Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Type2 på nye Leaf

Startet av ChrML, mandag 30. oktober 2017, klokken 10:15

« forrige - neste »

ChrML

Sitat fra: HKS på onsdag 06. september 2017, klokken 13:13
Sitat fra: ChrML på tirsdag 05. september 2017, klokken 16:35
Prøvekjørt X-en i dag. Veldig gira på å handle med 7-seter,  AP og FSD. Prøvde AP på motorveien. Der fungerer det veldig bra. Prøvde også på en mindre svingete vei med tydelig oppmerking, der fungerte det ikke så bra for å si det sånn (litt ut i grøfta, bråbrems, over i andre kjørefelt osv..). Men det kommer seg vel over tid.
Hvis du ender opp med å bestille så vill jeg ikke kastet bort penger på FSD.
Er høyst tvilsomt at AP2 eller AP 2.5 noen gang vil kunne klare full autonomi (Level 5).
Enig i den konklusjonen. Men samtidig er jeg såpass nerd at jeg vil følge med på utviklingen / forsøkene med å komme dit.

Enten har de kommet dit de ønsker og jeg får igjen pengene ved salg. Eller så har de ikke og det får bli en sak mellom meg og Tesla. Lovnaden med stor tekst er ganske klar, leser ikke det med liten skrift før jeg handler.

HKS

Sitat fra: ChrML på onsdag 06. september 2017, klokken 17:05
Lovnaden med stor tekst er ganske klar, leser ikke det med liten skrift før jeg handler.
Disclaimer med stor tekst er også ganske klar.

Det står med uthevet tekst at selvkjøring er avhengig av omfattende godkjenning fra myndighetene sin side, så du kjøper dette vel tidende om at det kanskje aldri blir noe av.
Tesla Model S 90D

Kim Kim

Sitat fra: ChrML på onsdag 06. september 2017, klokken 17:05
Sitat fra: HKS på onsdag 06. september 2017, klokken 13:13
Sitat fra: ChrML på tirsdag 05. september 2017, klokken 16:35
Prøvekjørt X-en i dag. Veldig gira på å handle med 7-seter,  AP og FSD. Prøvde AP på motorveien. Der fungerer det veldig bra. Prøvde også på en mindre svingete vei med tydelig oppmerking, der fungerte det ikke så bra for å si det sånn (litt ut i grøfta, bråbrems, over i andre kjørefelt osv..). Men det kommer seg vel over tid.
Hvis du ender opp med å bestille så vill jeg ikke kastet bort penger på FSD.
Er høyst tvilsomt at AP2 eller AP 2.5 noen gang vil kunne klare full autonomi (Level 5).
Enig i den konklusjonen. Men samtidig er jeg såpass nerd at jeg vil følge med på utviklingen / forsøkene med å komme dit.

Enten har de kommet dit de ønsker og jeg får igjen pengene ved salg. Eller så har de ikke og det får bli en sak mellom meg og Tesla. Lovnaden med stor tekst er ganske klar, leser ikke det med liten skrift før jeg handler.
Folk snakker alltid om level 5, får man Level 3 med FSD pakken er jeg mer enn nok fornøyd med de 25 000
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

ChrML

Sitat fra: HKS på torsdag 07. september 2017, klokken 15:39
Sitat fra: ChrML på onsdag 06. september 2017, klokken 17:05
Lovnaden med stor tekst er ganske klar, leser ikke det med liten skrift før jeg handler.
Disclaimer med stor tekst er også ganske klar.

Det står med uthevet tekst at selvkjøring er avhengig av omfattende godkjenning fra myndighetene sin side, så du kjøper dette vel tidende om at det kanskje aldri blir noe av.

Jepp, men forventer at bilen fortsatt kan kjøre av seg selv uten påvirkning fra meg, selv uten myndigheters godkjenning (men da med meg bak rattet klar til å ta over som juridisk verge for bilen).

geear

Det står temmelig klart i teksten for autopiloten at den skal kunne klare å holde seg innenfor kjørefelt, automatisk bytte kjørefelt etc., og selv om det også står at det er betinget av myndighetsgodkjenning, så vil de måtte klare å levere dette innen rimelig tid. Og om de ikke leverer så må de kunne vise til at de faktisk har søkt myndighetene og hva som har blitt avvist og så videre - og selvfølgelig levere alt det andre.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Frisco

Sitat
Folk snakker alltid om level 5, får man Level 3 med FSD pakken er jeg mer enn nok fornøyd med de 25 000

Støttes! Poenget med bilen er at den skal ta meg fra A-->B, så level 5 er uansett poengløst. Den dagen jeg kan kaste meg i bilen og svare på noen mail eller klippe negler på vei til jobb uten å grøfte, meie ned en (el-)syklist eller havne på feil sted er FSD'en fullkommen for min del. 
TMX 75D, 6S, FSD. VIN69xxx
- Utlevert 06.12.17 @Drammen
- Bekreftet 03.09.17
Kia e-Soul [2015]

Henrik_m

Hei! Vi testet en Tesla x 100 d fra rud i Sandvika til Asker , via Blakstad, til Borgen ( i Asker) så til Skjærhalden via oslofjord tunellen. Retur via E6 gjennom Oslo og tilbake til Asker. Vi fikk et forbruk som ser slik ut. Litt blandet kjøring, men mesteparten motorvei med 110 fartsgrense +10%. Har ikke testet samme rute med Tesla s, men det er nok litt lavere. Tror det var standard 20 sommerdekk på bilen, og 18-19 grader i lufta. Full hyttebil med 2 voksne og 2 barn i barneseter. Vi hadde et par forbikjøringer for å teste bilen. Så vi kjørte ikke slik vi gjør med dagens leaf :)

ChrML

Takk for alle tips og tall.

Da er det forankret i heimen, og gjør noe vi aldri trodde vi skulle finne på i morgen: Kjøper en bil til 1 million. Da er det bare å glede seg til desember.

Nasatech

Sitat fra: ChrML på fredag 08. september 2017, klokken 22:29
Takk for alle tips og tall.

Da er det forankret i heimen, og gjør noe vi aldri trodde vi skulle finne på i morgen: Kjøper en bil til 1 million. Da er det bare å glede seg til desember.

Lykke til! Du kommer ikke til å angre :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA