Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Reservasjon av Audi e-tron

Startet av Vegard Winther, fredag 27. oktober 2017, klokken 11:02

« forrige - neste »

Cirion

Sitat fra: MyMuffin på onsdag 27. september 2017, klokken 23:34Jeg fikk med urskive i velkomstpakka. Docking til telefon fikk jeg derimot ikke.
Er dette standard utstyr nå? Har den nye premium pakka (bekreftet bil 3.august).
Har du sett i hanske rommet?

Det skal være en eske med noen plast bite og en liten kabel. På de bilene jeg har overtatt har iphone kablen vært montert og microusb kabelen har ligget i esken.

Hvis du åpner lokket til rommet med USB uttakt og 12v uttak så skal kabelen stikke opp i bunn av lokket. Løfter du gummi matten i bunn, ser du hvor kabelen går. 2 skruer for å fjerne kabel holderen og du kan bytte til microusb om det er behov.

Det jeg savner er en holder... Denne holder jo ikke telefonen. Det er en plassering for mobil med kabel i bunn... Men den står ikke om man drar på  :o
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

MyMuffin

#121
Sitat fra: Cirion på torsdag 28. september 2017, klokken 08:40
Sitat fra: MyMuffin på onsdag 27. september 2017, klokken 23:34Jeg fikk med urskive i velkomstpakka. Docking til telefon fikk jeg derimot ikke.
Er dette standard utstyr nå? Har den nye premium pakka (bekreftet bil 3.august).
Har du sett i hanske rommet?

Det skal være en eske med noen plast bite og en liten kabel. På de bilene jeg har overtatt har iphone kablen vært montert og microusb kabelen har ligget i esken.

Hvis du åpner lokket til rommet med USB uttakt og 12v uttak så skal kabelen stikke opp i bunn av lokket. Løfter du gummi matten i bunn, ser du hvor kabelen går. 2 skruer for å fjerne kabel holderen og du kan bytte til microusb om det er behov.

Det jeg savner er en holder... Denne holder jo ikke telefonen. Det er en plassering for mobil med kabel i bunn... Men den står ikke om man drar på  :o

Fant ingenting i hanskerommet. Reiste ned til tesla drammen og fikk beskjed om den ikke lenger medfølger (nye premium pakken). Måtte således ut med 450kr for det.
Fikk det montert, men spørs om ikke det blir en annen løsning etterhvert. Min Samsung S6 får null hold i hverken av de medfølgende sliderne og således vil den få kjørt seg når jeg drar på.

Edit. Ser nå at jeg har mottatt faktura på mail pålydende kr. 0.
Så da var kanskje docking inkludert allikevel :)

2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

SUNPWRD

Sitat fra: Erik F. H. på onsdag 27. september 2017, klokken 07:48
Vi hadde time i går for henting av vår Tesla nr. 2. Denne gangen ble det en Inventory model S 90D. Bestilt 7.9, levert 26.9. Ble møtt av en hyggelig kundebehandler som registrerte at vi hadde kommet. Ventet 10 min før vår leveringsmann tok oss med inn i hallen der bilene stod klare. Gjennomgang av bilen viste ingen lakkskader, rester av folie, glipper eller annet. Heldigvis hadde den også de nye baksetene slik at vi slapp en runde på det da de også var vist på bildene vi fikk ved bestilling. Må si at jeg er veldig fornøyd med vår overlevering i forhold til det jeg har lest i denne tråden. Eneste lille glippen var at det var registrert feil beløp overført Tesla som egenandel. Dette ordnet de opp i på 10 min.
Bilen er meget god å kjøre, tight og fin. Det har skjedd en del fra vår des. 13 model S til i dag.

Har denne veganskinn siden den har ny type bakseter? (Mulig det er et veldig dumt spørsmål)

Gratulerer med ny bil!  :)
Tesla S75D - Obsidian, AP2, FSD, pano, skinn, 21" staggered turbin, premium, lyd, cold weather

Konebil: Kia Soul EV 2016
2kWp solceller på taket
Ex: Citroën C-Zero 2014 (50 00 km på 3 år)

Erik F. H.

Sete/skinnkvaliteteten virker veldig bra i forhold til vår (ur) Tesla fra 2013. 2013 hadde et slags glatt skinn hvor du skled rundt i de flate setene. I den Nye bilen sitter en som støpt og skinnet har litt overflatemotstand på en god måte. Minner om skinnkvaliteten i en BMW 7 serie jeg satt i.
Tesla bekreftet at det er Veganskinn. 
Blir interessant å se hvordan kvaliteten er over tid.
2013 holdt seg fint uten noen merker fra des. 13 til sept. 17.

Takk for gratulasjoner, veldig fornøyd så langt  :) Gleder meg til langtur til Røros lørdag på høstferie.
Tesla X 100D ny mars 19
Tesla S 90D ny september 17. Kjørt 28 000 km. Solgt februar 19.
Tesla S 85 med alt unntatt barneseter. Ny desember 2013. Kjørt 80 000 km. Solgt september 17.

Stein-Roar

Hei, noen som vet hvordan dette veganske skinnet skal behandles eller om Tesla har kommet med retningslinjer her?

Har disse nye baksetene noen påvirkning på sitte- og takhøyden?

Post gjerne bilder, ser at det er lite bilder tilgjengelig på nettet så langt [emoji3].

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk


mskogb

Selv hentet jeg ny 75D i Drammen 27 oktober. Det var totalt kaos der. Ble møtt at en guttepjokk som nesten ikke visste hva en bil var. Bilen var 2 timer forsinket (ble bare stående å vente uten få vite noe og det var ikke spesielt mange der), bilens bakfanger var knukket (fant de ut 2 min før levering) og batteriet var oppladet til hele 8%. Da hjelper det særdeles lite om en barista serverer kaffe og boller i et hjørne. Jeg dro ikke dit for å dra på kafè, men for å få levert en bil.

Min anbefaling er å velge et annet utleveringssted  :-1-:

ModelS_Oslo88

Sitat fra: mskogb på søndag 01. oktober 2017, klokken 21:52
Selv hentet jeg ny 75D i Drammen 27 oktober. Det var totalt kaos der. Ble møtt at en guttepjokk som nesten ikke visste hva en bil var. Bilen var 2 timer forsinket (ble bare stående å vente uten få vite noe og det var ikke spesielt mange der), bilens bakfanger var knukket (fant de ut 2 min før levering) og batteriet var oppladet til hele 8%. Da hjelper det særdeles lite om en barista serverer kaffe og boller i et hjørne. Jeg dro ikke dit for å dra på kafè, men for å få levert en bil.

Min anbefaling er å velge et annet utleveringssted  :-1-:

Kjipt! De var hvertfall der når du skulle hente bilen, jeg fikk en Mail med bekreftelse på tidspunkt og når jeg dro dit etter å ha forsøkt å komme i kontakt med de flere ganger, så var de stengt (på en lørdag kveld vel og merke). Ikke helt fornøyd med DS eller Drammen som utleveringssted for å si det sånn  :P

Imagine

Sitat fra: 1000kwh på lørdag 02. september 2017, klokken 09:11
Sitat fra: ModelS_Oslo88 på fredag 01. september 2017, klokken 22:43
Sitat fra: DBR på fredag 01. september 2017, klokken 22:38
Sitat fra: ModelS_Oslo88 på fredag 01. september 2017, klokken 22:36
Sitat fra: DBR på fredag 01. september 2017, klokken 22:12
Tesla, premium merke? [emoji23]

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Jaja, prismessig hvertfall...
Prismessig er jeg enig. Men tesla er på ingen måte premium. Store glipper i paneler, ikke så stille som premium biler og div div.
Ikke misforstå. Det er gode biler, men premium er det ikke akkurat (enda)

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Det kan godt hende, må innrømme at jeg har ikke så mye erfaring med Tesla, bilen jeg får nå i sept er Tesla #1 for min del! De siste tre bilen jeg har hatt har vært Porscher (fantastisk kvalitet i alle ledd)... noe som sier meg at jeg kommer til å bli skuffet på kvaliteten hvis jeg forstår deg rett... :P
Dette sporer helt av. Men Tesla er definitivt premium. Det er bare dumt å si noe annet. Det er ingenting premium med duringa fra en SLØV dieselmotor i en BMW eller Mercedes.

Tilbake til sak: ta bilder og få dokumentert alt (slik som det virker som om du har gjort allerede). Det er ikke akseptabelt med riper og trege dører. Fortsett å legg press på Tesla! Hvis det et kaos der nå og du kan leve med feilene, be skriftlig om å få rettet dette ved første service eventuelt.


Det eneste ved Tesla Model S som er premium er drivlinjen. Den er meget bra. Resten av bilen er stort sett billig og plastikk, dessverre.
Sett den herlige lydløse drivlinjen til Model S p100D inn i en S63 AMG eller Porsche Panamera og du har soleklart verdens beste elbil.

Eneste ulempen i en slik vil være mangel på fin bensinmotorlyd, som er vakkert for de fleste bilentusiaster. Elbil drivlinje passer perfekt i komfortbiler. I sportsbiler mangler motorduren. Hvem bryr seg om hva som er gammeldags eller ikke? Bensinmotor og elmotor er to forskjellige konsept, begge er først utviklet fra sent 1800-tallet.

Personlig liker jeg begge deler og kommer aldri til å komme med noe så teit utsagn som at «nå er vi helt elektriske».
Det er viktig å ha gode bensinbiler å kose seg med ved siden av elbiler til hverdagsbruk/ren transport.
Ser frem til det blir en premium bil.


Så til saken:
Det er helt utrolig lite premium av en forhandler å levere en ny bil slik. Hadde latt den være til selgeren kom ut og bekreftet en fremdriftsplan på hvordan det skulle utbedres og krevd lånebil i mellomtiden.

ModelS_Oslo88

Sitat fra: Imagine på søndag 01. oktober 2017, klokken 23:22
Sitat fra: 1000kwh på lørdag 02. september 2017, klokken 09:11
Sitat fra: ModelS_Oslo88 på fredag 01. september 2017, klokken 22:43
Sitat fra: DBR på fredag 01. september 2017, klokken 22:38
Sitat fra: ModelS_Oslo88 på fredag 01. september 2017, klokken 22:36
Sitat fra: DBR på fredag 01. september 2017, klokken 22:12
Tesla, premium merke? [emoji23]

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Jaja, prismessig hvertfall...
Prismessig er jeg enig. Men tesla er på ingen måte premium. Store glipper i paneler, ikke så stille som premium biler og div div.
Ikke misforstå. Det er gode biler, men premium er det ikke akkurat (enda)

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Det kan godt hende, må innrømme at jeg har ikke så mye erfaring med Tesla, bilen jeg får nå i sept er Tesla #1 for min del! De siste tre bilen jeg har hatt har vært Porscher (fantastisk kvalitet i alle ledd)... noe som sier meg at jeg kommer til å bli skuffet på kvaliteten hvis jeg forstår deg rett... :P
Dette sporer helt av. Men Tesla er definitivt premium. Det er bare dumt å si noe annet. Det er ingenting premium med duringa fra en SLØV dieselmotor i en BMW eller Mercedes.

Tilbake til sak: ta bilder og få dokumentert alt (slik som det virker som om du har gjort allerede). Det er ikke akseptabelt med riper og trege dører. Fortsett å legg press på Tesla! Hvis det et kaos der nå og du kan leve med feilene, be skriftlig om å få rettet dette ved første service eventuelt.


Det eneste ved Tesla Model S som er premium er drivlinjen. Den er meget bra. Resten av bilen er stort sett billig og plastikk, dessverre.
Sett den herlige lydløse drivlinjen til Model S p100D inn i en S63 AMG eller Porsche Panamera og du har soleklart verdens beste elbil.

Eneste ulempen i en slik vil være mangel på fin bensinmotorlyd, som er vakkert for de fleste bilentusiaster. Elbil drivlinje passer perfekt i komfortbiler. I sportsbiler mangler motorduren. Hvem bryr seg om hva som er gammeldags eller ikke? Bensinmotor og elmotor er to forskjellige konsept, begge er først utviklet fra sent 1800-tallet.

Personlig liker jeg begge deler og kommer aldri til å komme med noe så teit utsagn som at «nå er vi helt elektriske».
Det er viktig å ha gode bensinbiler å kose seg med ved siden av elbiler til hverdagsbruk/ren transport.
Ser frem til det blir en premium bil.


Så til saken:
Det er helt utrolig lite premium av en forhandler å levere en ny bil slik. Hadde latt den være til selgeren kom ut og bekreftet en fremdriftsplan på hvordan det skulle utbedres og krevd lånebil i mellomtiden.

Ja helt korrekt, det er planen for min del :) premium feelingen henger også sammen med service, og bortsett fra han som har vært selgeren min, så er jeg ganske skuffet over servicenivået. Tesla DS har mye å gå på!

OK

Var til to års service i Drammen i dag. Siden det skrives så mye negativt om stedet her på forum så vil jeg nevne. Smilende hyggelig betjening, service korrekt iflg. avtale. Bilen ferdig til rett tid nyvasket og flott. Med andre ord tilfreds og kommer gjerne tilbake.   :+1:
TMS 85D Titanium 18/8-15 – AP1– Premium – Pano – Vinter pakke – Luft – Skinn -  Lyddemping dører/hjulbuer bak – Dashcam - Tilppasset bur – LTE - Div lys.

2015 Kia Soul EV Exklusive

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA