Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Salg av utstyr for vannfylling?

Startet av Gordon Retriever, fredag 27. oktober 2017, klokken 17:04

« forrige - neste »

Gordon Retriever


Det grå plastfronten på Ioniq Electric utgår og blir heretter svart.

Endelig. 

Dessverre er nok "endelig" ordet du vil tenke når du mottar Ioniq Electricen du bestiller i dag - om ett år.

Så er det egentlig 2018- eller 2019-modellen Hyundai lanserer nå?


SitatBasert på tilbakemeldinger fra forhandlere og kunder får alle modeller av Årets bil nå grill, bakplate og plastdetaljer i sort høyglans i stedet for grått. Unntaket er biler i Phantom Black, som fortsatt vil leveres med grå detaljer.  I tillegg får biler med Teknikkpakke oppvarmet baksete, samt pedaler i metallutførelse.

[...]
Forventet leveringstid er opp mot ett år.



Link til Hyundais pressemelding: Her.

lenny36

Fiery red ser stilig ut. Er det noen som har bestilt bil i denne fargen ennå?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Como

Det var sagt at de har lyttet til kundene og derfor endrer fargen på plasten. Kanskje de skal lansere batterioppgradering. Tror dette også er på listen over ønsker fra kunder:-)
Er det fortsatt ukjent når dette vil skje og hvor stort dette batteriet blir?

lenny36

Endringer pleier å skje på høsten så da kan man jo se for seg at Ioniq med større batteri lanseres om et år som 2019-modell. Dette er spekulasjoner fra min side.


Sent from my iPhone using Tapatalk

telcontar

Sitat fra: lenny36 på mandag 18. september 2017, klokken 00:03
Endringer pleier å skje på høsten så da kan man jo se for seg at Ioniq med større batteri lanseres om et år som 2019-modell. Dette er spekulasjoner fra min side.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tror nok det er mest sannsynlig scenario. Hyundai kunne sikkert levert Ioniq med større batteripakke nå, hvis LG kunne levert dette med engang. Ikke tilfeldig at Leaf Plus, Kona og Ioniq vil komme på markedet omtrent samtidig med større batteripakke fra LG mot slutten av 2018.

Chey Bolt har jo skutt gullfuglen og sikret seg 60kWh batteripakke fra LG, mens Opel Ae blir avspist med smuler av tilgjengelig kaptasitet. Ellers ville den vært på topp på salgslistene i Norge.

Gordon Retriever

Ioniq er så effektiv at selv med 45 kWh batteri burde den være svært attraktiv.  Krysser fingrene for nytt, større batteri i Ioniq neste år.

MrOtto


AppleKnocker

Sleng på et hengerfeste også. Så kaprer Hyundai halvparten av Model 3 reservasjonene i Norge.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Knut Røe

Ikke med dagens produksjonsvolum. Siste måned var 1500 biler laget for eksport.
Dette blir nok dessverre situasjonen med kommende Kona også.

Masto

Sitat fra: tiger``n på søndag 22. oktober 2017, klokken 12:26
Ikke med dagens produksjonsvolum. Siste måned var 1500 biler laget for eksport.
Dette blir nok dessverre situasjonen med kommende Kona også.
Interessant. Hvor har du disse tal fra? Jeg har selv læst at produktionen skulle være oppe på ca.1800 biler om måneden, her skulle de 900 være til det sydkoreanske marked og de andre 900 til eksport!
Hyundai Ioniq Premium 2018


Gordon Retriever

Det ser faktisk ut som om Hyundai har klart nesten å doble total månedsproduksjon fra august til september. Oktober- og novembertallene blir interessante.

Legg også merke til svært lav produksjon av den ladbare hybriden. Når bilene som nå står på lager i Norge er solgt, kan det ta tid før nye biler i særlig antall kan leveres.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA