Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tok med sin gule Buddy over Atlanteren

Startet av elbil.no, torsdag 29. februar 2024, klokken 14:30

« forrige - neste »

steam

Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 26. september 2017, klokken 12:26
Sitat fra: steam på tirsdag 26. september 2017, klokken 07:22Bestilte du etter 22.07 så skal du ha nye bakseter. Kan du lage en egen tråd her inne med oppsummering når du har fått en forklaring fra Tesla? Jeg er veldig interessert i å følge denne saken.

Nei, ikke flere tråder om samme tema!  Det blir altfor vanskelig å følge tråden hvis diskusjonen spres ut over alle steder.

For de som er interessert i å følge denne saken, minner jeg om det jeg skrev på forrige side: I følge Tesla er det bare biler produsert etter 4. september som får de nye setene.
Siden det har dukket opp biler i Norge som ble sendt fra østkysten i USA senest 1. september, vet vi at dette ikke er 100% korrekt.

Det kan derfor virke som om Tesla har brukt gammel og ny type bakseter om hverandre i en overgangsfase.

Jeg har klaget på setene til Tesla i to uker, og fått stort sett uforståelige svada-svar fra selger.  Delivery svarer ikke på henvendelser.  Det eneste som mangler nå er en telefon om at bilen er klar for henting.  Bakseter?  Nei, det vet vi ingenting om.

Det virker som om Tesla satser på at kundene smiler og takker for det de blir tilbudt.

Jeg vil gjerne ha en tråd per sak. Så det er min mening og mitt ønske.

Nei, det kan det ikke være. Det var nye seter på bildet da jeg bestilte, og det er nye seter jeg vil ha.

4. september er veldig lenge etter det var nye bilder på nettsiden.
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

Muffinman

Det er jo ikke første gangen det er misforhold mellom konfigurator/spec pdf etter bestilling. De to første årene så vi jo asymmetriske 21" turbinfelger, dvs at de var speilvendte og ville se likedan ut på begge sider av bilen, på nettsiden.  Gjett om jeg fikk en sur overraskelse på våren når disse skulle monteres for første gang; her var det fire like felger, noe som medførte at de stod "feil vei" på ene siden. Jeg gjorde ingen sak utav det, solgte felgene neste sommer og etterhvert ble nettsidene endret til å vise varen man faktisk kjøpte. Men pussig at det fremdeles gjøres slike tabber, hvor er evnen til forbedring på dette området?

Gordon Retriever

#62
Sitat fra: steam på tirsdag 26. september 2017, klokken 14:14Jeg vil gjerne ha en tråd per sak. Så det er min mening og mitt ønske.

Noe av poenget med slike diskusjoner er at personer med felles utfordringer kan dele erfaringer mht. problem, saksgang, kundebehandling, forslag til løsning osv.  Det blir veldig uoversiktlig og lite hjelpsomt for den som søker info og må lete fram og tilbake mellom mange tråder.  Også temmelig irriterende for det store flertallet som har liten interesse for temaet når det dukker opp flere tråder med nesten identisk innhold.

Alternativet mitt er enten en felles tråd med alle andre i samme situasjon, eller å la være å dele erfaringene jeg gjør meg.



Det sies at det er vanskelig å spå om framtiden, men for her var jeg visst spot on:   ::)
Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 26. september 2017, klokken 12:26Jeg har klaget på setene til Tesla i to uker, og fått stort sett uforståelige svada-svar fra selger.  Delivery svarer ikke på henvendelser.  Det eneste som mangler nå er en telefon om at bilen er klar for henting.  Bakseter?  Nei, det vet vi ingenting om.


mhtofte

Fikk nye seter på min 90D inventory. Var det ikkje slutt på produksjon av 90D i juni? Utlevert sist fredag


Sent from my iPhone using Tapatalk

steam

Sitat fra: mhtofte på tirsdag 26. september 2017, klokken 19:51
Fikk nye seter på min 90D inventory. Var det ikkje slutt på produksjon av 90D i juni? Utlevert sist fredag


Sent from my iPhone using Tapatalk

Helt sikker? Kan du ta bilder og bekrefte at det er en 90D ved å
Vise skjermen?
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

mhtofte

Sitat fra: steam på tirsdag 26. september 2017, klokken 20:01
Sitat fra: mhtofte på tirsdag 26. september 2017, klokken 19:51
Fikk nye seter på min 90D inventory. Var det ikkje slutt på produksjon av 90D i juni? Utlevert sist fredag


Sent from my iPhone using Tapatalk

Helt sikker? Kan du ta bilder og bekrefte at det er en 90D ved å
Vise skjermen?




Sent from my iPhone using Tapatalk

Erik F. H.

Vi fikk også nye baksetet på vår Inventory 90D utlevert i går.
Tesla X 100D ny mars 19
Tesla S 90D ny september 17. Kjørt 28 000 km. Solgt februar 19.
Tesla S 85 med alt unntatt barneseter. Ny desember 2013. Kjørt 80 000 km. Solgt september 17.

jazzwheel

Sitat fra: Erik F. H. på onsdag 27. september 2017, klokken 20:52
Vi fikk også nye baksetet på vår Inventory 90D utlevert i går.
At biler som er bestilt i august kommer med gamle seter er da bare enda merkeligere.

Kan nesten virke som Tesla har to forskjellige overlappende leverandører.

steam

Sitat fra: Erik F. H. på onsdag 27. september 2017, klokken 20:52
Vi fikk også nye baksetet på vår Inventory 90D utlevert i går.

Hvor finner dere alle disse inventory 90D? Finner aldri noen jeg.
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

Bushy

Her er det et bilde av en lapp som satt på baksetene mine etter jeg hentet den ut om onsdag. Old edition. Tilfelle dette er no nyttig info til noen kodeknekkere her. Bil bestilt 0707
S75D sept. 17

olavxxx

Hvis inventoryen er importert kan andre datoer være gjeldende. Feks nye 7s for model x kom først til usa og lenge etter til norge.

hmbtesla

Noen som har bestilt bil etter 22/7 med den nye kremfargen på setene og har bilder av disse?

Rart om en konfigurasjon som ikke fantes pre 22/7 skal kunne leveres på gammel sete ramme/modell, men mtp hvor mye leveringskrøll det virker å være på disse bilene vil det ikke forbause meg nå.  >:(

TMS 75D Bestilt og bekreftet 31/7 etter kansellering av pre 22/7 og tap av 15' i depositum. Forespeilet levering på my-tesla 14-28 oktober.
TMS 75D Bekreftet 31/7

Megawatt

Var innom Tesla Kokstad i går og på vei ut igjen tok jeg en tur innom det staselige teltet de har satt opp for utleveringer. Der stod det Model S 75, 75D, 90D, 100D og P100D. Noen med skilter andre uten. Det var flere forskjellige typer seter der, altså delskinn, hvite og beige. Fellesnevneren for alle disse var bakseter av gamle typen. Paradokset er at selger 2 minutter tidligere fortalte at alle biler nå ble utlevert med den nye typen bakseter. Virker jo som det ikke er kunnskap der i gården om at det er forskjell. Men etter å ha lest en del her inne virker ikke dette veldig sjokkerende. Det som imidlertid gjør det enda bedre er at jeg ble fortalt at de som hadde fått bil utlevert med gamle bakseter hadde fått tilbud om å kjøpe ny bil, eller bli kompensert. Så noe kjennskap til nye bakseter var det tydeligvis. Oppsummert så betyr vel dette at det ikke er noe nytt i Teslaverden  ::) 

El rookie

svart veganskinn.... noen som nylig har fått utlevert bil med dette?

Gamle eller nye bakseter?

DrNo

Hvor finner dere koden som viser om en har SR07?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA