Hovedmeny

Produksjonstakt

Startet av Philip Marlowe, torsdag 31. august 2017, klokken 15:39

« forrige - neste »

emurof

Så... FUD igjen altså. Sukk.

Huskestue

Sitat fra: TimeBandit på tirsdag 09. oktober 2018, klokken 00:53
Sitat fra: emurof på mandag 08. oktober 2018, klokken 09:54
Sitat fra: Løve på lørdag 06. oktober 2018, klokken 23:12Hjelper jo ikke at de ligger over min forventing så lenge Tesla ligger godt under der EM har sagt Telsa må ligge for å tjene penger på bilen.

Har de sagt at de må ligge der for å tjene penger på 35K-versjonen, eller også hvis de bare selger varianter med større marginer? De har jo fokusert på å levere variantene med høyere marginer nå.
De har sagt at de må over 5.000/uke for å tjene penger på low-range modellen. De tjener penger på det de produserer nå. Poenget med hele uttalelsen var å begrunne hvorfor de ikke produserer low-range utgaven ennå.

TB

Har du ett offisielt sitat fra Tesla på dette? Jeg kan ikke huske å ha sett akkurat det men kan ha misset det.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Huskestue på tirsdag 09. oktober 2018, klokken 08:55Har du ett offisielt sitat fra Tesla på dette? Jeg kan ikke huske å ha sett akkurat det men kan ha misset det.
Tror ikke de har sagt akkurat det. Men det de har sagt er at de skulle produsere 50-55k Model 3 i Q3, med leveranser over dette. Og så gjentatte ganger sagt at de skal oppnå overskudd og positiv kontantstrøm. Altså sagt på en annen måte, så har Tesla sagt at de skulle være profitabel med produksjon på gjennomsnittlig 3846-4231 Model 3 per uke over et kvartal.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Huskestue

Espen klar over der. Det tenkte på var dokumentasjon på at en ikke kan starte SR produksjon før en er over 5000 i uken. Jeg har ikke sett noe spesifikt som underbygger den påstanden.

Jeg har sett Musk si at en ikke enda kan produsere SR uten å gå konkurs men ikke noe mer spesifikt mhp når og hvilen prod takt en må ha, men som sagt jeg kan ha misset det.

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Huskestue

Den er grei. Men regner med at du som kjenner Musk optimisme er enig i at etter 5000 ikke nødvendigvis betyr når en er kommet til 5100?

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Huskestue på tirsdag 09. oktober 2018, klokken 10:02Den er grei. Men regner med at du som kjenner Musk optimisme er enig i at etter 5000 ikke nødvendigvis betyr når en er kommet til 5100?
Ja. Det betyr nok at Tesla først må oppnå profitt uten SR, og deretter kan de introdusere SR. Med trolig profitt i Q3, kan man da forvente SR i Q1/Q2 2019, om de da bruker 3-6 måneder.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Tellus

emurof

Da kan vi kanskje slå fast at FUDen slo feil igjen?

Huskestue

Her har det som vanlig FUD kortet som dras når info som ikke passer blir dratt frem. Hvor lenge tror du det går før SR går i produksjon?

emurof

Det er ikke bare det at infoen ikke passer, men den er helt feil. FUDen gikk ut på at "Musk sa de måtte produsere 5000 biler i uken for å gå med overskudd, så de kan umulig gå med overskudd i Q3 siden de bare produserte 53.000 biler totalt". Dette er FUD fordi det tydeligvis er slik at de må produsere 5000 i uken for å gå med overskudd på den billigste varianten, ikke på alle varianter.

Huskestue

Overskudd med eller uten ZEV salg? Vi får se om noen uker om rett over 4 i snitt av dyreste variant holder. Gjennomsnittspris for M3 solgt i Q2 er vel over 20000 dollar mer per bil enn en innstegsmodel. Dvs de BØR tjene penger etter ett slikt kvartal!

Men nå er vi i feil tråd. Over og ut fra meg i denne!

Øyvind.h

Model 3 passerer vel 100.000 merket i disse dager.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Amoss

Sitat fra: Huskestue på tirsdag 09. oktober 2018, klokken 14:23
Overskudd med eller uten ZEV salg?

Du har helt rett i at det er feil tråd, men du glemte å ta med at det også var feil spørsmål. Det spiller ingen rolle om de trenger ZEV-salget for å oppnå overskudd, men klart - klarer de det uten blir jo nødvendigvis overskuddet med desto større og det er jo bra.

Men alt dette får du heller skape huskestue av i aksjetråden...
Model S 85D

JorEl

Ser for meg at når leveringene begynner i Europa, så kan Tesla holde trykket oppe på de dyreste TM3-alternativene. Slik sett kan vel $35kbilene utsettes helt til alle har fått sine dyrere biler.
Derfor håper jeg egentlig at det tar lengst mulig tid før Tesla selger $35kbiler 8)
Edit; Iom at TM3 kan meget lett selges til de landene som kjører på feil side av vegen så kan man fylle opp Storbritannia og Australia. Kanskje Australia er et bra marked for Tesla, når man har laget superbatterier der? Det må i hvert fall ha blitt lagt merke til. God PR.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA