Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nå skrur noen lade­selskaper ned prisene – i hvert fall litt

Startet av Tellus, torsdag 06. juli 2023, klokken 11:30

« forrige - neste »


elektrolux

#2
Helt fantastisk!

Klør bare enda mer i fingrene etter å komme igang på en annen skjønnhet, nemlig mitt eget X 1/9e prosjekt.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

knut.aulie

Jeg bare elsker når de elektrifiserer klassikere [emoji1360]

E-type er jo vakker.

Skulle gjerne hatt en Volvo PV el med awd. Fikser du det electrolux når du er ferdig med Fiat'en ? [emoji6]

elektrolux

Bruker nok opp kvoten med vennetjenester på å få denne ekspotert/godkjent/impotert.

Beste er nok å kjøpe en ferdig konvertert fra utlandet og importere den. Alternativt om du har slekt i utlandet, bygge den selv og gjør samme manøver som meg.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

knut.aulie

Sitat fra: elektrolux på fredag 08. september 2017, klokken 17:36
Bruker nok opp kvoten med vennetjenester på å få denne ekspotert/godkjent/impotert.

Beste er nok å kjøpe en ferdig konvertert fra utlandet og importere den. Alternativt om du har slekt i utlandet, bygge den selv og gjør samme manøver som meg.
Begynner å bli en del som holder på med dette. Men er redd prisene er sånn at det er like greit med ny bil.

Derfor så det veldig lovende ut med Jaguar E-type

elektrolux

Det vil alltid være dyrere å bygge om enn å kjøpe serieprodusert.

Deler og arbeid koster.

X 1/9e blir dyrere enn en mye bedre og nyere brukt e-Up, men en får jo forhåpentligvis noe som er helt spesielt og gøy når en bygger om.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

knut.aulie

Enig i at det er best å bygge selv, det er bare det å ha nok kompetanse

bmw2002

Folk er forskjellige. Personlig tilstreber jeg å holde min BMW 02 100% original. Jeg synes det er et poeng å ta vare på historien.

Med kanskje 500km i året er miljøutslippene langt større ved å bygge om til batteri.

elektrolux

#9
En original bil har for meg alltid vært et perfekt utgangspunkt for forbedringer. Med det sagt er det viktig at noen biler forblir originale. Spesielt av eldre årganger da delene faktisk var originale.

Husker jeg var ekstra stolt over å ha Volvo motor, med Mercedes 300 ( egentlig Bosch ) innsprøyning. Fiat ( egentlig Bosch igjen ) tenningsforsterker, Ford bakaksel, Triumph ( egentlig Lucas ) lys etc i min Marcos GT. Gjorde faktisk et poeng av å bruke det beste fra den aktuelle epoken i stedet for det originale i denne bilen.

Allerede på 80 tallet ble mye av bilene bygget opp av deler fra underleverandører og jeg husker en oversikt som viste Volvo 460 sitt opphav, og det var stort sett hele Europa. Samtidig så vi samarbeid der samme plattform ble brukt både på Saab, Lancia, og Fiat etc. I dag er det gått så langt at alle produsentene har samme utvalg av biler der originalen gjerne heter Citroen C1. Peugeot Partner, VW transporter. Lurer på hvem som bygde første SUV?

Når vi digger ombygde klassikere fra Porsche, Jaguar, etc. er det ikke forde de er så miljøvennlige, men forde det gir dem et nytt liv. Det er hundretusenvis av disse i mer eller mindre perfekt stand, men å kombinere den særegne designen som eksisterte den gang med moderne framdriftsmaskineri gir disse en ny dimensjon. Tenk dere en e-Type. ( i motsetning til en E-Type ) som kjører som en Tesla S, eller min drøm en X 1/9e som kjører som en e-Up. Det redder ikke planeten, men det er vanskelig å feile det.

Nye Isetta og De Lorean er andre alternativ der en kombinere det beste fra 2 epoker i bilens historie. Bare tenk så deilig det hadde vært å se en slik i mellom rekken av serieproduserte elbiler på vei innover kollektivfeltene i byene våre. 

Jaguaren har vistnok e-Pace teknikk ombord, men har etter min mening bommet på lading når de satser på en fase AC lading i stedet for 22 kW Combo

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

knut.aulie

Sitat fra: elektrolux på lørdag 09. september 2017, klokken 07:20
En original bil har for meg alltid vært et perfekt utgangspunkt for forbedringer. Med det sagt er det viktig at noen biler forblir originale. Spesielt av eldre årganger da delene faktisk var originale.

.........


Når vi digger ombygde klassikere fra Porsche, Jaguar, etc. er det ikke forde de er så miljøvennlige, men forde det gir dem et nytt liv. Det er hundretusenvis av disse i mer eller mindre perfekt stand, men å kombinere den særegne designen som eksisterte den gang med moderne framdriftsmaskineri gir disse en ny dimensjon.
To viktige punkter som oppsummerer også mitt syn.

Synes det er supert at bruker Bmw2002 har en orginal fossil versjon av en utrolig kul og ikonisk bil og like supert at bruker electrolux lager en el Fiat som er like ikonisk.

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

knut.aulie

Har sett den før faktisk [emoji1360]De gutta er seriøse.

Viser klart at jeg må ha noe ferdig bygget [emoji1]

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA