Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Var det gjengangerfeil på de første bilene?

Startet av Gunnar Blöndal, onsdag 25. oktober 2017, klokken 13:19

« forrige - neste »

GOS

Sitat fra: Taffelman på fredag 01. september 2017, klokken 01:12

Unntaket er Jaguar men nå ser det vel ut til at den ikke får hengerfeste, og da faller den fort utenfor for mange kjøpere, samt at Jaguar tidligere har vært synonymt med høye servicekostnader og stort verdifall.


Da har du nok glemt det mest vesentlige alternativet og det er Audi e-tron quatroo som kommer til neste år MED tilhengerfeste.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

morpheos

Greit nok at innføring av moms etc. kan føre til at bruktverdien holder seg bedre enn forventet, men jeg ville ikke satt huset på det. Rimelig sikker på at Tesla har funnet på mye nytt om tre år også.

ModelS_Oslo88

Sitat fra: morpheos på fredag 01. september 2017, klokken 10:15
Greit nok at innføring av moms etc. kan føre til at bruktverdien holder seg bedre enn forventet, men jeg ville ikke satt huset på det. Rimelig sikker på at Tesla har funnet på mye nytt om tre år også.

Stemmer nok det, vi får jo bare se. Jeg mener personlig at de med størst batteri vil holde seg best over tid når andre produsenter klarer å komme på banen med bedre rekkevidde osv.

morpheos

Velger å bruke worst case scenario og heller bli positivt overrasket :)

ModelS_Oslo88

Sitat fra: morpheos på fredag 01. september 2017, klokken 10:23
Velger å bruke worst case scenario og heller bli positivt overrasket :)

Det er nok smart det  8)

kristian86

Hvis man baserer seg på å beholde bilen i 10år så vil jo lånet være nedbetalt etter 10år, og sannsynligheten er veldig stor for at bilen er verdt mere enn 0kr om 10år, selv om den har gått 200 000km..
-2017 Tesla Model X 75D (7-seter, AP2, Luft, Premium) - Levering tidlig desember
x2016 Tesla Model X 60D (7-seter, AP1, Luft, Vinter)
x2014 Tesla Model S 60 (Tech, Luft, Skinn, Pano, Vinter)
x2015 VW e-Golf (Skinn, Ryggekamera, Parksensor, Mørke ruter ++)

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: kristian86 på mandag 04. september 2017, klokken 15:39Hvis man baserer seg på å beholde bilen i 10år så vil jo lånet være nedbetalt etter 10år, og sannsynligheten er veldig stor for at bilen er verdt mere enn 0kr om 10år, selv om den har gått 200 000km..
Ja. Men det vil være en periode der bilen er mindre verdt enn det gjenstående lånet, noe som medfører en risiko man må være bevisst på.

Eksempelvis kan det være slik:




















ÅrBilens verdiGjenstående lånDifferanse
0800.000800.0000
1700.000723.000-23.000
2600.000646.000-46.000
3500.000568.000-68.000
4425.000489.000-64.000
5350.000410.000-60.000
6300.000330.000-30.000
7250.000248.000+2.000
8200.000166.000+34.000
9150.00083.000+67.000
10100.0000+100.000
1180.0000+80.000
1260.0000+60.000
1340.0000+40.000
1430.0000+30.000
1520.0000+20.000
1610.0000+10.000
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Kim Kim

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 04. september 2017, klokken 15:57
Sitat fra: kristian86 på mandag 04. september 2017, klokken 15:39Hvis man baserer seg på å beholde bilen i 10år så vil jo lånet være nedbetalt etter 10år, og sannsynligheten er veldig stor for at bilen er verdt mere enn 0kr om 10år, selv om den har gått 200 000km..
Ja. Men det vil være en periode der bilen er mindre verdt enn det gjenstående lånet, noe som medfører en risiko man må være bevisst på.

Eksempelvis kan det være slik:




















ÅrBilens verdiGjenstående lånDifferanse
0800.000800.0000
1700.000723.000-23.000
2600.000646.000-46.000
3500.000568.000-68.000
4425.000489.000-64.000
5350.000410.000-60.000
6300.000330.000-30.000
7250.000248.000+2.000
8200.000166.000+34.000
9150.00083.000+67.000
10100.0000+100.000
1180.0000+80.000
1260.0000+60.000
1340.0000+40.000
1430.0000+30.000
1520.0000+20.000
1610.0000+10.000

Jeg tror din restverdi etter tre år er litt for positiv, i det minste med dagens utvilking :)
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

Hybrid

Er i samme båt selv mtp kjøp av Tesla X. Har noen erfaring med leveringstid og hvilket utstyr er must? Kan forresten batteripakken på den minste oppgraderes til 100?

geear

Sitat fra: Hybrid på mandag 02. oktober 2017, klokken 18:34
Er i samme båt selv mtp kjøp av Tesla X. Har noen erfaring med leveringstid og hvilket utstyr er must? Kan forresten batteripakken på den minste oppgraderes til 100?
Det er ingen "soft" oppgraderingsmuligheter på X for tiden, så kjøp den du må ha.

Leveringstid er fra 2-4 måneder for tilpasset bestilling.

Hvilket utstyr som er must for deg vet kun du. I dag er de forholdsvis godt utstyr som standard, og jeg tror det vil være bruktmarked for alle alternativer på grunn av at det er en ettertraktet bil og ikke alle vil bruke så mye penger som de koster nye. Det jeg savner aller mest som standardpakke er aktiv/adaptiv cruise-kontroll, ønsker man seg det er i dag eneste alternativ å punge ut 40 og noe lapper for autopilot.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

morpheos

Sitat fra: Kim Kim på tirsdag 05. september 2017, klokken 11:09
Jeg tror din restverdi etter tre år er litt for positiv, i det minste med dagens utvilking :)

Nesten 40 % verditap på 3 år er vel ikke veldig positivt. Nå er selvsagt ingenting sikkert, men gitt at det nettopp har vært store prisjusteringer, så skjer det vel forhåpentligvis ikke veldig mye nedover med mindre dollaren går veldig mye ned. Nå kan det selvsagt skje mye med Model X de neste tre årene, og konkurrentene kan selvsagt komme på banen. I andre enden rasler EU med at momsfritak og andre særfordeler for EL-biler er for generøse, så vi får se.

Jærbuen

Jeg hadde ca 26% verditap på min 2014 S85 etter 3.5 år og 130.000 km. Nesten det jeg har spart i bommer, drivstoff, ferjer, årsavgift ++
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA