Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla Inventory

Startet av Philip Marlowe, onsdag 25. oktober 2017, klokken 19:13

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

#45
Nå har jo Daily Kanban null kredibilitet. De er sterkt anti-Tesla, og ting kan tyde på at de er kjøpt og betalt for å spre misinformasjon.

Men det ville ikke overraske meg om det finnes deler av produksjonslinjen som fortsatt er under utvikling. I løpet av 2018 skal Tesla øke produksjonen fra 5.000 biler/uke til 10.000 biler/uke, og da vil det være behov for mer utstyr. Akkurat hvordan Tesla skal gjøre det vet jeg ikke. Jeg har ikke klart å finne ut om de da vil gå fra en produksjonslinje til to produksjonslinjer, eller om de skal fortsette med en produksjonslinje, og da vil doble hastigheten. Uansett hvilken løsning de går for vil det være behov for mer utstyr.

Edit: når det gjelder 300.000 biler i 2018, så er ikke det helt urelistisk. Det er ikke forventet at produksjonen økes fra 5.000 biler/uke til 10.000 biler/uke før mot *slutten* av 2018. Med 300k Model 3 og 100k Model S/X, så er da Tesla nærmere en produksjon på 400k i 2018.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

#46
Sitat fra: AppleKnocker på onsdag 04. oktober 2017, klokken 22:46Tatt rett ut av læreboken "Det eneste du kan si rett før du er i ferd med å tryne på en miserabel måte"

Vi får håpe det går bra til slutt. Jeg har aldri trodd Musk kan innfri på tid. Men jeg håper virkelig de lander på beina og Tesla overlever. Caset for at de går på en smell og bli kjøpt opp er jo også en reell mulighet.
Ting må gå veldig galt for at de skulle bli kjøpt opp. De har ganske stor kontantbeholdning, og selv om alt skulle gå feil vei er det ganske mange kvartaler til de vil begynne å slite. Innen den tid ville det være veldig rart om ikke Model 3 produksjonen er oppe i stor skala.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Amoss

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 06. oktober 2017, klokken 08:54
I løpet av 2018 skal Tesla øke produksjonen fra 5.000 biler/uke til 10.000 biler/uke, og da vil det være behov for mer utstyr. Akkurat hvordan Tesla skal gjøre det vet jeg ikke. Jeg har ikke klart å finne ut om de da vil gå fra en produksjonslinje til to produksjonslinjer, eller om de skal fortsette med en produksjonslinje, og da vil doble hastigheten. Uansett hvilken løsning de går for vil det være behov for mer utstyr.

Dersom det er noe overhode i hva denne artikkelen antyder så stemmer jeg for at vi snakker om en produksjonslinje 2 ja. Den skal i følge artikkelen installeres tidlig 2018, og Tesla sier at i løpet av 2018 forventer de å doble produksjonstakten noe som godt kan rime med at de vil få i drift en ekstra produksjonslinje. Dette utstyret har i følge avtalen ikke en gang vært *planlagt* installert før i 2018, så Elon kan ikke ha basert forventede produksjonstall for 2017 på at denne skal være på plass.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

DrNox

The electric-lady spør om Tesla behandles forskjellig i forhold til andre bilprodusenter.

knut.aulie

Elon tweetet akkurat at de utsetter Semi for å fikse mod 3 problemer



bmw2002

Jeg hevdet tidligere at bilene ble håndbygde som forklaring på at de skulle lage så få biler i juli og august, dette ble avfeid av flere her på forumet.

Hvis det som skrives i disse artiklene er riktig blir det neppe noen volumproduksjon i år.


Øggen

Egentlig ikkje,  men funka ikkje når ej prøva å trykke på "read full article"
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

lunitiks

Mange tegn på at de har hodet langt under vannet nå.

Rettes ut på sikt, men blir mye media-pes fremover  :(
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Espen Hugaas Andersen

https://jalopnik.com/tesla-model-3-production-is-jammed-up-because-parts-are-1819197180

SitatUpdate, 6:30 p.m.: A Tesla spokesperson sent along a statement to Jalopnik that reiterates some of the earlier points in the company's comment to the WSJ.

This reporting is fundamentally wrong and misleading. We are still in the beginning of our production ramp, but every Model 3 is being built on the Model 3 production line, which is fully installed, powered on, producing vehicles, and increasing in automation every day. However, every vehicle manufacturing line in the world has both manual and automated processes, including the Model S and Model X line today. Contrary to the Journal's reporting, this is not some revelation. As we've always acknowledged, it will take time to fine-tune the line for higher volumes, but as we have also said, there are no fundamental issues with Model 3 production or its supply chain, and we are confident in addressing the manufacturing bottleneck issues in the near-term. We are simply working through the S-curve of production that we drew out for the world to see at our launch event in July. There's a reason it's called production hell.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

turfsurf

Hehe, likte den siste kommentaren :)
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

knut.aulie

Sitat fra: bmw2002 på fredag 06. oktober 2017, klokken 23:07
Jeg hevdet tidligere at bilene ble håndbygde som forklaring på at de skulle lage så få biler i juli og august, dette ble avfeid av flere her på forumet.

Hvis det som skrives i disse artiklene er riktig blir det neppe noen volumproduksjon i år.
https://www.instagram.com/p/BaAOokSgdCp/

Ser ikke ut som håndbygging !

Men 1/10 dels fart er jo ikke noe å skryte av. Ble akkurat lagt ut som tweet/insta

RuneW

Det store spørsmålet er hvorfor 1/10 fart? Er det fordi det er utfordringer med selve samlebåndet/robotene, eller mangel på deler (slik at man ikke trenger å kjøre denne delen raskere? Eller er det 1/10 av den hastigheten man har håp om å nå når alt er innkjørt?
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA