Den nye grønn-sølv fargen

Startet av elhansen, torsdag 14. september 2017, klokken 16:00

« forrige - neste »

Trond.m

Spring cloud begynner faktisk å bli akseptabel med den japanskje konfiguratoren. Den er nok mye nærmere virkeligheten enn den Nissan Norge har presentert i prislisten.

oarnoe

Er det noen som har funnet flere bilder eller video av bilen med fargen?

Rart at ikke importør / forhandler har flere bilder av denne nå [emoji848]
2018 - Nissan Leaf Tekna 40kWh
2022 - Skoda Enyaq 80X

Trond.m

Så fargeprøve hos forhandler. I dagslys så den nesten ut som sølv metallic. Bare et svakt grønnskjær, så jeg tror ikke den blir så dum. Det blir ikke lysegrønn bil slik illustrasjonen i prislisten kunne tyde på.

Trond.m

Litt dårlig bilde, men gir et inntrykk av fargen. Ikke veldig mye grønt i den.

sylwester

Minner meg litt om sånne kamelonfarger som nokia sine mobiltelefoner hadde en gang i tiden. Fra en vinkel var den lilla, en annen grønn og ofte så det grått ut.

Bilder av farger kan lyve. Det er avhengig av lys og kontraster til andre elementer.  Lurer på om denne ser grå ut i de fleste situasjoner bortsett fra i full dagslys. Tesla har jo en blåfarge (midnight blue?) som ser sort ut når det er overskya/mørkt.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Trond.m

Tror du har rett i dine betraktninger. Jeg syntes den så ut som sølv metallic da jeg så den utendørs. Hadde en audi i sølv metallic en gang som så rosa ut i skyet vær. Synes det er bedre med farger som ser like ut hver gang  ;)

Filip86

Sånn så fargen ut når jeg tok bilde hos forhandler.

Trond.m

Antar at du har tatt bilde uten blitz. Derfor ser fargen noe varmere ut enn enn på bildet tatt utendørs. Det er nok vanligst at bilen vises i dagslys  ;)

oarnoe

Ser ut til at bilen de bruker på lanseringen er hvit, hadde håpet de hadde dratt fram en «grønn-sølv». Men etter å ha sett en Ford Focus Electric med tilsvarende samme farge venter jeg til å få velge en farge som jeg liker bedre.

2022 - Skoda Enyaq 80X

oarnoe

Virker som om Storbritania kjører samme taktikk som Norge med Launch Edition og samme farger

Tysk Nissan kaller den første utgaven for NISSAN LEAF 2.ZERO Edition
Med samme 2 fargevalg som i Norge

Sent from my iPad using Tapatalk
2022 - Skoda Enyaq 80X

Trond.m

Det var positivt. Første gangen jeg ser et bilde av bilen i Spring Cloud som er akseptabelt. Hvor fant du denne siden. Fant den ikke på nissan.co.uk.

oarnoe

Sitat fra: TM på mandag 02. oktober 2017, klokken 21:22
Det var positivt. Første gangen jeg ser et bilde av bilen i Spring Cloud som er akseptabelt. Hvor fant du denne siden. Fant den ikke på nissan.co.uk.

Bildet er sakset fra katalogen som ligger her https://www.nissan-cdn.net/content/dam/Nissan/gb/brochures/Nissan_LEAF-2018_UK.pdf

2022 - Skoda Enyaq 80X

oarnoe

3D modell som viser de 2 tilgjengelige fargene ligger på de nederlandske sidene https://www.nissan.nl/voertuigen/nieuw/leaf-2018.html

2022 - Skoda Enyaq 80X

Trond.m

Supert. Beste 3D modell jeg har sett i noen konfigurator. Og nå er jeg faktisk glad format jeg valgte Spring Cloud  :+1:

oarnoe

Sitat fra: TM på lørdag 07. oktober 2017, klokken 10:48
Supert. Beste 3D modell jeg har sett i noen konfigurator. Og nå er jeg faktisk glad format jeg valgte Spring Cloud  :+1:

Jeg er ikke helt der enda, håper at Roadshowet som nå starter opp har med bilene i sort og grønn slik at vi får se de i dagslys. Ikke minst få se hvordan interiøret er.

Men har en mistanke at det er «Tekna» bilene fra lanseringen som kommer rundt til forhandlerne.

Men begynner å innse at skal vi få levert en Leaf før høsten 2018 må en velge en av de to fargene som er tilgjengelig, da grønn og sort er valgene også i de andre europeiske landene pr dato, og de åpner for salg fra nyttår..

2022 - Skoda Enyaq 80X

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA