Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Manual på hvordan få oversikt over ladestasjoner / fotobokser i Discover Pro

Startet av Gordon Retriever, tirsdag 31. oktober 2017, klokken 18:27

« forrige - neste »

telcontar

Ikke nok rekkevidde og håpløs lang leveringstid ble grunnen til kona fikk fossbil istedet for elbil. 18mil t/r uten lading for daglig pendling er et minimumskrav, det kunne ingen av de "leverbare" elbilene oppfylle. Spesielt på vinteren og enda mer mtp på degradering av batteri over tid.

Så noen, som i mitt tilfelle, kan ikke kjøpe elbil uten å ha en god del rekkevidde til overs. Ladestopp er helt ok hvis man er på tur, men ikke for jobbpendling, da er det bare irriterende.

Goggen123

Noen som har betalt depositum på BNH i Oslo og hørt noe fra selger?

teslanor

Sitat fra: Goggen123 på torsdag 07. september 2017, klokken 11:15
Noen som har betalt depositum på BNH i Oslo og hørt noe fra selger?

Ble oppringt i går formidag av "min" selger og fikk opplysninger om bilen. Hørt om andre som ikke har blitt kontaktet ennå.

jerfro75

Sitat fra: Goggen123 på torsdag 07. september 2017, klokken 11:15
Noen som har betalt depositum på BNH i Oslo og hørt noe fra selger?
BNH Follo har fulgt meg godt opp [emoji106]


Sent from my iPhone using Tapatalk

elbil4nerds

Kansellerte min bestilling, hadde forventet tidligere levering, kunne levd med å få bestilt 60 med levering til sommeren, 40 ble litt for lite og litt for seint.

Goggen123

HAr dere fått noen frist for når dere må bestemme dere, for å fortsatt ha "prioritet"? Regner med dere også har betalt depositum

teslanor


Acustica

Fikk pris på 299 900 med to hjulsett og metallic nå. Måtte bestille i dag(!) for å få i mars 2018.

Jeg har ventet på å kjøpe elbil, men er litt....meh...

Liker ikke slike panikkgreier. Ingen Agrolrabatt på den prisen heller.

De hadde visstnok fått bestilling på 1000 biler på 2 dager nasjonalt.

jman76

Bestilt, og trolig slutt på karrieren som fossilbileier for min del. Tror dette blir en helt grei og rimelig familiebil. Så får jeg se om det blir en bil for et par år, eller fem år. Dekker trolig 98 prosent av behovet.

HCO

Sitat fra: telcontar på torsdag 07. september 2017, klokken 09:58
Ikke nok rekkevidde og håpløs lang leveringstid ble grunnen til kona fikk fossbil istedet for elbil. 18mil t/r uten lading for daglig pendling er et minimumskrav, det kunne ingen av de "leverbare" elbilene oppfylle. Spesielt på vinteren og enda mer mtp på degradering av batteri over tid.

Zoe 400 klarer dette, med mindre alle 18 milene er motorvei i 110. Jeg har 1 vinters erfaring med Zoe 240, og den dårligste rekkevidden jeg har opplevd er 10mil pluss litt margin. Dette var under maksimalt dårlige forhold mtp. temperatur, saltslaps og motbakke og omtrent halvparten motorvei. Jeg brukte CanZE-appen for å måle og kalkulere - "gjettometeret" viste selvsagt en del mindre.

Zoe 240 har 23,3kWh netto batteri. Med Zoe 400 sitt batteri som er 41kWh netto, blir det 17,6mil.
2018 Renault Zoe 400 Life Grå Titanium
2019 Tesla Model 3 LR AWD Solid Black

rmon

Hei,

Det står 10% på NYE Leaf - 2018 - 40 kWh. Ref. https://agrol.no/avtaler/bil/nissan

Står ikke noe på Nissan sine sider at dette er en kampanje modell.

sylwester

#41
Jeg var jo litt føre var og meldte meg inn i bondelaget for en måned siden, men jeg har ikke filla peiling på hvordan man henter ut en "storkundebekreftelse".
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

hemi

tegnet kontrakt i dag, ble 306k, fikk beskjed at det ikke var noen gyldige rabatt avtaler. levering i april visstnok, synes det var ganske greit tidsmessig.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: telcontar på torsdag 07. september 2017, klokken 09:58
Ikke nok rekkevidde og håpløs lang leveringstid ble grunnen til kona fikk fossbil istedet for elbil. 18mil t/r uten lading for daglig pendling er et minimumskrav, det kunne ingen av de "leverbare" elbilene oppfylle. Spesielt på vinteren og enda mer mtp på degradering av batteri over tid.

Så noen, som i mitt tilfelle, kan ikke kjøpe elbil uten å ha en god del rekkevidde til overs. Ladestopp er helt ok hvis man er på tur, men ikke for jobbpendling, da er det bare irriterende.

For dette behovet er Renault Zoe 400 perfekt! En rullende sparebøsse! Ikke så mange hk som mange, men...

https://www.finn.no/103412256

Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

Acustica


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA