Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Reservasjon av Audi e-tron

Startet av Vegard Winther, fredag 27. oktober 2017, klokken 11:02

« forrige - neste »

El Bilist

Premium eller ei, fakta er i hvert fall at dette er biler som er langt over snittet kostbare. Det skal uansett ikke være mulig å levere fra seg nye biler med riper eller hakk i lakken, dørlister som ikke er limt fast og dører som ikke lukker ordentlig. De må jo ha en viss standard av kvalitetskontroll.
I en gammel reklamevideo fra 2013 skryter de av at det er 3 separate team som går over bilene etter produksjon og sjekker alle detaljer...
Vil jo tro du bare har vært uheldig her Vegard og at dette ikke er normalen, men må si jeg som førstegangs kunde hos Tesla og overlevering i Drammen blir litt bekymret av å lese slikt. Frykter en dårlig opplevelse når den dagen kommer iom. de skal overlevere langt flere biler i slutten av sept. og starten av okt. enn nå i august.
Kommer nok til å gå nøye over bilen og sørge for å ta bilder og få skrevet ned eventuelle ting.
Leaf 2014 mod.
Model S 75D 2017 mod.
Model 3 - reservert
Leaf 2013 mod.  - solgt

rsomby

Sitat fra: Softblue på fredag 01. september 2017, klokken 22:17
Jeg hadde nektet levering, satt igjen bilen og bedt dem utbedre.

Ja helt klart ikke tatt ut bilen under slike omstendigheter. Synd at du fikk en kjip opplevelse.

tossa

Sitat fra: rsomby på lørdag 02. september 2017, klokken 14:33
Sitat fra: Softblue på fredag 01. september 2017, klokken 22:17
Jeg hadde nektet levering, satt igjen bilen og bedt dem utbedre.

Ja helt klart ikke tatt ut bilen under slike omstendigheter. Synd at du fikk en kjip opplevelse.

Kan ikke alle som opplever slike problemer bare nekte å ta med bilen sin, legge det hele og fulle ansvaret over på Tesla Drammen, da begynner de å skjønne at de må jobbe med mer bilene der før overlevering.

Jeg vet at jeg ikke kommer til å ta med meg en ny bil til 700k som har noen form for riper/defekter. Har heller ikke lyst til å ta den med om de ber meg "ta en tur til verkstedet for å få dette rettet opp", det kan de gjøre selv før overlevering.

Skremmer meg at du har hatt en så dårlig opplevelse..
- 2017 Tesla Model S 75D - bestilt
- 2017 BMW i3 Fully Charged - solgt
- Tesla Model 3 reservert (31/03/16)

Muffinman

#33
Bare jeg som reagerer på at det tilsynelatende ikke ekstisterer kultur for å rette åpenbare feil før levering til kunden? Har opplevd det selv, og for min del tok det effektivt livet av nybilgleden i tillegg til at jeg måtte bruke av tiden min på å reise til verksted to ganger for å få bilen i stand. Og dette etter at det var avtalt at de skulle kontrollere ekstra godt og fikse eventuelle feil før utlevering da jeg hadde fått nok med den første bilen. De tre første feilene hadde manifestert seg allerede før bilen rullet ut dørene...

Slikt må vel kalles god gammeldags kundeforakt, og jeg håper det ikke alle avdelinger praktiserer det slik.

RonnyØ

Sitat fra: Muffinman på lørdag 02. september 2017, klokken 17:10
Bare jeg som reagerer på at det tilsynelatende ikke ekstisterer kultur for å rette åpenbare feil før levering til kunden? Har opplevd det selv, og for min del tok det effektivt livet av nybilgleden i tillegg til at jeg måtte bruke av tiden min på å reise til verksted to ganger for å få bilen i stand. Og dette etter at det var avtalt at de skulle kontrollere ekstra godt og fikse eventuelle feil før utlevering da jeg hadde fått nok med den første bilen. De tre første feilene hadde manifestert seg allerede før bilen rullet ut dørene...

Slikt må vel kalles god gammeldags kundeforakt, og jeg håper det ikke alle avdelinger praktiserer det slik.

Uten direkte sammenligning forøvrig, men sånn type kundebehandling er vanlig hos den lokale lakkeringssjappa. Sjefen selv sier at det ikke lønner seg for dem å gjøre ordentlig arbeid, fordi folk flest ser det ikke..
Husqvarna Automower 320

jazzwheel

Jeg hadde en rekke mangler på min første Tesla, og det endte med tre runder på verksted. Jeg skal snart hente ut en bil til, men fikk aldri noe valg om utleveringssted. Drammen var det eneste alternativet, selv om både Rud, Skøyen og Grorud er nærmere.

HalvorV

Er helt enig i dette, opplevd kvalitet på en Tesla tilsvarer VW er min vurdering.
Er en del slurv på de tre (demo)bilene jeg har prøvd:
Ujevne sømmer på dashbord.
Ulyder og knirk fra dører.
Så som så seter.
Ujevne spalter mellom paneler/dører.

Andre detaljer som manglende hattehylle, generelt "billig" materialkvalitet og rar skjelving/risting ved gasspådrag gjør at en Tesla ikke pr i dag når en 5er A6 eller E-klasse til skuldrene.
S-klasse, 7er og A8 er i en helt annen liga.. fossil eller ikke.
Så premium, N E I

Eneste med Tesla som gjør at den er interessant for meg er: 7seter, elektrisk, og spennende teknologisk (pluss 0,25% kampanjen)
Kjører pr i dag VW så en Tesla er grei nok i forhold til det, men et steg opp i opplevd kvalitet? Nei.

Sitat fra: DBR på lørdag 02. september 2017, klokken 09:14
1000kwh: det er ganske dumt å påstå at tesla er premium. Det eneste premium med bilen er prisen.
De ønsker å komme opp ditt, men har på ingen måte jobbet hardt for det.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Tesla Model 3 Performance - Oh Happy days!
Hyundai Kona - Lempet over på en stakkar før overtagelse
Audi e-tron quattro Kansellert
TMX 75 Bestilt - Kansellert

mthoring

Sitat fra: HalvorV på lørdag 02. september 2017, klokken 18:28
Er helt enig i dette, opplevd kvalitet på en Tesla tilsvarer VW er min vurdering.
Er en del slurv på de tre (demo)bilene jeg har prøvd:
Ujevne sømmer på dashbord.
Ulyder og knirk fra dører.
Så som så seter.
Ujevne spalter mellom paneler/dører.

Andre detaljer som manglende hattehylle, generelt "billig" materialkvalitet og rar skjelving/risting ved gasspådrag gjør at en Tesla ikke pr i dag når en 5er A6 eller E-klasse til skuldrene.
S-klasse, 7er og A8 er i en helt annen liga.. fossil eller ikke.
Så premium, N E I

Eneste med Tesla som gjør at den er interessant for meg er: 7seter, elektrisk, og spennende teknologisk (pluss 0,25% kampanjen)
Kjører pr i dag VW så en Tesla er grei nok i forhold til det, men et steg opp i opplevd kvalitet? Nei.

Sitat fra: DBR på lørdag 02. september 2017, klokken 09:14
1000kwh: det er ganske dumt å påstå at tesla er premium. Det eneste premium med bilen er prisen.
De ønsker å komme opp ditt, men har på ingen måte jobbet hardt for det.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Dette er ikke den opplevelsen jeg har hatt av de bilene jeg har prøvekjørt (S70D, S75D, X75D). Å sammenligne knappeinferno, bråk, røyk og null gassrespons med TMS er uansett fåfengt, "premium" eller ei...
S75D MCU1/HW3 - prod 27/8/17

...

Sitat fra: Softblue på lørdag 02. september 2017, klokken 10:42
Produsenter som er premium kaller seg aldri det.
Produkter som kalles premium er som regel "want to be".
Das Beste Oder Nichts, er det noen som sier...  ;)

HalvorV

Selvfølgelig... det at den er elektrisk er jo et pluss.
Men røyk og knappeinferno? Seriøst?
Nå er det nå engang slik at knapper er intuitive, lette å treffe når man ser på veien (feks ved bruk av HUD
Tesla Model 3 Performance - Oh Happy days!
Hyundai Kona - Lempet over på en stakkar før overtagelse
Audi e-tron quattro Kansellert
TMX 75 Bestilt - Kansellert

turfsurf

Knapper intuitive? Tror du må lese deg opp på hva intuitivt betyr. Knapper kan godt være funksjonelle når du en gang har lært deg hva de gjør og hvor de er, men intuitive det er de ikke. Starter man med blanke ark så har de mye brattere lærekurve enn en touch skjerm.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

mthoring

#41
Sitat fra: HalvorV på lørdag 02. september 2017, klokken 18:55
Selvfølgelig... det at den er elektrisk er jo et pluss.
Men røyk og knappeinferno? Seriøst?
[...]

Litt satt på spissen selvsagt, men jeg mener det er for mye knapper og rot i mange biler, og den elektriske drivlinjen er jo *fullstendig* overlegen.

Tesla oppgraderer jo også stadig vekk bilene over-the-air. "Snart" kommer det ny navigasjon, mest sannsynlig nytt grensesnitt (qt) / nettleser, og kanskje ny musikktjeneste. (I tillegg til forbedringer på autopilot og annet.) At det er få fysiske knapper er med å gjør dette mulig, da alt på skjermen enkelt kan endres. Fysiske knapper / spaker har selvfølgelig sine fordeler og benyttes for de mest brukte funksjonene, som "girskifte", cruisekontroll, volum, handsfree osv.

Mercedes, Bmw:


Edit: Her er 2017 A6:


Vs Model S
S75D MCU1/HW3 - prod 27/8/17

Muffinman

Nå ja, så langt har jo OTA-muligheten i stor grad blitt brukt til å selge produkter med lovnad om levering senere, til å kamuflere feil og redusere garantireparasjoner i tillegg til å regelrett ta tilbake ytelser bilene hadde ved kjøpstidspunkt (ref counter-saken og annet).

Nå er det jo kommet forbedringer, men det er ikke så veldig imponerende når utgangspunktet er ganske dårlig. Å legge til Spotify når langt viktigere funksjonalitet som ikke fungerer særlig godt overses mens årene går er sikkert OK for mange, men ikke for meg.

OTA-argumentet bør man overse når man kjøper Tesla, og heller ha åpne øyne i forhold til om det kan misbrukes.


RaBalder

Er enig i det meste som skrives.

Hverken produkter eller tjenester synes jeg har forbedret seg tilstrekkelig på de 3-4 år dem har vært i Norge.
Har ikke noe tro på at det plutselig skal bedre seg de neste årene.

Det eneste jeg som forbruker kan gjøre, som har noen praktisk betydning, er å la være og kjøpe ny Tesla.

pers1

Samme erfaring med utleveringen som trådstarter når det gjelder Drammen.
TM X 100D Pearl White «SERE9TY» med MCU2 HW3 & FSD (prod. Juli 2018)
KANSELERT TM3- Reservert 31/3 2016 ( 2 kanselert)
VW ID.3 reservert 8 mai 2019 kønr83 kanselert gr. Bakhjuls trekk
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidliger Tesla'r Model S 75D AP1.0 & 90D AP2.0

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA