Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bilia overtar salg og service

Startet av elbil.no, torsdag 07. desember 2023, klokken 17:30

« forrige - neste »

Ebe

Er det en ny funksjon? Fikk min tilbake fra service på fredag, og nå har jeg også den funksjonen. Kan ikke huske å ha sett den før.

Skal prøve den ut, om det blir bedre :)

Men jeg savner virkelig en "always running daylight"-funksjon, men at den samtidig dimmer dashbordlyset.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Øyst1

Sitat fra: Ebe på søndag 10. september 2017, klokken 18:27
Er det en ny funksjon? Fikk min tilbake fra service på fredag, og nå har jeg også den funksjonen. Kan ikke huske å ha sett den før.

Skal prøve den ut, om det blir bedre :)

Men jeg savner virkelig en "always running daylight"-funksjon, men at den samtidig dimmer dashbordlyset.

Usikker på om den er ny på andre biler, men lin 2016 mod har hatt den fra ny.

Men forstår ditt ønske om "always running daylight" funksjon.
Selv om jeg som sagt er godt fornøyd med Auto funksjonen. Men ser jo den at i skikkelig regnvær så burde den kanskje slått over på lys, istedenfor DRL.
2017 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
2011 Skoda Octavia DIESEL - Solgt juni 2020
2019 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
Nissan Leaf Nordic 30 kWH. Levert april 2016. - Solgt november 2019.
2016 Citröen C4 Grand Picasso Exclusive. - solgt.

LeafSwe

Den funktionen fanns redan 2011 på Leaf, men jag märker ingen skillnad på hur den reagerar på ljus.
3P+
3SR+

bob-bob

Sitat fra: Ebe på lørdag 09. september 2017, klokken 19:05
Auto-funksjonen er heller ikke god nok, må stadig overstyre den ved regn, snø eller skumring...

Du kan justere følsomheten på denne lys - AUTO funksjonen i bilen. Finner det under "innstillinger ( se instruksjonsbok evnt )

bob-bob

Sitat fra: Øystein K på søndag 10. september 2017, klokken 10:54
1. Skru på bil.

2. Trykk på innstillinger.

3. Trykk pil til høyre.

4. Trykk på Komfort

5. Trykk + eller - på lysfølsomhet.

Det er lysfølsomhet som styrer når lysene skal skru seg på og av.
Slik jeg har forstått det er + på maks, at de reagerer fort på forholdene.

Hehe her var jo oppskriften ----- trekker den fram igjen jeg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA