Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Klarer vi Drammen–Bergen på vinterføre – uten å lade?

Startet av L3eif, onsdag 05. april 2023, klokken 13:30

« forrige - neste »

L3eif

Lurer på om noen har fått med seg detaljer om følgende:

1. Kan rattet justeres i høyden og i lengden? (Har savnet dette på dagens modell)
2. 150kW-lading på Plus-modellen, vil det da være CCS? Betyr det at Plus vil få type2-kontakt?
3. Ser at lyktene er LED og at de er "intelligente auto-frontlys". Men, hva betyr det? Er de adaptive som på e-Golf, automatisk fjernlys, eller bare som i dag: automatisk av og på med daytime running lights?
Oslo
2017 Tesla Model S 75D (Desember) FSD inkl.
2013 Nissan Leaf (2. Gen) 85.000 km [Solgt]

Trekkoppbil

Det ville være svært rart om E Plus kommer uten Chademo hvis standardmodellen har det.

Chademo er mer avansert enn CCS. Den har støtte for å overføre kraft både ut og inn av bilen, den har bedre sikringsmekanismer, og pluggen er lik i alle land, og den er uavhengig av hva slags AC-port du har.

Ulempa med Chademo er at den er klumpete og muligens vanskelig å håndtere, mens CCS er eksempel på en disruptiv teknologi: Man gjør ting enklere og billigere, mot at man får begrensa funksjonalitet.

sylwester

E plus kommer sikkert ikke før 2019-modellen.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA