Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Utstyrt S75 vs ribbet S75D

Startet av Frisco, torsdag 26. oktober 2017, klokken 14:44

« forrige - neste »

Øyvind.h

Jeg solgte de hersens slipstream felgene og endte pga Finn.no opp med et mellomlegg på 1500,- for å bytte fra 20 til 22".

Hatet slipstream pga konstruksjonen de har med dyp renne rett bak eikene.
Men har sett sort versjon av slipstream. Ser bra ut!
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

ModelS_Oslo88

Du har muligens allerede dette denne, men veldig interessant at det allerede finnes like mange silver model X som model S, ser ut som mange liker model X i lyse farger (hvis du legger sammen hvit og Silver så er det jo flere enn sort)  ;D

http://teslastats.no

spirrevipp

Ender ikke både Silver og Midnight Silver opp som silver i den statistikken?
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

ModelS_Oslo88

Sitat fra: spirrevipp på lørdag 02. september 2017, klokken 23:33
Ender ikke både Silver og Midnight Silver opp som silver i den statistikken?

Godt poeng, ser kanskje sånn ut for X'en men tipper at midnight silver ender opp som grey i S'en... men likevel.. mange som liker lysere farger på X'en ser det ut som :)

petersv

Bilen ser I mine øyne slankere og mindre klumpete ut i lyse farger, iom. at den sorte plasten "forsvinner". Mao. synes jeg bilen e ritt klumpete, men at det er mindre fremtredende i hvitt og sølv. Å lakkere ned de lyse fargene som noen gjør klarer jeg ikke å se meningen i.

Espen Hugaas Andersen

Min midnight silver er registert som "sølv". Statistikken kan ikke stoles på, ikke bare blir biler registert med ulogisk farge, men man kan ikke være sikker på at det registeres likt hver gang.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

turfsurf

Er enig med petersv her, nedlakkert X ser «feit» ut, siden den er så høy allerede. S kler det mye bedre.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

ModelS_Oslo88

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på søndag 03. september 2017, klokken 10:55
Min midnight silver er registert som "sølv". Statistikken kan ikke stoles på, ikke bare blir biler registert med ulogisk farge, men man kan ikke være sikker på at det registeres likt hver gang.

Ok, godt å vite :) har en sølv P100D på vei og har ikke sett så mange av de i sølv, men det er jo bare bra  :+1:

Frisco

Sitat fra: ModelS_Oslo88 på søndag 03. september 2017, klokken 11:57

Ok, godt å vite :) har en sølv P100D på vei og har ikke sett så mange av de i sølv, men det er jo bare bra  :+1:

Samme her (P100D 75D). All tvil er nå kastet til side. Vet ikke om silver er relativt ny, men som nevnt tidligere er det så og si bare midnight som snurrer rundt i Bærums området
TMX 75D, 6S, FSD. VIN69xxx
- Utlevert 06.12.17 @Drammen
- Bekreftet 03.09.17
Kia e-Soul [2015]

ModelS_Oslo88

Sitat fra: Frisco på søndag 03. september 2017, klokken 13:39
Sitat fra: ModelS_Oslo88 på søndag 03. september 2017, klokken 11:57

Samme her (P100D 75D). All tvil er nå kastet til side. Vet ikke om silver er relativt ny, men som nevnt tidligere er det så og si bare midnight som snurrer rundt i Bærums området

Samme her i Oslo :) Greit å ha noe som er litt annerledes enn Tesla massene  ;D

daktari

Enig med dem over.
De sorte sideskjørtene er sorte for å gi en optisk illusjon av lavere bil. Illusjonen fungerer best mot lyse farger.

Øggen

Sitat fra: daktari på søndag 03. september 2017, klokken 21:32
De sorte sideskjørtene er sorte for å gi en optisk illusjon av lavere bil.

WHAT????

Heilt ærlig, ka bil ser lavast ut av desse 2? Den nedlakkerte eller den med off road plastikken synlig??
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

spirrevipp

Selvsagt ser den med sorte sideskjørt lavere ut...

Men du tenker kanskje på lavest bakkeklaring, og ikke høyden på bilkroppen?
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

turfsurf

Ikke lavest som nærmest bakken, men lavest som minst høyde fra bunn av bilen til toppen. Og det er helt klart den som ikke er lakkert ned.

turfsurf

Sitat fra: Frisco på søndag 03. september 2017, klokken 13:39

Sølv har vært med lenge, men av en eller annen grunn er den ikke så populær. For meg er det hipp som happ mellom den og perlehvit med sorte felger.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA