Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Reservasjon av Audi e-tron

Startet av Vegard Winther, fredag 27. oktober 2017, klokken 11:02

« forrige - neste »

Vegard Winther

Sitat fra: Tuten på mandag 25. september 2017, klokken 18:47
Hentet bilen i dag i Røyken.
Bilen var grei uten noen feil som jeg fant. Men hva får man med utenom bil?
-iPhone dock i midten?
-Gummibeskyttelse til FOB?
-Medlemskap i elbilforeninga?

Får man ikke noe av dette?

Jeg fikk i alle fall disse tingene samt en type 2 ladekabel, Tesla krus og Tesla penn.

cirys1

Min utlevering begynte lørdag 16 september, da jeg ønsket og se over bilen før jeg hentet den.
Noe småtteri var det og ikke helt enighet om pris, klaget litt til forskjellige allerede på søndag, service ringte meg på tirsdag og ville utlevere kl 1800 på fredag. Med sykkel vm i Bergen ble det vanskelig.
Torsdag ringte delivery og hadde kommet til fornuft, jeg kunne hente den på mandag kl. 1400 (idag), tok meg noen timer fri ifra jobb og gledet meg til utlevering.
1405 var vi igang, jeg ønsket ikke noen gjennomgang bare se over de punktene som jeg hadde klaget på, ikke alt var tatt men ingen krise.
La merke til at docking ikke var koblet opp i midtkonsollen, spurte om dette ikke var vanlig? Joda dette kunne fikses med engang, etter dette var det bare og signere og kjøre avgårde.
Åneida, salgsdamen ble borte i 20 min og når hun kom så kom hun med feil pris på kontrakt, jeg sa at jeg har blitt enige med delivery om en annen pris. (det som er så flott med Tesla er at ALT må gå gjennom en til tre personer) . Vell etter ett nytt kvarter så kommer hun ut med heldigvis riktig kontrakt. I mellomtiden så har jeg trykt litt, idag var det 24 grader i Bergen så jeg måtte jo selvsagt teste AC. Fult på low, nesten ingen kulde. Jeg gjør henne oppmerksom på dette, hun bare avviser det og sier at det er slik i hennes Tesla også. Jeg forteller henne at dette ikke er normalt og mistenker at det er lite gass på anlegget. Ok, hun kjører da bilen inn igjen på verkstedet. Kommer ut igjen etter 10min og forteller meg at jeg har rett, men at det tar en time og fylle??
Jaja, hva gjør jeg ikke for flere besøk forhåpentligvis på lenge, okay jeg kan vente.
Etter 1,5 time blir jeg kontaktet av en annen dame, det er lekkasje på bilens AC og de klarer ikke og fikse det idag.
Da blir jeg tilbudt loaner, 2,5 time ventet jeg ifra jeg dro ifra jobb til jeg var hjemme igjen tok det 5 timer.

En helt forferdelig opplevelse, man skulle nesten ikke tro at det var mulig.. En bil til over 900k så har man ikke klart og sjekke dører og AC.

Sist gang jeg kjøpte nybil, en Skoda Superb så følgte jeg meg som en konge i forhold til dette, jeg hadde håpet at alt skulle bare "forsvinne" når jeg kjørte derifra, men men det blir en annen dag... :(



jkirkebo

Sitat fra: Vegard Winther på mandag 25. september 2017, klokken 19:04
Sitat fra: Tuten på mandag 25. september 2017, klokken 18:47
Hentet bilen i dag i Røyken.
Bilen var grei uten noen feil som jeg fant. Men hva får man med utenom bil?
-iPhone dock i midten?
-Gummibeskyttelse til FOB?
-Medlemskap i elbilforeninga?

Får man ikke noe av dette?

Jeg fikk i alle fall disse tingene samt en type 2 ladekabel, Tesla krus og Tesla penn.

Av disse 6 tingene var det kun Type 2 kabel som jeg fikk ihvertfall.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

notonlyonlybutbut

Svarte i feil tråd, men kan vel legge inn her også:

I dag fikk jeg utlevert en Model S i Drammen. Kom 20 minutter før tiden og ble bedt om å vente til jeg ble ropt opp, og tilbudt kaffe. 10 minutter før avtalt tid møtte Teslas representant opp. Jeg skulle levere den gamle bilen i innbytte så først gikk turen ut til den gamle for en visuell sjekk. Alt ok, og så inn for gjennomgang av den nye.
Først papirarbeid, og Teslas representant lurte på om jeg hadde behov for gjennomgang av bilens funksjoner, noe jeg takket nei til.
Jeg sendte henne på en spørrerunde rundt overføring av eksisterende serviceavtale, og imens gikk jeg over bilen med "lys og lykte". Fant en merknad ved noe som så ut som støv i lakken (tre, fire korn). Hun kom tilbake og jeg bemerket dette. Hun tilkalte en tekniker som så på dette, tok bilder og noterte. Jeg vil få innkalling til utbedring av dette "i løpet av oktober".  Bilen ellers var som forventet. Ikke perfekt klargjøring, men helt ok.
Det skal sies at den unge Teslarepresentanten ikke oste av kunnskap, men alt i alt en helt grei opplevelse. Selve overleveringen ble unnagjort på i overkant av 30 minutter.

Fikk forøvrig med iPhone Dock, kopp, gummi til FOB, kopp og medlemskap i Elbilforeningen.
Før Grå/grå SP85+
Nå Blå S100D

Tuten

Sitat fra: notonlyonlybutbut på tirsdag 26. september 2017, klokken 14:43


Fikk forøvrig med iPhone Dock, kopp, gummi til FOB, kopp og medlemskap i Elbilforeningen.

To kopper? [emoji1]

På Røyken fikk jeg ingenting, men sendte mail til Tesla om dette her og fikk beskjed om at jeg kunne dra innom Rud for å få det. [emoji1303]
Reservert Audi e-tron quattro
2017 Model S 75D

notonlyonlybutbut

Før Grå/grå SP85+
Nå Blå S100D

Wilmar

Fikk utlevert min S90D i Drammen i dag. Alt gikk brillefint!

Hyggelige folk, god kaffe og gode svar på alt jeg spurte om (og det var mye siden dette er min første Tesla). Min kontaktperson kunne ikke svare på alt da han var nokså ny, men da fikk han hjelp av andre så det gikk supert. Papirrunden gikk raskt og greit. Ble fortalt at adaptiv cruise mm kom til å virke etter Asker, men det skjedde ikke. Trenger nok noe mer tid på å kalibrere seg da, det er jo helt greit.

Bilen var fin, men jeg påpekte en litt for stor glippe i overgangen mellom a-stolpen og skjermen. Det var de enige i, og det skal utbedres. Jeg er knallfornøyd med overlevering og den første turen til Oslo.
S90D overlevert 26.09.17
i3 overlevert 15.02.17

ModelS_Oslo88

Sitat fra: Wilmar på tirsdag 26. september 2017, klokken 18:30
Fikk utlevert min S90D i Drammen i dag. Alt gikk brillefint!

Hyggelige folk, god kaffe og gode svar på alt jeg spurte om (og det var mye siden dette er min første Tesla). Min kontaktperson kunne ikke svare på alt da han var nokså ny, men da fikk han hjelp av andre så det gikk supert. Papirrunden gikk raskt og greit. Ble fortalt at adaptiv cruise mm kom til å virke etter Asker, men det skjedde ikke. Trenger nok noe mer tid på å kalibrere seg da, det er jo helt greit.

Bilen var fin, men jeg påpekte en litt for stor glippe i overgangen mellom a-stolpen og skjermen. Det var de enige i, og det skal utbedres. Jeg er knallfornøyd med overlevering og den første turen til Oslo.

Gratulerer med ny bil  ;D

ovsirdani

Jeg var innom Fredag 22/9 for å hente bil. Da var det et kaos uten like. Vi ble ønsket velkommen av en svært hyggelig dame da vi kom, men fikk dessverre beskjed om forsinkelser. De hadde visst problemer med å registrere bilene, og jeg forsto det på dem som allerede var der at de hadde ventet lenge. Damen inviterte oss likevel inn på kaffe og bolller, så sørvisen skal det ikke stå på. Hun var også ekstremt behjelpelig med å svare på spørsmål angående final invoice, lånedokumenter, leveringsprossessen, viste ting på bilen i butikken, etc. All ære til damen, som håndterte et stort antall misfornøyde kunder. Til slutt ble det mye stygge ord om både henne og Tesla, selv om hun forklarte rolig og oppriktig hva som forårsaket problemene denne dagen. Det var leit å se på  :-\. Vi fikk ikke hentet bil denne dagen, men ingen sure miner fra oss av den grunn. Dette var åpenbart et unntakstilfelle, og vi har fått ny tid for levering nå. Ville beklage til damen på vegne av alle kunder når vi dro, men da sto hun ikke i butikken lenger.

Henter vår model S om to dager! Da blir det tur til hytta til helgen og greier  ;D Håper på like trivelige ansatte som sist  :+1:

Erik F. H.

Vi hadde time i går for henting av vår Tesla nr. 2. Denne gangen ble det en Inventory model S 90D. Bestilt 7.9, levert 26.9. Ble møtt av en hyggelig kundebehandler som registrerte at vi hadde kommet. Ventet 10 min før vår leveringsmann tok oss med inn i hallen der bilene stod klare. Gjennomgang av bilen viste ingen lakkskader, rester av folie, glipper eller annet. Heldigvis hadde den også de nye baksetene slik at vi slapp en runde på det da de også var vist på bildene vi fikk ved bestilling. Må si at jeg er veldig fornøyd med vår overlevering i forhold til det jeg har lest i denne tråden. Eneste lille glippen var at det var registrert feil beløp overført Tesla som egenandel. Dette ordnet de opp i på 10 min.
Bilen er meget god å kjøre, tight og fin. Det har skjedd en del fra vår des. 13 model S til i dag.
Tesla X 100D ny mars 19
Tesla S 90D ny september 17. Kjørt 28 000 km. Solgt februar 19.
Tesla S 85 med alt unntatt barneseter. Ny desember 2013. Kjørt 80 000 km. Solgt september 17.

ModelS_Oslo88

Sitat fra: Erik F. H. på onsdag 27. september 2017, klokken 07:48
Vi hadde time i går for henting av vår Tesla nr. 2. Denne gangen ble det en Inventory model S 90D. Bestilt 7.9, levert 26.9. Ble møtt av en hyggelig kundebehandler som registrerte at vi hadde kommet. Ventet 10 min før vår leveringsmann tok oss med inn i hallen der bilene stod klare. Gjennomgang av bilen viste ingen lakkskader, rester av folie, glipper eller annet. Heldigvis hadde den også de nye baksetene slik at vi slapp en runde på det da de også var vist på bildene vi fikk ved bestilling. Må si at jeg er veldig fornøyd med vår overlevering i forhold til det jeg har lest i denne tråden. Eneste lille glippen var at det var registrert feil beløp overført Tesla som egenandel. Dette ordnet de opp i på 10 min.
Bilen er meget god å kjøre, tight og fin. Det har skjedd en del fra vår des. 13 model S til i dag.

Veldig fint å høre! Og gratulerer med ny bil :+1:

El Bilist

Kjedelig for dem som har dårlige opplevelser ved utlevering og lang ventetid, feil på biler osv.
Virker også som det er svært ulike praksiser og avhengig av tid og utleveringssted hva man får med seg av ekstrautstyr, kabler, overganger, docking osv. Lurer derfor på et par ting.

Er det noen som vet hva man 'egentlig' skal få med på en ny bil fra Tesla? (Står det noe sted?).
Er medfølgende type 2 kabel standard, og hvilken rating og lengde har denne? (Antar det er en kabel med rating for 32A og 3-fas?)

Spør fordi jeg ikke har eid Tesla før og har utlevering antagelig innen 3 uker. Skal derfor snart til innkjøp av ladestasjon og få denne montert av elektriker. Det blir nok en stasjon uten fast kabel og altså en annen enn tesla sin wall charger slik at jeg trenger en type 2 til type 2 kabel.
Leaf 2014 mod.
Model S 75D 2017 mod.
Model 3 - reservert
Leaf 2013 mod.  - solgt

Charlie

Fikk utlevert min X100D i dag, og jeg kan iallfall bekrefte at ved Teslas Trondheimskontor så fungerer ting og tang perfekt ;D
Jeg har vært en krevende kunde, klarte å avbestille bilen 3 ganger (!) i løpet av de tre månedene som har gått siden jeg bekreftet den i begynnelsen av juli. Akkurat det med avbestillingene hadde litt med problematisk ladetilgang, og min skepsis til å gå over til elbil, å gjøre. Selger Johan D. i Trondheim var flink til å komme med gode argumenter, og var tålmodig, og det er jeg selvsagt glad for i dag.

Turen fra Trondheim og hjem brukte bilen til å kalibrere både det ene og det andre, og så funket alt. T.o.m. Tesla-appen på mobilen var "up and running" da jeg parkerte hjemme.

Bilen var perfekt klargjort, absolutt intet å sette fingeren på (og jeg er kresen). De ga meg god tid til å gå over bilen, og gjennomgangen var tilpasset mitt kunnskapsnivå. Dog, piggdekk-pakken som jeg bestilte med bilen, var ikke med. Men den vil visstnok bli levert på Vianor der jeg bor.

Hipp hipp for Tesla Trondheim  :+1: :+1: :+1:

Lindberg

La denne først ut på Bestilling levering september-oktober, men tenkte at den kanskje heller hørte hjemme her:

Da var endelig en fantastisk bil, min første Tesla, min første elbil, så langt den beste bilen jeg noen gang har eid, parkert i garasjen for aller første gang  :D

Hentet idag min S75 Inventory, bestilt 31/8, hos Tesla i Drammen. Skal si jeg var litt smånervøs da jeg kom inn døra, etter alle innlegg har på forumet, der folk har opplevd alt mulig rart ved utlevering. Men jeg skal ikke bidra til flere nervøse forumdeltagere som venter på bil! Jeg er ganske fornøyd med min utlevering :)

Var mye folk der idag, satt folk overalt i showrommet. Folk fikk servert kaffe og det var god stemning. Vi ble godt tatt imot av en fyr i blazer og spisse sko med en gang, (faktisk samme fyr som sto for prøvekjøring ved Oslo Nord for en måned siden) som meldte videre at jeg og fruen var på plass til avtalt henting. Kom like etterpå en hyggelig ung dame ut fra kontoret med noe papirarbeid som vi så gjennom sammen. Jeg påpekte at det ikke sto noe om vinterhjul i papirene, og da forsvant hun igjen like fort. Kom så tilbake, geleidet oss via baristaen i hjørnet og ut i utleverings/servicehallen. Der fikk vi se gliset, og fikk god tid til å gå over alt, mens hun oppdaterte papirer. Hennes biltekniske og Tesla-spesifikke kunnskaper var så som så, men hun var særdeles serviceminded og fikk tak i en servicemann da han trengtes like etterpå.

Jeg var nøye på å gå over hele bilen både inni og utenpå, og fant etterhvert noen småting å kommentere. Stort sett var det bagateller, polishrester og overfladige "riper" som ble tørket vekk med en gang, greit nok. En artig ting, det satt fast en liten skrue i venstre dekk foran. Jeg tok bilde og fikk servicemann til å fjerne den, vi var begge enige om at den ikke satt dypere enn et par millimeter, men greit å få det dokumentert.

Fant for øvrig ujevnhet i lakken på innside av baksetedør venstre, på undersiden. I tillegg en liten ujevnhet inni førerdør, mot B-stolpe. Servicemann tok bilde av begge deler og skulle sette opp time for utbedring. Jeg brukte litt tid på gummilister og pakninger her og der, som jeg syns så lite symmetriske ut fra ene til andre siden, men fikk faktisk en rimelig forklaring fra servicemann på at dette var riktig.

Jeg mener at slike bagateller som dette er fullt tilgivelig, så lenge man blir tatt seriøst på overleveringen, punkter blir notert og lovet utbedret, en møter forståelse hos personale og i det hele tatt føler seg "sett" og forstått. Jeg er meget godt fornøyd med Tesla Drammen idag.

Forresten, fikk ikke med vinterhjul (Pirelli piggfritt) idag, kommer til mitt nærmeste servicesenter så snart de er i landet. Forøvrig fikk vi type 2-kabel, I-phonedock, gummiring til FOB og velkomstmappe fra Elbilforeningen, (dog uten parkeringsurskive, - brukes ikke denne lengre?) Bilen var bare ladet til 170 km, men det var det siste jeg tenkte på da jeg rullet ut av hallen der i splitter ny bil.

Tok litt tid etter at vi kjørte ut før kart og norsk tid var på plass, men nå ser alt ut til å være i skjønneste orden. Appen er til og med oppe og går  ;)

God fornøyelse til alle dere som har avtale om henting nå de nærmeste dagene. Smil og vær glad til folka som leverer ut din nye bil, det er en stor dag for deg, og de ansatte gjør så godt de kan!  :)

MyMuffin

Sitat fra: El Bilist på onsdag 27. september 2017, klokken 13:28
Kjedelig for dem som har dårlige opplevelser ved utlevering og lang ventetid, feil på biler osv.
Virker også som det er svært ulike praksiser og avhengig av tid og utleveringssted hva man får med seg av ekstrautstyr, kabler, overganger, docking osv. Lurer derfor på et par ting.

Er det noen som vet hva man 'egentlig' skal få med på en ny bil fra Tesla? (Står det noe sted?).
Er medfølgende type 2 kabel standard, og hvilken rating og lengde har denne? (Antar det er en kabel med rating for 32A og 3-fas?)

Spør fordi jeg ikke har eid Tesla før og har utlevering antagelig innen 3 uker. Skal derfor snart til innkjøp av ladestasjon og få denne montert av elektriker. Det blir nok en stasjon uten fast kabel og altså en annen enn tesla sin wall charger slik at jeg trenger en type 2 til type 2 kabel.

Jeg fikk med urskive i velkomstpakka. Docking til telefon fikk jeg derimot ikke.
Er dette standard utstyr nå? Har den nye premium pakka (bekreftet bil 3.august).
2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA