Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Brukt Leaf med redusert batteri og carwing spørsmål angående import?

Startet av Mippen, onsdag 13. september 2017, klokken 09:21

« forrige - neste »

Mippen

Hva er det som ikke virker på US leaf vs Eu leaf? Carwings virker ikke slik jeg har skjønt, men fungerer forvarming via app?
Fremtiden er elektrisk.

bob-bob

Når Carwings ikke fungerer så virker ikke appen nei..... De snakker jo sammen !  ;)

Mippen

Har funnet en norsk bil med litt redusert batteri kapasitet (1 strek), er det et godt kjøp hvis den er rimelig nok, eller vil jeg merke stor forskjell? Jeg er bare vent til Leaf med varmepumpe (2013). Dette er modellen før uten varmepumpe.
Fremtiden er elektrisk.

Balrog

Forvarming fungerer utmerket på timeren. Ikke noe navigasjon, men det har du på telefonen om du trenger.
Radioen fungerer kun på halve frekvenser, men nå forsvinner jo FM uansett etterhvert...
Litt annerledes kjørelysopplegg. Tåkelys bak mangler.
Batterikapasitet bør du sjekke med leafspy+dongel, ikke antallet streker. 11 streker kan være nesten 12 eller nesten 10. Det er ganske stor forskjell.

Nissan kommer aldri til å hjelpe deg med noe som helst for "USA-biler finnes ikke i deres system". Selv vindusviskere kan de ikke finne (Birger N. Haug Rud i Bærum).

Ellers fungerer US-modellene som bare det.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021, MG ZS EV 2020
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

bob-bob

Sitat fra: Mippen på onsdag 13. september 2017, klokken 11:29
Har funnet en norsk bil med litt redusert batteri kapasitet (1 strek), er det et godt kjøp hvis den er rimelig nok, eller vil jeg merke stor forskjell? Jeg er bare vent til Leaf med varmepumpe (2013). Dette er modellen før uten varmepumpe.

I og med at det er en norsk bil  er den sikkert helt grei om du ikke skal kjøre stort lenger enn ca 8 mil vinterstid. Batteriet taper seg nok ikke så mye mer de neste årene heller. Ta en NAF test eller noe før du kjøper , og prut på prisen !

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA