Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Reservasjon av Audi e-tron

Startet av Vegard Winther, fredag 27. oktober 2017, klokken 11:02

« forrige - neste »

petersv

Sitat fra: Vegard Winther på mandag 04. september 2017, klokken 14:18
Dette med gummilista er vist slik det skal være - noe jeg enda ikke forstår at kan stemme, men men.

Hvis det er den mellom dør og tak er det sånn den er designet, der skal airbag komme ut. Men den skal legge seg over taktrekket hvis man drar fingeren bak (må dessverre gjøres ganske ofte.)

rsomby

Sitat fra: Oddaa på søndag 03. september 2017, klokken 22:21
Sitat fra: rsomby på søndag 03. september 2017, klokken 19:25
Jeg tok også ut en bil med skavanker jeg ikke burde funnet meg i. Dårlige tilpasninger av hele fronten, vindu som stikker ut osv. Angrer veldig på det nå, og kommer aldri til å finne meg i sånt igjen når en svir av en nesten en mill. Det viste seg også at de overlevering sa om å fikse ting i etterkant bare ble blankt avvist av service center. Kjip opplevelse.
Men likevel så hevdes det altså hardnakket - i samme tråd - at Tesla er premium siden den ikke har motorstøy eller slipper ut røyk...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg har aldri sagt at Tesla er et premium merke, den labelen er det de selv som opererer med. Vel og merke har de blitt markant bedre nå enn hva som ble levert i 2013-2014, spesielt på interiør. Men det er enda et stykke opp til de tyske premium kameratene. Men jeg ville aldri kjøpt en fossilbil igjen uansett hvor premium den er, og jeg har prøvd mye rart opp gjennom årene.

Vegard Winther

Sitat fra: petersv på mandag 04. september 2017, klokken 17:45

Hvis det er den mellom dør og tak er det sånn den er designet, der skal airbag komme ut. Men den skal legge seg over taktrekket hvis man drar fingeren bak (må dessverre gjøres ganske ofte.)

Kanskje det var grunnen til at jeg reagerte på det, for det så ikke "riktig" ut.

Når det gjaldt plaster på såret så var det et Tesla Chademo-adapter.

Oddaa

Sitat fra: rsomby på mandag 04. september 2017, klokken 18:07
Jeg har aldri sagt at Tesla er et premium merke, den labelen er det de selv som opererer med. Vel og merke har de blitt markant bedre nå enn hva som ble levert i 2013-2014, spesielt på interiør. Men det er enda et stykke opp til de tyske premium kameratene. Men jeg ville aldri kjøpt en fossilbil igjen uansett hvor premium den er, og jeg har prøvd mye rart opp gjennom årene.
Det var ment mer som en generell kommentar til tråden.

Trist når ting ikke er i orden, og enda verre når forhandler ikke stiller opp. Håper du har fått bilen i orden.

Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

pers1

Sitat fra: Vegard Winther på mandag 04. september 2017, klokken 18:37
Sitat fra: petersv på mandag 04. september 2017, klokken 17:45

Kanskje det var grunnen til at jeg reagerte på det, for det så ikke "riktig" ut.

Når det gjaldt plaster på såret så var det et Tesla Chademo-adapter.

Dersom det er noe ved bilen din som du er usikker på om skal være slik ta noen bilder, vi er ett stort nettverk av eiere som tilsammen har bred erfaring med evt. Feil

PerS
TM X 100D Pearl White «SERE9TY» med MCU2 HW3 & FSD (prod. Juli 2018)
KANSELERT TM3- Reservert 31/3 2016 ( 2 kanselert)
VW ID.3 reservert 8 mai 2019 kønr83 kanselert gr. Bakhjuls trekk
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidliger Tesla'r Model S 75D AP1.0 & 90D AP2.0

cra

Sitat fra: msater på lørdag 02. september 2017, klokken 00:09
Nesten så jeg vurderer en togtur til Brumunddal for utlevering etter denne skrekkhistorien... er vel ingen andre alternativer på Østlandet?

Kom til Ålesund! Flott mottakelse da vi hanta vår andre bil. Ble godt tatt vare på, med rød løper og det hele. Det tok litt tid å få bekreftet status på lånet pga enormt trykk helt på slutten av kvartalet, men det var ikke Ålesund sin feil. Ble vist det meste, og de påpekte sågar en feil de hadde funnet i lakken som jeg antakelig aldri hadde sett selv; en bitteliten prikk som de skal utbedre seinere. De hadde gått over bilen to ganger med spesiallys (sikkert en slik UV-lampe-sak) for å sikre at der ikke var noen feil.

Det eneste jeg har opdaget i etterkant som jeg skal ta opp med dem er at viskeren stopper 10-12 cm fra kanten av vinduet på førersiden, og det kommer til å lage en gigantisk blindsone når snøen kommer.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Vegard Winther

Sitat fra: cra på onsdag 13. september 2017, klokken 10:40

Det eneste jeg har opdaget i etterkant som jeg skal ta opp med dem er at viskeren stopper 10-12 cm fra kanten av vinduet på førersiden, og det kommer til å lage en gigantisk blindsone når snøen kommer.

Hm.
Har kjørt et par turer tur-retur Oslo i skikkelig regnvær de siste dagene. Merket meg det samme med mine viskere uten at jeg tenkte mer over det. Har fått behandla vinduene, så det meste av vannet prellet av, så det var ikke så forstyrrende. Men du sier noe, med tanke på snøværet. Skal det være slik?

Øyvind.h

Alle Model s har denne feilen. Viskeren stopper laaangt unna A-stolpen og etterlater en enorm blindsone.

Eneste løsning er å løsne viskerarmen og flytte den noen hakk slik at den ligger litt høyere på ruta. Ville gjort det på min om jeg fortsatt hadde hatt S'en.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

snd

Jo raskere intervallet er satt, desto lenger inn mot A-stolpen kommer viskeren på min. Legger ved et bilde fra en loaner. Likt på min egen. For meg er dette godkjent, i motsetning til knirk og andre irritasjoner  ;)
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

Muffinman

Alle er ikke slik. Vår eldste er mer enn akseptabel, vår nyeste har noe mer men fremdeles helt ok mens jeg har kjørt loanere med 10-12cm som det skrives over her.

ModelS_Oslo88

Noen som har hentet bilene dine de siste dagene i Drammen som vil dele med oss som venter på bilene våre? Ser ut som de leverer ut biler  så det susser om dagen!

wasted1980

Sitat fra: ModelS_Oslo88 på torsdag 14. september 2017, klokken 18:33
Noen som har hentet bilene dine de siste dagene i Drammen som vil dele med oss som venter på bilene våre? Ser ut som de leverer ut biler  så det susser om dagen!

Hentet vår idag. Hadde time Kl.1300, skjedde ikke noe før Kl.13:55. Litt trist å vente i 55 min...
Var ikke helt fornøyd med at de ikke fått vekk alle rester av plastikkfilm, så fikk de til å ordne gratis ny shine/polering.

Ellers så fikk jeg med en Mennekes kabel utover den vanlige ladekabelen. Er dette vanlig nå? (Fikk ikke det på forrige Teslaen vi kjøpte)
TMS "P"75D Full pakke

TM≡ Reservert 01.04.16

P85 | Perlehvit | Panorama | Luft | Tech | Hi-Fi | Dobbeltlader | Vinterpakke | Skinn + Alacantara | Carbon | Spoiler | 7 seter | 20" Tomason TN9 | SOLGT

Omen

Sitat fra: wasted1980 på lørdag 16. september 2017, klokken 22:23
Sitat fra: ModelS_Oslo88 på torsdag 14. september 2017, klokken 18:33

Hentet vår idag. Hadde time Kl.1300, skjedde ikke noe før Kl.13:55. Litt trist å vente i 55 min...
Var ikke helt fornøyd med at de ikke fått vekk alle rester av plastikkfilm, så fikk de til å ordne gratis ny shine/polering.

Ellers så fikk jeg med en Mennekes kabel utover den vanlige ladekabelen. Er dette vanlig nå? (Fikk ikke det på forrige Teslaen vi kjøpte)

Type2-kabel er inkludert på alle nye biler nå. Såvidt jeg har forstått

jazzwheel

Hentet nettopp min nye TMS i Drammen. Vil aller først si at alle ansatte er hyggelige og stort sett gir inntrykk av at de gjør så godt de kan. Denne gangen har jeg totalt vært i kontakt med fem personer siden bestilling, og kunnskapen om selve bilen virker generelt lav, så prosessen ble mer rotete nå enn ved forrige levering for 3 år siden.

Det var ingen kritiske feil som gjorde at jeg ikke tok ut bilen, men jevnt over er kvaliteten ganske dårlig. Sømmer i interiør er flere steder som på billige klesplagg. De som har hatt Tesla og kjenner til problemstillingen ser ganske raskt at glipper mellom dører, panser og luker er av forskjellig størrelse fra side til side. Selv om bilen virker som den skal må jeg si meg veldig skuffet over byggekvaliteten, den er tilsynelatende ikke et sekund bedre enn i 2014. Presset på å få levert ut mange biler kommer tydelig frem, og høytidsfølelsen ved å hente ny bil klarte jeg aldri å få. Den hele minner mer om å kjøpe flatskjerm på Elkjøp under fotball-VM, når alle andre skal det samme. I denne prisklassen finner man hos andre forhandlere selgere som gir inntrykk av at de har satt av dagen til utlevering av akkurat din bil, og du får med både konfekt og vinflasker (uten at de to sistnevnte betyr stort). At bilen kun var ladet til 30% ved levering er heller ikke et pluss.

Omen

Sitat fra: jazzwheel på onsdag 20. september 2017, klokken 18:35
Hentet nettopp min nye TMS i Drammen. Vil aller først si at alle ansatte er hyggelige og stort sett gir inntrykk av at de gjør så godt de kan. Denne gangen har jeg totalt vært i kontakt med fem personer siden bestilling, og kunnskapen om selve bilen virker generelt lav, så prosessen ble mer rotete nå enn ved forrige levering for 3 år siden.

Det var ingen kritiske feil som gjorde at jeg ikke tok ut bilen, men jevnt over er kvaliteten ganske dårlig. Sømmer i interiør er flere steder som på billige klesplagg. De som har hatt Tesla og kjenner til problemstillingen ser ganske raskt at glipper mellom dører, panser og luker er av forskjellig størrelse fra side til side. Selv om bilen virker som den skal må jeg si meg veldig skuffet over byggekvaliteten, den er tilsynelatende ikke et sekund bedre enn i 2014. Presset på å få levert ut mange biler kommer tydelig frem, og høytidsfølelsen ved å hente ny bil klarte jeg aldri å få. Den hele minner mer om å kjøpe flatskjerm på Elkjøp under fotball-VM, når alle andre skal det samme. I denne prisklassen finner man hos andre forhandlere selgere som gir inntrykk av at de har satt av dagen til utlevering av akkurat din bil, og du får med både konfekt og vinflasker (uten at de to sistnevnte betyr stort). At bilen kun var ladet til 30% ved levering er heller ikke et pluss.

Synd at dette ser ut til å være gjengangeren i "alle" utleveringene om dagen. Får håpe det er slik at vi bare ikke hører noe fra de som faktisk er fornøyde, og at de er i flertall

Jeg på min side troppet opp i Drammen til utlevering kl 11 i dag, og ble sendt hjem med uforrettet sak fordi min bil fortsatt står på kaia...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA