Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Troald, torsdag 26. oktober 2017, klokken 13:40

« forrige - neste »

Troald

For å komme videre så må man ha abonnement på bilnytt.no
Noen som har dette?

Nedenstående sakset fra bilnorge.no:
Rekorder fra BYD
Bilnytt.no kunne nylig fortelle at den første BYD-bilen var kommet til Norge og at vi kanskje snart har en importør for denne kinesiske elbilen. I fjor ble de verdens største produsent av batterier til elbiler da de gikk forbi Tesla-partneren Panasonic. BYD har anslagsvis 13 % av verdens batterielbil-produksjon. Tesla 10, BMW 8 og Nissan 7 %. BYD har en driftsmargin på 4 %. Tesla har aldri tjent penger.
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

doldis1

Byd kommer nok til Norge ja, kun et spørsmål om tid.. Vi er egentlig akkurat der vi startet med Tesla og
kineserne i et vanvittig kappløp med å svømme over sundet til framtiden på andre siden. Europeisk bilindustri
står igjen på bredden og stikker såvidt foten nedi vannet for å sjekke vanntemperaturen...
Neste store trekk er trolig Kinesisk oppkjøp av FiatChrysler for å bruke selskapet som brohode i Europa og USA!
Skulle det skje ( markedet har 3-doblet aksjekursen på F.C siste året, opplagt i tro på oppkjøp) kan de fleste
Europeiske bilprodusenter begynne å rydde styrerommene ...

knut.aulie

Med tanke på generell kinesisk kvalitet så kan en bli skeptisk. Men mye høykvalitet kommer også fra Kina.
Har sett mye rart fra Byd og noe spennende også. Volumet de har er jo både grunnet et veldig beskyttet hjemmemarked og store subsidier.
Blir interessant å se.

Espen Hugaas Andersen

#3
Tror ikke BYD har kapasitet til å gjøre spesielt mye utenfor Kina. Kina vil suge til seg alt av elbiler om det blir krav om 8% elbilsalg, slik det er foreslått fra 2018.

Forøvrig har BYD ikke 13% av verdens batterielbilproduksjon. Det tallet må inkludere ladehybridene. De er heller ikke største produsent av elbilbatterier. http://insideevs.com/ev-battery-makers-2016-panasonic-and-byd-combine-to-hold-majority-of-market/

Og Tesla har tjent penger i enkelte kvartaler. Altså mye feil i det lille utsnittet av artikkelen.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

#4
Sitat fra: knut.aulie på fredag 01. september 2017, klokken 15:34
Med tanke på generell kinesisk kvalitet så kan en bli skeptisk. Men mye høykvalitet kommer også fra Kina.
Har sett mye rart fra Byd og noe spennende også. Volumet de har er jo både grunnet et veldig beskyttet hjemmemarked og store subsidier.
Blir interessant å se.
BYD e6 er visstnok ganske ræva. Men jeg tror absolutt at BYD ville kunne begynne å produsere attraktive elbiler som kan appellere til det internasjonale markedet.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Troald

Nedenstående artikkel er fra april i fjor. Ser at de ikke da omtales som en Tesla-konkurrent, men mer mot B/C-segmentet. Krasjtest 5 "kinesiske stjerner" av 5 mulige, men så er spm-et om kinesisk og europeisk stjerne er like.

https://www.tu.no/artikler/du-har-kanskje-ikke-hort-om-verdens-storste-elbilprodusent/345926
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

Ketill Jacobsen

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 01. september 2017, klokken 15:36
Tror ikke BYD har kapasitet til å gjøre spesielt mye utenfor Kina. Kina vil suge til seg alt av elbiler om det blir krav om 8% elbilsalg, slik det er foreslått fra 2018.

Forøvrig har BYD ikke 13% av verdens batterielbilproduksjon. Det tallet må inkludere ladehybridene. De er heller ikke største produsent av elbilbatterier. http://insideevs.com/ev-battery-makers-2016-panasonic-and-byd-combine-to-hold-majority-of-market/

Og Tesla har tjent penger i enkelte kvartaler. Altså mye feil i det lille utsnittet av artikkelen.

I følge Wikipedia har BYD tre elbiler i produksjon i dag og disse har hatt et akkumulert salg på ca 62.000 fram til desember 2016. Den meste solgte modellen (e6) har hatt et samlet salg på ca 35.000 fra 2010.

BYD er også storprodusent av elektriske busser og som nevnt hybridbiler. Samlet er de nok store innen elkjøretøy.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Ketill Jacobsen på fredag 01. september 2017, klokken 20:52I følge Wikipedia har BYD tre elbiler i produksjon i dag og disse har hatt et akkumulert salg på ca 62.000 fram til desember 2016. Den meste solgte modellen (e6) har hatt et samlet salg på ca 35.000 fra 2010.

BYD er også storprodusent av elektriske busser og som nevnt hybridbiler. Samlet er de nok store innen elkjøretøy.
De er sånn ca nest størst. Men ikke størst.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA