Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Levering oktober - november 2017

Startet av frtan, tirsdag 31. oktober 2017, klokken 21:00

« forrige - neste »

frtan

Det er kanskje lite tilgjengelig? Jeg skal i dag skrive kontrakt samt hente en norsk 2016 Acenta 30kwh som er gått 18.000km for 210.000,-. Greit kjøp eller er det rom for pruting med tanke på sannsynlig nypris på nye modellen?

svingen

https://www.tu.no/artikler/her-er-nye-nissan-leaf/405119
ser ut som 225 tusen,ville eller ventet 4 mnd og få den jeg.....hvis du ikke har dårlig tid :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

frtan

Det må vel i bestefall være en fullstendig ribbet variant? Jeg har igrnn litt dårlig tid :) Så skal kjøpe den, men tenkte om jeg hadde et bedre grunnlag for å eventuelt prute noe..

bob-bob

Lurte på å få tak i en 2017 modell med bra pris så jeg kontaktet en forhandler sist mandag. Han kunne fortelle at dagens Leaf er sluttsolgt og det er bare noen demo-modeller igjen rundt omkring... Han mente også at "norske" brukte Leaf begynte å bli mangelvare.... da det er tomt for nye.  ( importbiler er det mer enn nok av , men "norske" solgte atskillig bedre - gen2 modeller med varmepumpe altså.)  8)

frtan

sylwester

40kWh 3gen Leaf vil ikke koste mer enn 30kWh-utstyrspakkene koster idag i følge det som ble sagt på lansering. Dette er ikke overraskende da 30kWh-Leaf idag koster like mye som 2generasjon og 1generasjon da de ble lansert.

Hva vil skje med 30kWh-prisen? Jeg vil gjette at den tar over 24kWh-prisene..
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

frtan

Folk har jo blitt kontaktet av forhandlere med pris på 300k, og det er jo vesentlig høyere enn 30kwh Leaf ny i dag om man hadde fått tak i.

Agmuns

Sitat fra: tanumfr på onsdag 06. september 2017, klokken 11:37
Folk har jo blitt kontaktet av forhandlere med pris på 300k, og det er jo vesentlig høyere enn 30kwh Leaf ny i dag om man hadde fått tak i.
Det skal sies at bilpriser normalt sett er ganske statiske, men det kan jo tenkes at Nissan-forhandlerne i Norge har et litt mer dynamisk prissystem på nye Leaf som gjør at de tar mer for de første bilene.

Jeg skjønner dem i så fall godt. Hvis det er nok folk som ha elbil uansett, så er det liten vits i å sette ned prisen slik at de tjener mindre.

Hvordan er det for øvrig med pruting hos Nissan-forhandlere? De gangene jeg har kjøpt (fossil) bil har jeg aldri fått dårligere enn standardrabatten på 5-6%. Det beste jeg har oppnådd er 15% rabatt på en helt nylansert bil. Får man 15% rabatt på 270k (eller hva nå startprisen er på nye Leaf), så er man vel i nærheten av det utgående modell ble solgt for?

Øyst1

Jeg fikk nå mail fra selger hos Nissan her lokalt.

stod følgende:

Vi får i Norge starte salget av av Nye Nissan leaf en måned før resten av Europa, og vi slår til med introduksjonstilbud for komplett bil med vinterhjul for kun 299 900,-
For denne prisen får du:
40 kWh Launch Edition med Metallic lakk (kan velge mellom svart eller grå), e-Pedal, ProPilot, Bi-LED frontlys, 6,6 kW lader, Apple Car Play/Android Auto, komplette vinterhjul m.m. Se spesifikasjoner i prislisten for nærmere info. Det gjøres oppmerksom på at ProPilot Park (automatisk parkering) ikke er tilgjengelig i Launch Edition.
Bilen har i tillegg en lang rekke sikkerhetsfunksjoner, inkl. Intelligent cruisekontroll, Lane Keep Assist, Around View Monitor, Bevegelsesdetektor, Nødbrems, Filskiftevarsling, Automatisk nær-/fjernlys, Trafikkskiltgjenkjenning, Blindsonevarsling, Trafikkvarsling, Trafikkvarsling bak, Nødassistent for feil pedalbruk, Intelligent frontkollisjonsvarsel, Intelligent nødbremsing med fotgjenger-gjenkjenning
150 hk, 320 Nm
Rekkevidde 378 km NEDC, venter på godkjenning fra WLTP-test
Chademo hurtigladingsstandard og Type 2 ladeport
Leveringene starter i mars 2018.
2017 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
2011 Skoda Octavia DIESEL - Solgt juni 2020
2019 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
Nissan Leaf Nordic 30 kWH. Levert april 2016. - Solgt november 2019.
2016 Citröen C4 Grand Picasso Exclusive. - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA