Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla Inventory

Startet av Pit, onsdag 25. oktober 2017, klokken 21:51

« forrige - neste »

Pit

Hei
Min gamle 16A hjemmelade kladd har tatt kvelden, så må skaffe meg en ny en. Har 1 fase 32A uttak hjemme, så tenkte å kjøpe en 32A kladd. Noen anbefalinger?
Noen som vet ladestrøm som brukes når man setter ladeeffekt til "Low" i bilen og 32A kladden står til max (hvis man kan justere den)?

Ingeniøren

5 års reklamasjon på slikt , bare gå å få seg en ny med mindre du har mishandlet den....

Snakker du 32A så er det vel ladeboks på veggen som gjelder. En kladde gir ikke mer enn 10-13A
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Orbit

#2
Dersom den skal være portabel, men stort sett skal henge hjemme, tror jeg Spark er et av de bedre alternativene (når du får laget adapter for blåstikk til din kontakt, og også for Schuko ellers).

Men det tar mye plass å ha med både denne og vanlig type-2 på reise. Jeg vurderer derfor denne som et alternativ, som tar mindre plass (Norsk pris blir €516 + €12 i frakt + fortolling/MVA, snaut 6500 NOK). Den har jo også mange ekstrafuksjoner, men det er jo litt risk med et lite oppstartsfirma da....

Fordelen med begge er at du også kan lade 94Ah i3 på 11kW på rødstikk (og 22kW på biler som klarer det). Begge kan stille effekten på kabelen. Go-e skal også ha et system hvor de gjenkjenner dersom du setter på ett av deres adaptere til 16A-kontakt (1- eller 3-fas), og automatisk stille ned ladekabelen. Tipper de har en ekstra motstand eller lignende i adapteret slik at dette kan gjenkjennes.

Dersom du ikke stiller ned effekten på kabelen, vil "Redusert" innstilling i bilen begrense den til 16A.



Dersom du "bare" kan utnytte 1-fase 32A (60Ah i3), kan du f.eks bruke en KHONS-kabel eller 1-fasevarianten av Spark
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Griffel

#3
Her er også en type
http://www.juice-technology.com/en/produkte/juice-booster-2

Ellers pleier jo elektrolux å ha noen varianter. f.eks.
www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/10-16-32a-ladekabel-med-display-og-type-2-pis?tm=ladekabler
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

mrole

Jeg har denne https://www.elbilgrossisten.no/collections/ladekabler/products/spark-cee-til-type-justerbar-ladekabel-6a-32a-1fas . Hatt den i ca 3 måneder og den fungerer utmerket. Lader bilen hver dag på 32a. Ladingen går fort :) Vet dessverre ikke hva som skjer hvis bilen står på low.

moonbuggy

#5
Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 31. august 2017, klokken 19:13
Snakker du 32A så er det vel ladeboks på veggen som gjelder. En kladde gir ikke mer enn 10-13A
Jeg har denne.


Den er 32A og gir det om kursen passer. Mange steps imellom. I tillegg har den 8m kabel ut til bil.
Den har funket utmerket i bortimot 2 år uten hick-ups. Normalt så bruker jeg den rundt 16A, men varierer også uttaket.

Ingeniøren

Sitat fra: moonbuggy på fredag 01. september 2017, klokken 15:19
Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 31. august 2017, klokken 19:13
Snakker du 32A så er det vel ladeboks på veggen som gjelder. En kladde gir ikke mer enn 10-13A
Jeg har denne.


Den er 32A og gir det om kursen passer. Mange steps imellom. I tillegg har den 8m kabel ut til bil.
Den har funket utmerket i bortimot 2 år uten hick-ups. Normalt så bruker jeg den rundt 16A, men varierer også uttaket.

Ville i alle fall ikke latt denne, eller andre ovenfor henge etter kontakten..... dermed blir det en boks  ;)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

bobakka

Sitat fra: Orbit på torsdag 31. august 2017, klokken 19:34

Fordelen med begge er at du også kan lade 94Ah i3 på 11kW på rødstikk (og 22kW på biler som klarer det).
Er det i3 som klarer å lade med 22kW? Trodde maks var 11kW.
iMiev fra 8.2.11. 20 000 km per år med elbil siden. 23.10.17 passerte 135 000 km. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 hentet 18.10.17. 20 000 km per år. Mindre rekkeviddeangst.
Fossilbil kun for langtur og tilhenger.

Orbit

Nei, med "biler" tenkte jeg på 'andre biler', altså ikke i3, men f.eks Zoe
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Egil Fonn

Denne http://www.juice-technology.com/en/produkte/juice-booster-2 som Griffel linket til virket veldig grei. den er liten og kan gi opp til 22kw på 400v.
Selv har jeg denne http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/superportabel-3fase-22kw-veggboks-med-2m-rett?tm=ladestasjoner som jeg kjøpte av elekrolux. Den har innebygget B vern og er mer en liten transportabel veggboks som spiser alt av strøm opp til 400v 32amp (22kw)
MB B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt familie 31.05.19)
BMW i3 94ah Rex 2017 fra 02.12.18
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
MB EQC fra 31.03.20

Peacock

Har Egolf facelift. Lader med Tesla UMC ladekladd. Den gir 32 A med blått adapter og 13a med vanlig huskontakt. Betalte 2700 kr på Finn. Den skal også virke på I3
VW 300 E-golf Peacock Green Juni/2017

d58palset

På i3 påvirker innstilling i bilen kun fart med original ladekladd. På annen ladekladd må evt justering skje på denne....

Egil Fonn

Sitat fra: Peacock på lørdag 02. september 2017, klokken 16:19
Har Egolf facelift. Lader med Tesla UMC ladekladd. Den gir 32 A med blått adapter og 13a med vanlig huskontakt. Betalte 2700 kr på Finn. Den skal også virke på I3

Tesla umc er lasket ved bruk av blått adapter 32amp. Fikk beskjed av forhandler at i3 ikke skulle tilkobles lasket lader.
MB B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt familie 31.05.19)
BMW i3 94ah Rex 2017 fra 02.12.18
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
MB EQC fra 31.03.20

Peacock

Vel!!!! Min forhandler sa UMC ikke går på Golf. Tror lasket betyr 2x16 A. Ville overraske meg om ikke I3 har dobbeltlader. Mange AC ladere rundt omkring er 3 fas som da ofte gir 2x16.  Tror du tar feil. Men ikke skyt meg, er ikke ekspert. Men hvis du søker forumet er det flere som lader I3 med UCM. Har nedjustert hjemme veggladeren til 20A for ikke å lage skjevbelastning. Bruker UCM når nødvendig. Flott løsning.   :+1:
VW 300 E-golf Peacock Green Juni/2017

turfsurf

Vel, jeg har i3 og har hatt 6 forskjellige Tesla UMCer, og i3en ladet ikke på noen av de, hverken med schuko eller blått adapter (32A). Har og en Tesla wall connector nå, men den er koblet i 2fas kobling, så er ikke sikker på om i3en vil like det.

Men vet og om flere som har ladet med UMC, mulig det er nyere i3er (etter 2015).
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA