Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nytt fra elbil.no: Leverer ombygd elektrisk estetikk på høyt nivå

Startet av leifarneb, fredag 27. oktober 2017, klokken 19:00

« forrige - neste »

THE

@sven erik, bra å høre at du har fått en godt klargjort bil. Hvor hentet du din? Jeg skal hente bil i Bergen på onsdag kl. 18, og har litt dårlig med tid før jeg må kjøre hjem pga. tunnelstenging på E16.

Jeg er helt nødt til å ta med bilen hjem uansett hvor mye feil og mangler det måtte være på den da den eneste måten å komme hjem er med bil. Håper selvfølgelig at alt er OK, men basert på tilbakemeldinger her på forumet har jeg innstilt meg på at jeg må levere bilen inn igjen for å få rettet opp feil.

Når det gjelder prisreduksjon venter jeg på en X100D inventory, og der ser det ut som det er mer ryddig med tanke på prisreduksjon enn for de som sitter på X90D bestillinger. Har fått final invoice som er 23000,- lavere enn prisen jeg fikk på order invoice, og det dekker 2/3 av prisreduksjonen som har vært på nykonfigurering i samme tidsrom. 
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

prophan

Hva endte du i pris og utstyr The?

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

THE

Blå X100D med hvitt interiør, premiumpakke, HIFI, vinterpakke, tilhengerfeste, 6 seter, AP og 20" hjul.

Har ikke bestilt vinterhjul.

Pris ved bestilling ca 1 009 000,- (1 001 000,- etter rabatt for henvisningskode). Prisen ble justert ned til 978 000,- på final invoice. Da jeg bestilte bilen kostet ny bil i konfiguratoren 1 033 000,- (før rabatt for henvisingskode) Nå ligger den på 1 004 000,- i konfigurator.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

olabt

Hentet min inventory 90 i dag. fikk krangla meg til 2000 til i rabatt som de hadde fjernet på final invoice kontra oppsettet delivery sendte meg når de fjerna dobbelrabatten...

Ellers ganskje rævva klargjort bil og clueless jente på overlevering. jeg gidder ikke gjøre noe ut av det, men lite imponert. Ble en liste med litt småplukk på ca 10 punkter...

Synes støyen inni bilen på motorvei var overaskende høy.. det ble jeg skuffet over.. mente å huske det var ganske bra isolert når jeg prøvekjørte en 100d...   samt skjønner ikke hvordan jeg får bakluke og fwd til å åpne seg helt som standard.. allerede skalla i bakluka da den stopper halvveis.. og var jo ikke akuratt vits i å spørre "delivery experience expert'en" som prøvde å forklare meg hvordan man kunne lagre instillinger for seter osv for forskjellige sjåfører i garasjeportåpner menyen...  Men for all del er en fin bil..
Tesla Model X 90D - 15.9.2017
Nissan Leaf - 25.07.2012
Tesla Model 3 reservasjon 31.3.2016
Outlander PHEV 2016 - 7.10.2015 - Solgt
Tesla Model X reservasjon #2245 - Kansellert

olabt

Forresten måtte jeg også vente over 1 time etter hentetidspunkt ved den ødelagte kaffemaskinen før noe skjedde i det hele tatt..
Tesla Model X 90D - 15.9.2017
Nissan Leaf - 25.07.2012
Tesla Model 3 reservasjon 31.3.2016
Outlander PHEV 2016 - 7.10.2015 - Solgt
Tesla Model X reservasjon #2245 - Kansellert

geear

Mener du å antyde at det kan ha blitt bedre støydemping i nye biler?

Jeg er uenig i endringen av seteløsning på 7-seteren, og kan potensielt få byttet i en inventory, men ser at det da blir eldre biler, APH2 i stedet for APH3, annen pakkesammensetning, og tenker jo at det kan være andre endringer også...
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

spirrevipp

Sitat fra: olabt på fredag 15. september 2017, klokken 14:55
samt skjønner ikke hvordan jeg får bakluke og fwd til å åpne seg helt som standard.. allerede skalla i bakluka da den stopper halvveis..

Synes å huske at du kan trekke dørene helt opp på skjermen i bilen, eller evt. holde inne på fob'en for å overstyre slik at de går helt opp. Måtte titte i manualen selv når jeg lånte en X.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Gordon Retriever

Sitat fra: gr på fredag 15. september 2017, klokken 16:34
Mener du å antyde at det kan ha blitt bedre støydemping i nye biler?
Det stemmer.  Er dette en aktuell problemstilling, anbefaler jeg at du sjekker ut hvilke produksjonsdatoer som gjelder for oppgraderinger mht. lyddemping. :)

Mc_Herreington

Sitat fra: THE på fredag 15. september 2017, klokken 14:41
Blå X100D med hvitt interiør, premiumpakke, HIFI, vinterpakke, tilhengerfeste, 6 seter, AP og 20" hjul.

Har ikke bestilt vinterhjul.

Pris ved bestilling ca 1 009 000,- (1 001 000,- etter rabatt for henvisningskode). Prisen ble justert ned til 978 000,- på final invoice. Da jeg bestilte bilen kostet ny bil i konfiguratoren 1 033 000,- (før rabatt for henvisingskode) Nå ligger den på 1 004 000,- i konfigurator.

Det stemmer på krona hva jeg fikk på min justerte final invoice, 2/3 av prisreduksjonen i rabatt. totalt ca 20k under dagens pris, superhappy med det :)
Aug 2013 P85, Solgt
Okt 2015 BMW i3, Solgt
April 2016 S90D Solgt
Sep 2017 X100D
Nov 2018 I pace Solgt
Jan 2019 Model 3P Solgt
Aug 2018 BMW i3S

Øyvind.h

#69
Sitat fra: Gordon Retriever på fredag 15. september 2017, klokken 16:59
Sitat fra: gr på fredag 15. september 2017, klokken 16:34
Mener du å antyde at det kan ha blitt bedre støydemping i nye biler?
Det stemmer.  Er dette en aktuell problemstilling, anbefaler jeg at du sjekker ut hvilke produksjonsdatoer som gjelder for oppgraderinger mht. lyddemping. :)

Skjedd noe akkurat nå i produksjon? Det er flere som har hevdet at lydisoleringen er blitt bedre, men når de som monterer eks dashcam plukker fra hverandre bilene viser det seg at så langt er det null endring.

Som oftest skyldes varierende opplevelse rett og slett veikvalitet, hastighet, utetemperatur eller dekk. Dvs forskjellige forutsetninger med forskjellige resultat, med gal konklusjon ift hvorfor man opplever støyen som lavere eller høyere som resultat. Har hørt samme påstander for diverse S-modeller med identisk støydemping også.

Men kan godt være det har skjedd noe akkurat nå i disse dager med produksjonen. Det er i så fall på tide. Men inntil det faktisk bekreftes av de som demonterer paneler ville jeg tatt det med en klype salt :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Øyvind.h

Sitat fra: spirrevipp på fredag 15. september 2017, klokken 16:43
Sitat fra: olabt på fredag 15. september 2017, klokken 14:55
samt skjønner ikke hvordan jeg får bakluke og fwd til å åpne seg helt som standard.. allerede skalla i bakluka da den stopper halvveis..

Synes å huske at du kan trekke dørene helt opp på skjermen i bilen, eller evt. holde inne på fob'en for å overstyre slik at de går helt opp. Måtte titte i manualen selv når jeg lånte en X.

Man kan velge mellom auto eller lav i innstillingene. Om sensor merker noe over taket går heller ikke bakluka helt opp. Men bilen er alt for restriktiv i høyden dessverre. Ble slik etter diverse fwd skader i USA som spredte seg på forum.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Gordon Retriever

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 15. september 2017, klokken 17:10en klype salt :)

Kan det være mulig at noe av inntrykket av bedre isolerte biler kommer fra eiere som går mellom sin egen Model X med halvslitte dekk og en ny loaner med dekk utstyrt med dempeskum?

Øyvind.h

Sitat fra: Gordon Retriever på fredag 15. september 2017, klokken 17:18
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 15. september 2017, klokken 17:10en klype salt :)

Kan det være mulig at noe av inntrykket av bedre isolerte biler kommer fra eiere som går mellom sin egen Model X med halvslitte dekk og en ny loaner med dekk utstyrt med dempeskum?

Alle X``ene leverti Norge har skum inni dekkene. I hvert fall 20" sommerdekkene. Personlig synes jeg ikke skummet har utgjort noe spesielt. Etter overgang til 22" med Landsail nylig uten endring i støy økte ikke tiltroen til skum :)

Men ja - hvor slitt dekkene er påvirker lydnivå. Jo mindre mønster jo mer støy slik jeg har forstått det (men også lavere forbruk :) )
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Øggen

Sitat fra: olabt på fredag 15. september 2017, klokken 14:55
...   samt skjønner ikke hvordan jeg får bakluke og fwd til å åpne seg helt som standard.. allerede skalla i bakluka da den stopper halvveis.

Kan bakluka være feil programert?
Bakluka e vel berre å åpne, når den stoppa, prøv å skubbe den lengre opp. Om den går høyere, løft den så høgt som mulig. I ønska posisjon, hold inne "lukke knappen" på luka til det kommer en lang pipelyd. Da e ny høgde programert.
FWD kan vel ikkje programmeres/endrast uten pc !??!
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

geear

For rullestøy trenger det ikke nødvendigvis være tjukke lag med skum/isolasjon, kan hende de har klistret på butyl på paneler som lager resonans, og det kan endre massen nok til at det ikke svinger/overfører lyd like lett. Kan jo også sitte på utsiden av paneler, feks over plasthjulbue.

Vanskelig å vite.. men er dette bare nok en ting Tesla ikke vil si noe om? De vil heller ikke si noe om 75-85kWh batteri, APH2 vs APH3, ny driveunit (DU00) og så videre...
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA