Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hva i all verden er dette?

Startet av jokke, onsdag 25. oktober 2023, klokken 15:30

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: ModelS_Oslo88 på lørdag 09. september 2017, klokken 23:15
Ikke nå med denne tråden å gjøre, men lov å spørre om hvorfor du bytter fra S90 til X75?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.


spirrevipp

Sitat fra: ModelS_Oslo88 på lørdag 09. september 2017, klokken 23:15
Ikke nå med denne tråden å gjøre, men lov å spørre om hvorfor du bytter fra S90 til X75?
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)


Marius Langenes

Sitat fra: SigX på lørdag 09. september 2017, klokken 01:21
Karbonfiberspoileren får du kun velge om du bestiller Performance.
Tror ikke du får kjøpt den av Tesla, men du finner replica på nettet for en ok pris.

Når det gjelder interiør så er det nå kun mulig å velge faste fargekombinasjoner, og kun karbon som tilvalg.


Noen som vet når de tok bort muligheten for å bestille mørkt asketre sammen med svart Premium interiør og svart innertak? Er ganske sikker på at jeg har sett 2017 modeller på Finn.no til salgs med nettopp denne kombinasjonen :-\

Svart pianolakk har vel også tidligere vært et mulig tilvalg i lang tid?

Elbil fundamentalist

 Bytter ikke til x pga manglende mulighet for takstativ.
X har mer luftmotstand og det er ugunstig for rekkevidde ved motervei kjøring. Spesielt om man gjerne bil følge fartsgrensen i Sverige på 130km/t.

Har en gammel dieselbil som kun brukes som "selvmotorisert hengerfeste"
Den brukes nesten kun til hengerkjøresel, samt innenelllom, f.eks nå som jeg er på reise, og dieselbilen var lettere "å ofre" til passiv parkering på Gardemoen. Mens jeg er ute å reiser bruker familien begge elbilene.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

turfsurf

Klager over økt luftmotstand, men vil ha mulighet til takstativ? Hmm...

Fartsgrensen i Sverige er vel heller ikke 130km/t (selv om man fint kan kjøre i den farten).
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Øyvind.h

På motorvei har X omtrent samme rekkevidde som lik S med takboks.

Det er veldig praktisk med bagasje på tilhengerfestet. Ingen nevneverdig endring i forbruk, null ekstra vindstøy (noe S'en fikk plenty av med takboks på motorvei) og lettere tilgjengelig bagasje når den ikke er oppå taket.

Eneste ulempen er at jeg må vinkes inntil supercharger.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Nasatech

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 12. september 2017, klokken 07:01
Klager over økt luftmotstand, men vil ha mulighet til takstativ? Hmm...

Fartsgrensen i Sverige er vel heller ikke 130km/t (selv om man fint kan kjøre i den farten).

Ha, ha. Sant!

Jeg kjører til Danmark 4-5 ganger i året. Ikke noe problem med Model X og lader ikke nevneverdig mer med denne kontra Model S jeg hadde. Må stoppe to ganger allikevel.

Øyvind.h

Men det skal sies at ganske mange holder 140-150 nedover E6 i Sverige. Nordmenn ofte drøyest på sommeren med 160-170 i toppfart.

Det er lett å få forbruket til å bikke 300Wh/km i hvert fall :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Nasatech



Her er mine tall fra tur/retur Sveits. 4000 km og litt over grensen både i Norge, Sverige og Danmark. I Tyskland og Sveis så lå jeg i 150 da dette er da AP stopper.

jokke


MyMuffin

Sitat fra: jokke på tirsdag 12. september 2017, klokken 10:44
Har Tesla rentekampanje enda?

Skulle da tro det da de fortsatt oppgir 0.25% rente i konfiguratoren deres
2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

Jonce

Ut september. Skal visst være endelig slutt da

ModelS_Oslo88

Sitat fra: Jonce på tirsdag 12. september 2017, klokken 11:43
Ut september. Skal visst være endelig slutt da

Det har jeg (for engangsskyld) faktisk litt troa på.. iom at det er også slutten av Q3 :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA