Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

VWs ID.7 og Mercedes’ EQE SUV har landet

Startet av Yjok, fredag 05. mai 2023, klokken 16:30

« forrige - neste »

Jeronan

Sitat fra: EXCEL på onsdag 13. september 2017, klokken 21:38
Jeg har kuttet ut soltaket og gått for glasstak. Glasstaket skaper en vanvittig åpen følelse -digg ;D Med Seasucker https://www.vsport.no/ vil jeg ikke savne noe..... 8)

We had this heated discussion earlier on the i3 forum.
These seasucker kind of bars are illegal to use in Norway!
I got this as clear answer from Statsvegvesen. Unfortunately the Norwegian law is broken, so that these crooks are allowed to sell these products to unaware customers, while they are not allowed to actually use it!

So if you want to use a takstativ on your Model S, buy the sunroof option!!
Model S 75D - Nov 2017
BMW i3 2017 - Feb 2017

steam

Sitat fra: Jeronan på søndag 08. oktober 2017, klokken 00:20
Jeg har kuttet ut soltaket og gått for glasstak. Glasstaket skaper en vanvittig åpen følelse -digg ;D Med Seasucker https://www.vsport.no/ vil jeg ikke savne noe..... 8)

I got this as clear answer from Statsvegvesen. Unfortunately the Norwegian law is broken, so that these crooks are allowed to sell these products to unaware customers, while they are not allowed to actually use it!

Do you have sources to back up this? How and Why is it illegal?
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

Jeronan

Sitat fra: steam på søndag 08. oktober 2017, klokken 07:32
Sitat fra: Jeronan på søndag 08. oktober 2017, klokken 00:20

Do you have sources to back up this? How and Why is it illegal?

I sent an email to Statsvegvesen.  A takstativ needs to be permanent fixed on a car.
In Norwegian climate the Seasucker system has a chance it can get loose and is not allowed to be used.
Model S 75D - Nov 2017
BMW i3 2017 - Feb 2017

Cobos

Sitat fra: sfinxern på lørdag 07. oktober 2017, klokken 23:54
Mulig feil tråd, men fant ingen bedre uten å starte ny.

Er det noen spesiell grunn til at Tesla ikke har lagt inn blinklys i sidespeil?

Og ift. el. innfellbare speil, nye modeller har jo endret slik at de snur seg oppover. Blant annet har jeg dette på min i3. Dette for at de faktisk legger seg tettere inn til bilen og høyere opp for å gi bedre klaring på sidene.

Noen som har noen tanker rundt dette? Er det så enkelt som billigere delekostnader for Tesla?
Blinklys skal ikke jeg si noe om, men de er jo på siden i den Tesla logoen.
Når det gjelder speilene, er det ikke et poeng spør du meg å få speilene lenger inn siden rompa er så stor på Model S. Trekker du inn speilene er de i praksis like langt ut som rompa, dermed hjelper det ikke å beskytte speilet hvis du tar hele hjulbuen over bakhjulet.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Nasatech

Men for å komme inn i bilen så får man jo forbi foran og ikke bak. Man rygger jo tross alt alltid inn [emoji6]

Øyvind.h

Innfellbare speil deaktiverte jeg etter kort tid. Parkerer aldri så trangt at folk må subbe langsmed bilen for å komme inn/ut. Dvs de scenariene noen få cm ekstra ved speilet har noe som helst å si i praksis.
Når de i tillegg bør deaktiveres fra november-mars pga frost blir det ikke rare fordelen igjen for meg.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA