Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: En liten dekk- og felgguide

Startet av hansob, torsdag 26. oktober 2017, klokken 11:19

« forrige - neste »

hansob

Så tilfeldigvis en reklamesnutt på TV2 i kveld. Hovedbudskapet var omtrent slik:

"I 2019 lanseres vi EQ"
"Snart kan du reservere den"

Ampera-E 2018
Nissan Leaf Tekna 2014 6,6 kW
Bestilt 2018 Leaf Launch Edition men avbestilt
Halden

knut.aulie

Noen som har noen formening om hvilke Mercedes forhandlere som kan tenkes å være offensive på elbil

Ingeniøren

#2
Er der Tesla som kjører strategien for MB - de samarbeidet jo om den forrige elbilen som de har lagt ned...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

JorgenM

Så den jeg også nå, kult med reklame for en bil som kommer i 2019 allerede. Kan ikke huske å ha sett eller hørt om noe lignende :)

Skikkelig tankevekker for elbilnølere og -motstandere også.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Mobileum


Oddaa

Sitat fra: JorgenM på søndag 03. september 2017, klokken 21:53
Så den jeg også nå, kult med reklame for en bil som kommer i 2019 allerede. Kan ikke huske å ha sett eller hørt om noe lignende :)
Vel, hvorfor ikke, om de faktisk kan _levere_ i 2019 så er de jo slett ikke akterutseilt :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

1000kwh

De skryter av at de skal revolusjonere bilen, men den muligheten var det nok noen andre som tok ;)

Trekkoppbil

Trenden i dag er å skaffe seg billig reklame ved å bygge en hype og lange ventelister.

Sånn som Huyndai nå deler ut gratis kø-nummer for Kona.

JorgenM

Ventelister er nok kjekt for produsentene, da elbilandelen fortsatt er forsvinnende liten og med ventelister får de en pekepinn på hvilket nivå de skal legge produksjonen.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

doldis1

Det kan også være en god dose indremedisin i dette . Skal jeg gjette står ikke alle i konsernledelsen og styret bak en storstilt satsing på elbil, masse preorders kan tippe vekta i retning el  ;)

Troald

Litt imagebygging etter Dieselgate og litt panikk fordi de ser at elbil-toget går. Et rop om at vi kommer, vent på oss....
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

SurSnasen

Sitat fra: Troald på tirsdag 05. september 2017, klokken 10:36
Litt imagebygging etter Dieselgate og litt panikk fordi de ser at elbil-toget går. Et rop om at vi kommer, vent på oss....

Tviler meget sterkt på at de har særlig panikk. Det skal produseres biler i mangfoldige tiår til, og elbilandelen kommer nok på verdensbasis til å være lav i ennå mange år fremover (hvis vi ser bort fra land som Norge med sine særfordeler).

Så jeg vil nok tro at Mercedes har stålkontroll på markedet og hva som er riktig strategi fremover.
Reklamen er vel mest merkevarebygging, og et hint til markedet om hva de ser for seg fremover.

Troald

Tror nok Merkel sine ord siver inn bak de tykke skottene. Det skal ikke produseres fossilbiler i flere tiår, max 2 tiår (forbud fra 2025, 2030 eller 2040 i de fleste vestlige land) Men før den tid har elbilene utkonkurrert de fossile.
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

doldis1

#13
 
SitatSå jeg vil nok tro at Mercedes har stålkontroll på markedet og hva som er riktig strategi fremover.

Ingen har nok stålkontroll på noe som helst akkurat nå. Vi står i starten av den industrielle revolusjonen 2.0
og ingen, absolutt ingen vet hvor vi er bare få år framover..
Det jeg tror vi kan si er at det meste innen transport, varedistrubisjon og aller mest produksjon vil være forandret. Når det gjelder bil, kan vi ha produksjonslinjer med flere 100 ggr. kapasiteten av dagens linjer.
Et gjennombrudd innen autonomi + kun et lite framskritt på batteriteknologi åpner trolig veien for
flygende biler....
Og Daimlers stålkontroll tror jeg vi kan se langt etter, i likhet med de fleste andre bilprodusenter skal
de kjøpe battericeller som ikke finns...

Mobileum

#14
Sitat fra: doldis1 på torsdag 07. september 2017, klokken 08:55
SitatSå jeg vil nok tro at Mercedes har stålkontroll på markedet og hva som er riktig strategi fremover.


Og Daimlers stålkontroll tror jeg vi kan se langt etter, i likhet med de fleste andre bilprodusenter skal de kjøpe battericeller som ikke finns...

Hvem av de få er det du da mener har stålkontroll?

Daimler bygger batterifabrikk:

https://electrek.co/2017/05/22/daimler-battery-gigafactory-electric-vehicles/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA