Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Elbiler i filmer - kom med eksempler

Startet av Simmelim, mandag 11. november 2024, klokken 06:27

« forrige - neste »

Simmelim

Heisann. Har gått til innkjøp av en model X som selger sa allerede var på båt til Norge og forventet leveringstid er slutten av måneden. Har fått en oversikt over bilen med utstyr og der var det også et VIN-nummer. Etter litt googling fant jeg en VIN-decoder som skulle gi litt info om div. Lurte blandt annet på om min kommer med BTX8 osv. Fikk meg en liten støkk når model year er 2016. Jeg vet jo at bilen er produsert for en liten stund siden, men 2016 kan jo i verste fall være godt over 1 år siden. Tror dere dette kan være tilfelle?

Takk for innspill!

ModelS_Oslo88

Sitat fra: Simmelim på mandag 11. september 2017, klokken 19:26
Heisann. Har gått til innkjøp av en model X som selger sa allerede var på båt til Norge og forventet leveringstid er slutten av måneden. Har fått en oversikt over bilen med utstyr og der var det også et VIN-nummer. Etter litt googling fant jeg en VIN-decoder som skulle gi litt info om div. Lurte blandt annet på om min kommer med BTX8 osv. Fikk meg en liten støkk når model year er 2016. Jeg vet jo at bilen er produsert for en liten stund siden, men 2016 kan jo i verste fall være godt over 1 år siden. Tror dere dette kan være tilfelle?

Takk for innspill!

Er "F" den ellevte bokstav i din VIN? Da er den produsert i 2017 (hvis jeg har skjønt det hele riktig).

Nasatech

Var det en inventory så høres det rart ut. Har du VIN så kan du legge det inn etter https://www.tesla.com/no_NO/new/

F.eks.: https://www.tesla.com/no_NO/new/5YJXCCE44GF009833

Simmelim

Hvis dere mener den siste bokstaven før de 6 siste tallene så er den F ja! Hvordan finner jeg ut hvilken kode jeg har på batteripakken?

ModelS_Oslo88

Sitat fra: Simmelim på mandag 11. september 2017, klokken 20:06
Hvis dere mener den siste bokstaven før de 6 siste tallene så er den F ja! Hvordan finner jeg ut hvilken kode jeg har på batteripakken?

Da skal den være produsert i 2017  :+1:

Logg inn til MyTesla, trykk på "view spec", kopier linken fra PDF filen og lim inn her http://options.teslastuff.net

Øggen

5YJXCCE44GF009833

BLÅ  Bokstav (nr10 fra venstre) = G for produsert 2016(H er 2017)
RØD Bokstav (nr11 fra venstre = F for produsert i Freemont

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

ModelS_Oslo88

Sitat fra: Øggen på tirsdag 12. september 2017, klokken 12:43
5YJXCCE44GF009833

BLÅ  Bokstav (nr10 fra venstre) = G for produsert 2016(H er 2017)
RØD Bokstav (nr11 fra venstre = F for produsert i Freemont

Var sånn det var ja :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA