Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hva i all verden er dette?

Startet av jokke, onsdag 25. oktober 2023, klokken 15:30

« forrige - neste »

jokke

Tenker å bestille en s75d, er det gunstig nå eller er det nye funksjonaliteter eller priser det er verdt å vente på?
Tenker også på å kjøpe dekk/felger selv, noen som har hatt problemer med Tesla ang garanti osv?

Softblue

#1
Var førstegangskjøper av Tesla Model S75 RWD i mai 2017.
I juni ble akselerasjonen 0-100 senket fra 5,8 til 4,6 sekunder. Tesla sier den ikke kan oppgraderes på S75 RWD.
I juli ble luftfjæring, tåkelys og interiørlyspakken standard.
I august ble AF hardware oppdatert fra 2.0 til 2.5, og nytt baksete.
I september avbestilte jeg fordi bilen var allerede var utdatert før levering.

Det som antas å komme er vel en økning i batteristørrelse for å skille den bedre fra Model 3,
og nytt interiør med ny skjerm og lommer i dørene,
og nye baklys,
og CCS ladeport. Det siste er min antagelse.

Husk at det tar 3-4 måneder fra bestillingen bekreftes (14 dager etter bestilling) til levering.
Det vil kun være endringer på software som kan oppdateres "over the air", ikke oppdraderinger av hardware.
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

Gordon Retriever

Jeg er skeptisk til at Tesla vil bruke ressurser de førstkommende månedene til å oppgradere S og X, samtidig som merket er i en kritisk fase av opptrappingen av produksjonen av Model 3.

ModelS_Oslo88

Sitat fra: Gordon Retriever på fredag 08. september 2017, klokken 17:25
Jeg er skeptisk til at Tesla vil bruke ressurser de førstkommende månedene til å oppgradere S og X, samtidig som merket er i en kritisk fase av opptrappingen av produksjonen av Model 3.

Tenker egentlig det samme!

daktari

Det kan være lettere å kjøpe en lagerbil (demo/avbestilt/skadet). Da vet du hva du får. De er ofte rabattert også.
Husk at henvisningskode også gir rabatt på disse.

jokke

Hvor viktig er varme i ratt, pussere osv når bilen har forvarming?

RaBalder

#6
Sitat fra: jokke på fredag 08. september 2017, klokken 18:37
Hvor viktig er varme i ratt, pussere osv når bilen har forvarming?

Forvarmer du i 10 minutter, så er lufta i kupeen varm. Seter, ratt og annet vil sansynligvis være kaldere.

Forvarmer du 30 eller 60 minutter, så vil seter, ratt osv. ha mer samme temperatur som kupe-lufta.


Hvordan du har tenkt å bruke bilen, hvordan du planlegger og formvarme, og hvor viktig det er at rattet er varmt er en subjektiv ting som bare du selv kan avgjøre  ;)


Oppvarmede pussere er bare tull. Har vært minimal effekt av det som jeg har sett noe til.

Setevarme er dog digg. Er vel standard i forsetene men optional i baksetet.

ModelS

Hvis du skal tenke sånn før du kjøper så kommer du nok aldri til å kjøpe. På et eller annet tidspunkt blir bilen "utdatert" (i den grad det er lov å kalle det for det). Dersom du klarer å leve med det utstyret som blir levert nå er det vel bare å kjøre på :)
Model X: Desember 2018
Model S: November 2017

THE

En Tesla kan regnes som utdatert kun hvis du sammenlignet med nyere Tesla. Slik ser det (desverre) ut til å være noen år til. Først en eller annen gang etter 2020 er reelle konkurrenter på markedet. Kanskje Audi og Jaguar klarer å få noen få biler på veien i løpet av 2018/2019, men jeg er redd for at det blir svært begrenset tilgang på biler fra dem de første par årene også.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

jokke

Skjønner at teknologi går fort, tenkte mest på om noe er på "trappene" i nær framtid.
Er vel bare å hoppe i det :)

rsomby

Sitat fra: jokke på fredag 08. september 2017, klokken 20:31
Sitat fra: RaBalder på fredag 08. september 2017, klokken 18:57
Sitat fra: jokke på fredag 08. september 2017, klokken 18:37
Hvor viktig er varme i ratt, pussere osv når bilen har forvarming?

Forvarmer du i 10 minutter, så er lufta i kupeen varm. Seter, ratt og annet vil sansynligvis være kaldere.

Forvarmer du 30 eller 60 minutter, så vil seter, ratt osv. ha mer samme temperatur som kupe-lufta.


Hvordan du har tenkt å bruke bilen, hvordan du planlegger og formvarme, og hvor viktig det er at rattet er varmt er en subjektiv ting som bare du selv kan avgjøre  ;)


Oppvarmede pussere er bare tull. Har vært minimal effekt av det som jeg har sett noe til.

Setevarme er dog digg. Er vel standard i forsetene men optional i baksetet.
Er 40000kr verdt det for premium? er ikke så opptatt av lyd
Lyd er eneste grunn til å velge det sånn jeg ser det. Men jeg er veldig interessert i musikk og hifi. Vinterpakken med rattvarme og sånt er fint de 2-3 gangene du trenger det, men om du står i garasje med ladekabel i om natten så er forvarming regelen og du bruker ikke rattvarme.

Tror ikke det kommer noe spesielt nytt fremover til S og X, men kanskje 75 pakken forsvinner når model 3 blir lansert for å differansiere på modellene.

Kjøper du nå blir det nesten garantert en prisreduksjon frem til levering, tipper den kommer i løpet av de neste ukene. Men så lenge du har bil i bestilling blir prisen justert etter hva som skjer. Om den faller om 4 uker får du rabatt tilsvarende.

Løp og kjøp!

ModelS

Sitat fra: jokke på fredag 08. september 2017, klokken 20:31
Er 40000kr verdt det for premium? er ikke så opptatt av lyd

Spørs hvor du bor tenker jeg. Selv bor jeg i det kalde nord, så da syns jeg at varme i ratt og seter er et must! :)
Model X: Desember 2018
Model S: November 2017

jokke

Sitat fra: rsomby på fredag 08. september 2017, klokken 20:41
Sitat fra: jokke på fredag 08. september 2017, klokken 20:31
Sitat fra: RaBalder på fredag 08. september 2017, klokken 18:57
Sitat fra: jokke på fredag 08. september 2017, klokken 18:37
Hvor viktig er varme i ratt, pussere osv når bilen har forvarming?

Forvarmer du i 10 minutter, så er lufta i kupeen varm. Seter, ratt og annet vil sansynligvis være kaldere.

Forvarmer du 30 eller 60 minutter, så vil seter, ratt osv. ha mer samme temperatur som kupe-lufta.


Hvordan du har tenkt å bruke bilen, hvordan du planlegger og formvarme, og hvor viktig det er at rattet er varmt er en subjektiv ting som bare du selv kan avgjøre  ;)


Oppvarmede pussere er bare tull. Har vært minimal effekt av det som jeg har sett noe til.

Setevarme er dog digg. Er vel standard i forsetene men optional i baksetet.
Er 40000kr verdt det for premium? er ikke så opptatt av lyd
Lyd er eneste grunn til å velge det sånn jeg ser det. Men jeg er veldig interessert i musikk og hifi. Vinterpakken med rattvarme og sånt er fint de 2-3 gangene du trenger det, men om du står i garasje med ladekabel i om natten så er forvarming regelen og du bruker ikke rattvarme.

Tror ikke det kommer noe spesielt nytt fremover til S og X, men kanskje 75 pakken forsvinner når model 3 blir lansert for å differansiere på modellene.

Kjøper du nå blir det nesten garantert en prisreduksjon frem til levering, tipper den kommer i løpet av de neste ukene. Men så lenge du har bil i bestilling blir prisen justert etter hva som skjer. Om den faller om 4 uker får du rabatt tilsvarende.

Løp og kjøp!

Hvorfor tror du det blir pris reduksjon? Mye?

Tesley

Dollarkursen er såpass mye lavere nå enn da dagens priser ble satt. Den norske prisen justeres når kursen har vært avvikende lenge nok.
S75D - bekreftet 20. august

...

Sitat fra: ModelS på fredag 08. september 2017, klokken 20:44
Sitat fra: jokke på fredag 08. september 2017, klokken 20:31
Er 40000kr verdt det for premium? er ikke så opptatt av lyd

Spørs hvor du bor tenker jeg. Selv bor jeg i det kalde nord, så da syns jeg at varme i ratt og seter er et must! :)
Jeg sverget på at jeg aldri noensinne skulle ha bil uten rattvarme igjen etter å ha hatt 3 biler med dette, men jeg synes 49k for TMX premiumpakka er relativt kostbart. Velger å forvarme isteden :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA