Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kan bestilles nå, med saftig startpris

Startet av sfinxern, onsdag 31. januar 2024, klokken 09:30

« forrige - neste »

sfinxern

Hei!

Jeg har nylig (31.august) bestilt ny S og låste bestillingen noen få dager senere.

Sitter nå og vurderer om jeg heller burde ha bestilt X. Ja burde tenkt på det før hmm.

Finnes det noen muligheter tror dere for å endre bestillingen fra S til X? Levering av S i begynnelse av desember ca.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

nie

Spør selgeren din. Vanskelig å si da praksis virker å variere Rundtom i landet.

spirrevipp

Tror kanskje det blir vanskelig, men du burde hive deg på telefon til selger, evt. stikke innom nærmeste senter umiddelbart og sjekke. Jo flere dager som går jo mindre sjanse...
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Elkjell

solgt S85 - solgt S85D - bestilt model 3 - reservert model Y -kjører X75D

sfinxern

Selger skulle sjekke med produlsjon på mandag. Kanskje det lar seg ordne likevel:).

Sånn er det å være vinglete :-[
2017 Tesla Model S 75D

sfinxern

Hmmm trenger hjelp til beslutning her..

Snakket med Tesla. De kan få til å bytte fra S til X, men det blir da kun mulig å ta en X fra inventory. Plus er at de kan flytte depositum over. Glemte å høre om jeg får kampanjerente, men regner med det. Også plus at jeg kan få bil før.

MEN, vil jo da miste en del av updates som kommer nå. AP hardware, seter, kanskje andre ting?

Hva tror dere?

Jeg skulle sende en spec på ønsket X, så skal de sjekke opp mot inventory.

Alternativet er å ta S'en. Den passer oss fint, selv om X hadde vært litt mer praktisk.

Hmmm..
2017 Tesla Model S 75D

morpheos

Nå har de gjort mye endringer på både AP HW (AP2.5), seter (7-seter), aksellerasjon (X75D) samt endret i pakkene, så vil tro det er rolig en liten stund. Sjekk når Inventoryen er bestilt, men hvis du skal vente til DetSisteNye(TM) kommer så får du deg aldri bil :)

sfinxern

Ja det er jo primært disse endringene du nevner her jeg tenker på som gjør at jeg er litt i tvil på å kjøpe inventory akkurat nå. Det er vel lite sannsynlig at det er har kommet nye inventory biler med disse endringene.

Uff veldig i tvil nå..
2017 Tesla Model S 75D

spirrevipp

Bør vel være muligheter for å finne en inventory som er rimelig oppdatert? Hva har du tenkt på å av utstyr?

- Hvis du ikke er ute etter 7-seter spiller jo ikke den endringen noen rolle.
- Finner du en med premium + hifi + vinterpakke spiller jo ikke endring i pakke noen rolle, kan til og med være gunstig hvis du ikke ønsket alle og finner en inventory som har akkurat det du trenger
- Pass på at hengerfeste er med! Ingen garanti for at det er greit å få ettermontert.
- Oppdatert akselerasjon bør det vel være sjanser for å finne en bil med
- AP2.5 tror jeg spiller liten rolle, de sier jo at det er mer 2.1. Hvis du tenker å ta med både AP+FSD så kanskje.

Det er jo 2 ganske forskjellige biler, jeg ville heller hatt "riktig" bil (det være seg S eller X) enn å ha "feil" bil med AP2.5...
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

morpheos

AP 2.5 eller 2.0 spiller vel ikke den store rollen, de har jo uansett sagt at om nødvendig så oppgraderer de HW gratis for å få full FSD hvis ikke 2.0 HW er nok.

Knut Røe

Neppe den store bekymringen foreløpig.
FSD er temmelig langt unna med dagens tempo på utvikling. Tesla har bare cirka 100 personer i AP teamet.

sfinxern

Hei,

Har sett på noen inventorybiler, men lurer litt på dette med hengerfeste. Står det i specen at de har det hvis de er bestilt med?

Jeg får opp noen biler på mobilsiden til Tesla som jeg ikke får opp på PC.. hmm. Betyr det at de er solgt kanskje?

F.eks disse - har de hengerfeste eller ikke?

https://www.tesla.com/no_NO/new/5YJXCCE29HF063497

https://www.tesla.com/no_NO/new/5YJXCCE27HF063482

2017 Tesla Model S 75D

spirrevipp

Hm, vanskelig å si om de har hengerfeste. Hengerfeste var et eget punkt på listen før de endret pakkene, men nå som det er standard er det ikke et eget punkt lenger. Dersom vinterpakke eller HIFI var med som eget punkt så ville man visst at bilen var fra før endringen.

De dukker ikke opp hvis man velger hengerfeste i søket på http://www.itanywhere.no/inventory.php?land=no&m=x&b=&f=&c=&h=y, så tror kanskje de er uten. Må nok ta kontakt med Tesla for å sjekke 100%
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

sfinxern

Takker, jeg tenker det samme som du. Jeg tar kontakt med Tesla for å høre!
2017 Tesla Model S 75D

olavxxx

Hengerfestet ble vel standard i juli hvis jeg husker rett, så hvis bilene er produsert før det - burde det egentlig stå i spesifikasjonene tror jeg.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA