Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Reservasjon av Audi e-tron

Startet av Vegard Winther, fredag 27. oktober 2017, klokken 11:02

« forrige - neste »

ModelS_Oslo88

Sitat fra: pers1 på lørdag 02. september 2017, klokken 21:17
Samme erfaring med utleveringen som trådstarter når det gjelder Drammen.

Huff... skal etter planen hente min bil i Drammen 28/9...  :o

Egil Fonn

Sitat fra: turfsurf på lørdag 02. september 2017, klokken 19:11
Knapper intuitive? Tror du må lese deg opp på hva intuitivt betyr. Knapper kan godt være funksjonelle når du en gang har lært deg hva de gjør og hvor de er, men intuitive det er de ikke. Starter man med blanke ark så har de mye brattere lærekurve enn en touch skjerm.

Et lite innspill vedr. knapper. En bil du er blitt vant til så føler du deg greit fram til rett knapp. Navigering i menyen i eks i3 er mye lettere enn i Tesla på den veistandarden jeg kjører. Tesla sin berørings skjerm er fin når du bruker den i parkert tilstand, men vrien å treffe rett punkt ved kjøring på  vanlig Norsk veistandard. Må også ta blikket fra veien for å treffe rett punkt på skjermen. Ikke bra.
MB B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt familie 31.05.19)
BMW i3 94ah Rex 2017 fra 02.12.18
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
MB EQC fra 31.03.20

krl

Det kunne gjerne vært flere knapper i Model S... Mennesker har motorisk hukommelse. Den fungerer dårlig på en skjerm med små ikke-fysiske knapper.

5-10 fysiske knapper man kan velge funksjon på selv ville vært supert. Og gjerne en roterende fin volumkontroll. Tasting for styring av volum føles fremdeles feil etter 2-3 år og 70.000 km. Rullehjulet på rattet hjelper litt, men det er ikke helt det samme.

tossa

Sitat fra: pers1 på lørdag 02. september 2017, klokken 21:17
Samme erfaring med utleveringen som trådstarter når det gjelder Drammen.

Samme erfaring på alle punkter? Hadde din også riper og løse deler?
kan ikke skjønne at de presterer å utlevere bilene sine i den tilstanden...
- 2017 Tesla Model S 75D - bestilt
- 2017 BMW i3 Fully Charged - solgt
- Tesla Model 3 reservert (31/03/16)

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: krl på lørdag 02. september 2017, klokken 23:11
Det kunne gjerne vært flere knapper i Model S... Mennesker har motorisk hukommelse. Den fungerer dårlig på en skjerm med små ikke-fysiske knapper.

5-10 fysiske knapper man kan velge funksjon på selv ville vært supert. Og gjerne en roterende fin volumkontroll. Tasting for styring av volum føles fremdeles feil etter 2-3 år og 70.000 km. Rullehjulet på rattet hjelper litt, men det er ikke helt det samme.
Personlig ikke enig. Eks volumkontroll fungerer utmerket fra rullehjul, aldri behov for tilsv skjermkontroll. I tillegg kan rullehjul konfigureres for mest brukte funksjoner. Ingen behov for flere fysiske knapper enn Model S/X tilbyr.

Filip86

Når vi hentet vår fra Drammen var det vel 8 punkter vi hadde, bla riper og hakk i ratt, skjeve lister, sprekker i treverket (som enda ikke har blitt fikset), ripe på panoramataket, feil justert førerdør(lagde riper i lakken når man åpnet og lukket den).
Sjekket service invoice nå, vi hadde 18 punkter første time, 3 uker etter utlevering. Som også resulterte i bytte av DU.

Tesla Drammen holder jeg meg langt unna, mye mer fornøyd med Rud.

tossa

Sitat fra: Filip86 på søndag 03. september 2017, klokken 10:52
Når vi hentet vår fra Drammen var det vel 8 punkter vi hadde, bla riper og hakk i ratt, skjeve lister, sprekker i treverket (som enda ikke har blitt fikset), ripe på panoramataket, feil justert førerdør(lagde riper i lakken når man åpnet og lukket den).
Sjekket service invoice nå, vi hadde 18 punkter første time, 3 uker etter utlevering. Som også resulterte i bytte av DU.

Tesla Drammen holder jeg meg langt unna, mye mer fornøyd med Rud.

De virker jo useriøse..
Nye biler skal jo uten unntak være perfekte ved utlevering, hvertfall i mine øyne.
Jeg kommer som sagt til å la den stå igjen om det er slikt på min, så kan de gi beskjed når de selv har fikset alt sammen.
- 2017 Tesla Model S 75D - bestilt
- 2017 BMW i3 Fully Charged - solgt
- Tesla Model 3 reservert (31/03/16)

Softblue

#52
Det skumle er jo hvis servicesenteret mener det er opp til kunden å finne og påpeke feilene.
Slik bør det ikke være.
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

rsomby

Sitat fra: Muffinman på lørdag 02. september 2017, klokken 17:10
Bare jeg som reagerer på at det tilsynelatende ikke ekstisterer kultur for å rette åpenbare feil før levering til kunden? Har opplevd det selv, og for min del tok det effektivt livet av nybilgleden i tillegg til at jeg måtte bruke av tiden min på å reise til verksted to ganger for å få bilen i stand. Og dette etter at det var avtalt at de skulle kontrollere ekstra godt og fikse eventuelle feil før utlevering da jeg hadde fått nok med den første bilen. De tre første feilene hadde manifestert seg allerede før bilen rullet ut dørene...

Slikt må vel kalles god gammeldags kundeforakt, og jeg håper det ikke alle avdelinger praktiserer det slik.

Jeg tok også ut en bil med skavanker jeg ikke burde funnet meg i. Dårlige tilpasninger av hele fronten, vindu som stikker ut osv. Angrer veldig på det nå, og kommer aldri til å finne meg i sånt igjen når en svir av en nesten en mill. Det viste seg også at de overlevering sa om å fikse ting i etterkant bare ble blankt avvist av service center. Kjip opplevelse.

ModelS_Oslo88

Sitat fra: rsomby på søndag 03. september 2017, klokken 19:25
Sitat fra: Muffinman på lørdag 02. september 2017, klokken 17:10
Bare jeg som reagerer på at det tilsynelatende ikke ekstisterer kultur for å rette åpenbare feil før levering til kunden? Har opplevd det selv, og for min del tok det effektivt livet av nybilgleden i tillegg til at jeg måtte bruke av tiden min på å reise til verksted to ganger for å få bilen i stand. Og dette etter at det var avtalt at de skulle kontrollere ekstra godt og fikse eventuelle feil før utlevering da jeg hadde fått nok med den første bilen. De tre første feilene hadde manifestert seg allerede før bilen rullet ut dørene...

Slikt må vel kalles god gammeldags kundeforakt, og jeg håper det ikke alle avdelinger praktiserer det slik.

Jeg tok også ut en bil med skavanker jeg ikke burde funnet meg i. Dårlige tilpasninger av hele fronten, vindu som stikker ut osv. Angrer veldig på det nå, og kommer aldri til å finne meg i sånt igjen når en svir av en nesten en mill. Det viste seg også at de overlevering sa om å fikse ting i etterkant bare ble blankt avvist av service center. Kjip opplevelse.

Herregud, mange skrekkehistorier her  8) Kommer til å klikke helt hvis de leverer en bil til meg med så mange feiler og mangler som dere beskriver her...

...

Jeg har allerede valgt Drammen som utleveringssted.. får ikke endret på det i MyTesla nå. Får vel sende inn en endring til Rud kanskje.

Jeg går glatt ut fra butikken igjen uten bil dersom den ikke er tilfredsstillende.

Trulskl

Sitat fra: nix på søndag 03. september 2017, klokken 19:42
Jeg har allerede valgt Drammen som utleveringssted.. får ikke endret på det i MyTesla nå. Får vel sende inn en endring til Rud kanskje.

Jeg går glatt ut fra butikken igjen uten bil dersom den ikke er tilfredsstillende.

Jeg har aldri hentet ut en Tesla før, men forsto det slik at det kun er Drammen som er alternativet i Oslo/Akershus/Buskerud.

Begynner seriøst å vurdere å endre til Brumunddal eller noe etter å lest denne tråden. Hvilke andre alternativer finnes?
2017 TMS 75D

RaBalder

#57
Morroa er jo at som regel betaler du bilen 1-2 dager før du henter den. Ikke så gøy å ikke ta imot bilen i da.

Men man kunne jo delt opp seansen i flere deler.

  • 1 En del der man går gjennom bilen hos Tesla.

    • Er den i orden, så går man til steg 2
    • Er det noe som er galt, så påpeker man manglene og avtaler ny tid for besiktigelse.
  • 2 Betaler bilen
  • 3 Henter bilen etter å ha sjekket at den ikke er skadet i mellomtiden.

Da får man lagt press på dem slik at man ikke får for mange runder tilbake til "1". Og i verste fall ikke-gjennomførte overleveringer/kjøp.

Hvis dem ikke evner å levere en bil som avtalt, så skulle man kunne kreve depositium tilbake også. Bare man dokumenterer alt....

Oddaa

Sitat fra: rsomby på søndag 03. september 2017, klokken 19:25
Jeg tok også ut en bil med skavanker jeg ikke burde funnet meg i. Dårlige tilpasninger av hele fronten, vindu som stikker ut osv. Angrer veldig på det nå, og kommer aldri til å finne meg i sånt igjen når en svir av en nesten en mill. Det viste seg også at de overlevering sa om å fikse ting i etterkant bare ble blankt avvist av service center. Kjip opplevelse.
Men likevel så hevdes det altså hardnakket - i samme tråd - at Tesla er premium siden den ikke har motorstøy eller slipper ut røyk...



Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

Øyvind.h

Jepp. Hentet en ny S90D mars 2016. Ingenting å anmerke.
I løpet av første år fikset de en ulyd i rattet.
Nydelig og problemfri bil.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA