Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VWs ID.7 og Mercedes’ EQE SUV har landet

Startet av Yjok, fredag 05. mai 2023, klokken 16:30

« forrige - neste »

Yjok

Hei, har betilt en ny tesla s for 2 dager siden, men er usikker på om jeg skal legge til pakken med bedre klimanlegg, lyd etc...
Noen som har erfaringer med og uten dette?
Er det bra lyd uten oppgradering?
Trenger man dette utstyret?
Synes 40' er relativt dyrt...

Sjaugen

Må ha: AP, soltak (for takstativ)
Bør ha: D - firehjulsdrift
Kan ha: Premiumspakken

Tipper at de som flytter premiumpakken opp til må/bør gjør det mest pga lyd. Jeg er ikke i den kategorien. HEPA og rattvarme er jo ikke verdt det for den prisen.
2017 S 75D

ModelS_Oslo88

Sitat fra: Yjok på torsdag 07. september 2017, klokken 13:45
Hei, har betilt en ny tesla s for 2 dager siden, men er usikker på om jeg skal legge til pakken med bedre klimanlegg, lyd etc...
Noen som har erfaringer med og uten dette?
Er det bra lyd uten oppgradering?
Trenger man dette utstyret?
Synes 40' er relativt dyrt...

Sikkert mange ulike meninger her, men jeg er veldig opptatt av musikk/lyd og synes ikke det er bra lyd i det hele tatt i Teslaene uten oppgradtert lydpakke. Den oppgraderte er fortsatt ikke "mind blowing" men er i det minste mye bedre. Er også en del på fjellet og synes det er kjekt med vinterpakken. Dermed ble det premiumpakke på meg :)

ludwig_holberg

Jeg har ikke noe behov for soltak. Bare en ekstra slitasjedel som kan gå i stykker for min del. Panoramaglass gir penere interior også.

AP kan være kjekt, men igjen personlig preferanse.

Firehjulsdrift er bra, men er vel ganske unødvendig på f.eks. sørvestlandet.

Premiumpakken er langt fra nødvendig, men kuldepakke er jo generelt bra i Norge. Selv digger jeg rattvarme. Nesten villig til å betale 40.000 kun for det.  ;D

Yjok

Trulskl

Dette er diskutert opp og ned ganske bra i denne tråden: https://elbilforum.no/forum/index.php/topic,34958.0.html

Ta deg en kaffe og gå igjennom tråden  :+1:
2017 TMS 75D

DrNox

Fant en side som sammenlignet de to konfigurasjonene for lyd. Jeg trodde jo standardannlegget hadde kun 2 høytalere jeg :o Men det hadde vel 7 tror jeg, men manglet en subwoofer. Hifi hadde vel 2 forsterkere og da sikkert den ene til subben. Forsterkeren til de vanlige høytalerene var naturligvis bedre i hifi contra standard. (ca400w vs 200w) Watt i lydverden er jo alltid litt misvisende. Men bedre er bedre. ::)
Jeg kommer ikke til å gå for premium, da jeg ikke har nok penger til å forsvare det. Men jeg skal ha en aktiv subwoofer som noen må sette inn for meg. Håper det kan gjøres på en enkel måte.

Når det gjelder varme i rattet har jeg aldri hatt det og kommer ikke til å savne det, nesten for luxus...
Varme i baksetene hadde vært kult, men ungene får tåle en Tesla S uten 8)
Hadde jeg kunnet kjøpt vinterpakke og hifi pakke hver for seg hadde jeg vært nærmere..
YOLO måtte jeg google, kanskje jeg skal tatovere det når jeg kjøper TMS 8)

Edit: hifi hadde surround, standard hadde stereo.
Surround er for kino og stereo er for musikk 8)

Dobbel Edit: Med så mange solbriller i teksten burde jeg kanskje tenke på soltak 8) :P :P

Nasatech

Ha, ha [emoji41][emoji41][emoji41]

Var veldig bra da man kunnne kjøpe vinterpakken for 8.000. De fleste kjøpte den da. Jeg har både hifi, premium og vinterpakke (var tre forskjellige da jeg bestilte) og kunne selvfølgelig nå ikke tenkt meg en bil uten. Men måtte jeg velge så hadde jeg valgt soltak og D!

DrNox

AWD er det jeg bruker for å rettferdiggjøre et hopp fra E-golfen til en Tesla. Superrenta er det jeg bruker om jeg hopper fra TM3 til Sèn. Hvite premiumseter er det jeg lurer kona med for å få Tesla.. :) Hun vil gjerne ha hifi, men jeg som er AV-freak holder altså igjen :o  Lånet må jo betales tilbake og da tror jeg at jeg vil låne minst mulig..

En annen ting er at vi må kjøre på en traktorvei noen ganger i året, og da vil jeg ha luftfjæringer for å heve oss 1cm eller 2 høyere over bakken. Skulle ønske jeg viste mer om luft og standardfjærer ::) Siden jeg kan lite om bil og fjæring går vi for luft..

Gordon Retriever

Sitat fra: DrNox på fredag 08. september 2017, klokken 13:07
rettferdiggjøre et hopp fra E-golfen til en Tesla.

Hundene dine vil like byttet - bagasjerommet i eGolf er et fælt, bråkete sted, og hunder bør helst ikke utsettes for mer enn 65db over tid. Jeg har snakket med flere hunder som uttrykker skepsis overfor bruk av Golf.

Valg av utstyr går på personlig behov og preferanser - hva som er viktigst av AP og AWD avhenger helt av hvilke veier du kjører mest på.

PS: Hvor skal du ha YOLO-tatoveringen?

DrNox

Sitat fra: Gordon Retriever på fredag 08. september 2017, klokken 13:32
Sitat fra: DrNox på fredag 08. september 2017, klokken 13:07
rettferdiggjøre et hopp fra E-golfen til en Tesla.

Hundene dine vil like byttet - bagasjerommet i eGolf er et fælt, bråkete sted, og hunder bør helst ikke utsettes for mer enn 65db over tid. Jeg har snakket med flere hunder som uttrykker skepsis overfor bruk av Golf.

Valg av utstyr går på personlig behov og preferanser - hva som er viktigst av AP og AWD avhenger helt av hvilke veier du kjører mest på.

PS: Hvor skal du ha YOLO-tatoveringen?
Det er jo sant at hundene burde få sagt sitt. Får jeg de med på laget er Tesla i boks :D

Nå har jeg kikket på nettet etter en aktiv subwoofer som kan settes i TMS med standard lydsystem. Håper det kan bli en enkel afære, ellers må jeg i tenkeboksen, og den virker ikke alltid som den skal, eller vil i det minste ta tid.

Nasatech

Sitat fra: Gordon Retriever på fredag 08. september 2017, klokken 13:32

Jeg har snakket med flere hunder som uttrykker skepsis overfor bruk av Golf.

Det høres ut som noen ekstremt smart hunder [emoji23][emoji23]

Gordon Retriever

Joda, ikke så verst. Men smart trenger man ikke å være for å finne ut at bagasjerommet i en Golf ikke er noe blivende sted.  ;D

DrNox

Jeg har små hunder så de har det fint. Både ungene og kona er også fornøyde. Hifiannlegget med subwoofer kostet oss bare 5k og skinnsetene kostet kun ca15k. ACC 3-4k, den har et glimrende ryggekamera til 2-3k. Fantastisk god å kjøre 8)

MEN har bare et 24kwh batteri.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA