 2010 Finland)
Do not speak norwegian. For translate I use maschine translators.
Operativsystemet Linux_openSUSE og Debian)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA